/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
BLIVER BEHANDLET SOM EN HUND
Fra : Mikail2
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 12-11-08 21:00

Ja desværre er det således at jeg har kroniske ryg problemer 3 forskellige specíal lægers udtalelser på det.
Samt jeg har Adhd..( Damp)

Findes der gratis advokater som jeg kan gå til som virkelig ved og kender alle reglerne hvad jeg har ret til og mulighed for, samt besvare alle spørgsmål.. Vil nemlig søge fleksjob/pension. Det kan også være andre dygtige privat personer er villig til at betale for hjælpen..

Må jeg optage samtaler mellem mig og sagsbehandler??
Må jeg tage en advokat eller bisidder med som under samtalen må tilføje og rette sagsbehandleren??
Jo flere forskellige lægers vudering jo bedre?? Altså vil det gavne min sag hvis jeg har2-3 psykologers udtalelser... Også med hensyn til det fysiske..
Kender i steder hvor man kan tage hele sin sag med og få den drøftet.?? Vil også betale for det så længe det næsten med sikkerhed vil hjælpe min sag!!

Samt vil bede jer med mennesker om alle de links, samt foranstaltniger jeg kan få mine rettigheder oplyst, pleace forklar så hvordan jeg skal finde svarene og hvad jeg skal søge på når I anbefaler et evt, link.

Er der privat personer der ude som vil hjælpe mig i deres fritid og som virkelig har styr på det her, kommer jeg gerne og betaler for din tid så længe du kan dit kram..

Mange tak på forhånd

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-11-08 21:13

Hvis du er medlem i en fagforening, vil de hjælpe dig. Jeg tror alle ordentlige fagforeninger har deres advokat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-08 21:15

Citat
BLIVER BEHANDLET SOM EN HUND

Det gør Kandubrugerne tilsyneladende også....

- Ubesvarede 2
- Besvarede 0
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 4

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-08 21:24

Der er foreninger for førtidspensionister, nogle også hvor man kan få svar/hjælp.

Prøv at søge videre i dette link

http://www.google.dk/search?hl=da&q=f%C3%B8rtidspensionister%2Bforening&meta=

og find den forening der ligger nærmest din bopæl

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-11-08 21:38

Du kan og har ret til at tage en bisidder med. Det kan være hvem som helst. Mange kommuner sender et brev ud til pensionister som skal have besøg af en visitator at de har ret til en bisidder og de sender også en liste med navne og telefonnumre på dem der er i kommunen.
Jeg er jævnlig med til sådanne samtaler, da jeg har taget en uddannelse som bisidder.
Du behøver ikke optage en samtale, du skal bede om et referat fra mødet, hvad der er blevet sagt, aftalt m.m.

hawaii7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-08 21:47

Hvor gammel er du? For med de lidelser er du klart berettiget til flexjob. Det skal du søge via kommunen. Det er nemmere at blive godkendt til flexjob i dag end at få førtidspension. Det er fordi kommunen kassetænker, der gives ikke tilskud fra staten til førtidspensionerne mere.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-11-08 00:53

Efter arbejdsevnemetoden og med den Ressource profilen er blevet indført, er det ikke længere eventuelle diagnoser der kvalificere til Flex eller pension men derimod en konkret afprøvning af dine ressourcer i realistiske arbejdsprøvninger.

Vedrørende at optage samtaler så siger loven at man har ret til at optage alle samtaler som man selv er en del af, men ingen har pligt til at medvirke til båndede samtaler og de er i sig selv ikke meget værd som juridisk bevis.

Så optag du bare løs så længe ingen andre ser det.

Det er ikke en bisidders rolle at blande sig i en samtale, rollen er alene at være ekstra ører.

Hvad angår diverse erklæringer så indhenter kommunen selv dem de mener er relevante for at behandle din sag.

Jeg vil i øvrigt råde dig til at oprette dig som bruger på hjemmesiden www.k10.dk hvor du vil kunne få svar på alle dine spørgsmål fra personer der selv har været igennem møllen.

vh

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-11-08 06:30

# Thomas.Haugaard

Lige en lille rettelse eller tilføjelse til det med Bisidder.

Rigtigt som du skriver kan Bisidderen være med som ekstra øre...

...men

En Bisidder kan så sandelig også blande sig i samtalen....og HVIS sagsbehandleren IKKE accepterer det så smækker man en Fuldmagt på bordet.

De gange jeg har været med har det dog aldrig været nødvendigt med en Fuldmagt.

Og desværre kender jeg ikke de specifikke regler for spørgerens problem her ... men

Mit bedste bud på spørgerens problem her er at kontakte Ole Olsen 75 54 39 49, han er også Bisidder, og jeg ved fra samtaler med ham at han har ret godt styr på problematikker omkring netop spørgerens problem.

Hilsen vedikkealt.

Kommentar
Fra : twitt

Dato : 13-11-08 08:54

Hej

Dem her har vi brugt ifm. vores datters handicap. De er uvildige og gode (og gratis

http://www.dukh.dk/

mvh
Torben

Kommentar
Fra : Mikail2

Dato : 13-11-08 15:48

Tak for jeres svar og tid

Hvad med at man, tager sin sag og alle ens dokumeneter med til en/sted som kender til sager og simpelhen, ja det kunne være eksperter eller hvad ved jeg.. Er der sådanne muligheder???

Som kan rådgive/vejlede, give råd m.m.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-11-08 17:50

Hej Mikail2

Micromagt er jo et udbredt fænomen når først man sidder bag den lukkede dør sammen med en given sagsbehandler.

Der findes mig bekendt IKKE en officiel "myndighed" der går ens sag igennem fra A til Z ... systemets vigtigste trumf kort ... den den ramte borger ved så lidt som overhovedet muligt om egen situation eller egne muligheder ... ellers kan de jo ikke behandle en som det rene skidt ... mistro en o.s.v.

Mit bedste råd ... se længere oppe i denne tråd ... at flå røret af og få en snak med Ole, jeg ved han har MEGA erfaring på området og har fuldt adskillige sager til "dørs" med et positivt resultat.

Hilsen vedikkealt

(((( Det er ikke vildt populært her på Kandu blot at annulerer ens spørgsmål ))))) se indlæg nr. 2.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-11-08 18:18

Ja der er folk der snakker godt for at få nogle kunder i butikken (Ole).
Du kan bede om at få aktindsigt i din sag. Dermed få du kopier af alt (næsten) hvad din sagsbehandler har om dig. Disse papirer kan du evt. kontakte en person som kender til tingene.
Et godt råd her at få fat i en person fra en anden kommune. De kommunale ansatte dækker normalt over hinanden.

hawaii7

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-11-08 21:33

# hawaii7

Lidt uforstående overfor dit indlæg.

Så derfor et spørgsmål..

Har du overhovedet nogen anelse om hvor stort et arbejde det er for en Privatperson der agerer Bisidder at sætte sig ind i de specifikke problematikker...formulerer breve til myndighederne...o.s.v. - o.s.v.

Sidst jeg var Bisidder brugte jeg en hel dag på sagen - + en dags tabt arbejdsfortjeneste og kørte 700 km...bare ET eksempel...eller skal en anden borger tage som en selvfølge at man hjælper gratis..???

Hilsen vedikkealt

(((PS. Det virkede bare som om du slammede lidt ud efter os Bisiddere...og ved navns nævnelse Ole...)))

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-11-08 00:27

Hej kære spørger

Citat
Findes der gratis advokater som jeg kan gå til som virkelig ved og kender alle reglerne hvad jeg har ret til og mulighed for, samt besvare alle spørgsmål.. Vil nemlig søge fleksjob/pension. Det kan også være andre dygtige privat personer er villig til at betale for hjælpen..

Hvis du er så dårlig og uarbejdsdygtig, burde du for længst være visiteret til enten flexjob eller pension. Så hvorfor tror du at du skal have fat i specielt dygtige advokater (gratis - eller mennesker som gratis vil hjælpe dig). Gør dog brug af de instanser, som er til rådighed for personer som dig.

Du fortæller ikke noget om hvorvidt du er i arbejde og ikke kan klare det, eller om du allerede har dangderet i flere år og har ladet dig skubbe fra den ene læge til den anden. Jeg forstår ikke helt, hvad det er du vil have gode råd til.

Hilsen Ingelein - og få selv lidt styr på de ting du efterlyser. Der er jo kommet mange gode links.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-11-08 06:20

Hej vedikkealt.
Ja jeg bliver nødt til at svare dig. Hvis du læser mit svar længere oppe kan du læse at jeg er besidder her i 7 tidligere kommuner, nu sammenlagt til en kommune. Jeg har været på flere kurser for at få en uddannelse. Når kommunen skriver til ældre mennesker, sender de en liste med navne og tlf. nr med ud, så fold kan kontakte os.
Jo jeg ved godt hvor mange ting en besidder skal sætte sig ind i, for at kunne hjælpe. Det er ikke bare at sidde og lytte som nogle skriver her.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-08 14:53

Jeg kan slet ikke se hvad en bisidder skal i dette tilfælde...

Henvend dig til din sagsbehandler....

Der er jo tilsyneladende IKKE andre problemer end dem du forsøger at forudse KUNNE opstå

Bisidderen er tidlig nok når der begynder at blive problemer....

Der er heller ingen der har besidder med for at søge boligsikring...