/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Familiespil søges
Fra : tararam
Vist : 1257 gange
50 point
Dato : 11-11-08 14:26

Er der nogen der har et godt tip omkring spil. Vi er 2 voksne samt en søn på 9 år. Vi har selvfølgelig Matador, Ludo og et der hedder skattejagt. Men det er trivielt at spille de samme hver weekend med sønnen. Det må gerne være terningespil med spørgsmål osv, men stadig så sønnen kan være med.

Accepteret svar
Fra : lillegubbi

Modtaget 60 point
Dato : 11-11-08 14:40

vi har en datter på 8 og en på 10. De vil gerne spille monopoly(næsten lige som matador), fang musen (Mousetrapp), danmarksspillet, yatzy.

Men ellers se disse hjemmesider:

www.danspil.dk/index.asp
www.hasbro.dk/mcp.php/dk/app/products/overview/20/index.html

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-11-08 14:42

Vores søn vil gerne spille Matador og de spiller vist gerne Junior Matador i SFO´en.

Kommentar
Fra : Capable

Dato : 11-11-08 17:26

Hvad med Tina Lund?m Det er et hestespil.

Kommentar
Fra : Capable

Dato : 11-11-08 17:26

Det der m skulle ikke være der

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-11-08 17:58

Tegn og Gæt kan være sjovt.
--Trivial Pursuit, som findes i en stribe forskellige udgaver, -i forskellige sværhedsgrader.

--Eller hvis I har et stort bord, så gør noget helt andet: Læg puslespil. Hvis der er over 500 brikker så kan det være meget hyggeligt at lægge det sammen. Der findes mange med rigtig sjove motiver

Og selvfølgelig er det snart den tid, hvor man kan starte med de første juleforberedelser: Små julegaver til familie og venner, --Eller mærkaterne til pakkerne. Når vi når hen i december, så er det alligevel svært at nå det hele.

Nå, men på denne side er der beskrivelser at en million forskellige spil. Mindst...:

http://www.spillehulen.dk/default.asp

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 11-11-08 21:50

En dreng på 9 år skal da spille Risk, det er et alletiders spil som han og i andre kommer til at holde af, prøv det

Ellers er der i Bog og ide tilbud på en del brætspil, herunder Afrikas stjerne, det er også et sjovt spil!

Scrabble kunne også være en god mulighed, som samtidig træner hans stave færdigheder.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 11-11-08 21:58

Hmm.. yatzy er da godt.. der lærer man at regne....

Af strategispil er der nogle gode her stratego, setlers og risk...

Bezzerwisser der kan tilkøbes børnesprgsmål....

Også er der selvfølgelig kortspil...

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 21-11-08 13:29

Tak for svaret lillegubbi.

Kommentar
Fra : metteKanDu

Dato : 22-11-08 10:18

danmarksspillet er sjovt for både børn og voksne og et barn på 9 kan sagtens være med hjælpes lidt i starten måske .