/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Lave sin egen podcasting
Fra : Oldboston
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 10-11-08 20:44

Vi er en kreds af seks gamle venner, der har den fælles interesse at overspille og lytte til gamle radioprogrammer og musik, som nok kun interesserer et meget snæver kreds, nemlig os seks- -

Tidligere har vi klaret os med båndoptagelser på casettebånd, men en søn til en af mine venner foreslog, at vi kunne podcaste vores programmer, så at sige lave vores egen lille radiostation, som vi kun selv kan lytte til over internettet. Så kunne vi indspille vores musikprogrammer m. v. der, og stille ind, når vi har lyst. Men kan det virkelig lade sig gøre? Hvordan lærer man noget om det? Skal man betale KODA-afgift, hvis man spiller gamle danske grammofonplader en gang i mellem? Kan programmet lægges på nettet, så den "sluttede kreds" kan lytte til det?

Kender I nogle artikler eller hjemmesider, der fortælle rom det: måske endda et hæfte, man kan købe?

Med venlig hilsen
Oldboston

Kommentar
Fra : uha-da

Dato : 10-11-08 20:51

JA_?
http://www.google.dk/search?hl=da&q=ipod+cast&meta=
Ellers findes der software til DET ! OGSÅ
xxx
Men hvorfor, det er for NEMT at finde jer.
Eller´s lav JERES egne lille/ STORE gruppe_ GRATIS her.
http://www.4shared.com/login.jsp?sessionUnavailable=1
Pas på ''klumme''

Accepteret svar
Fra : uha-da

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-08 20:54

Ellers er der JO MSN, hvor du også har ? 5 GB til rådighed,
og der kan du OGSÅ lave en lukket gruppe/ med fællles password

Eller findes der masser af programmer til samme brug
www.fileshare.pro

Kommentar
Fra : uha-da

Dato : 10-11-08 20:55

Man kan ikke redigere her så rette link er.
http://www.wfshome.com/

Kommentar
Fra : uha-da

Dato : 10-11-08 20:56

Men programmet hedder WWW__

Kommentar
Fra : uha-da

Dato : 11-11-08 05:11

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-11-08 10:25

Jeg har har samme interesse.
Ville gerne lave en rigtig podcast station, som kunne køre fra et webhotel. Så kunne jeg og venner høre udsendelser overalt, Endda uden computer, bare med en af de moderne internetradioer.

Jeg er kommet til noget hvor man på en computer kan afspille filer fra end hjemmeside, men det er jo ikke helt det jeg ville.
En anden mulighed ,jeg har fundet er streaming over internettet af lydfiler, som ligger på ens harddisk. Det kræver fast adresse og dårlig sikkerhed, og så skal computeren være tændt hvis andre skal kunne høre.

Er meget interesseret i at høre hvis i kommer frem til noget fornuftigt.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 19-11-08 23:48

Jamen, tak for de gode svar. Jeg er helt overvældet, og jeg skal have undersøgt alle de steder I nævner. Der er også udtryk, jeg ikke har hørt før - vender tilbage med svar og points senere.
Venlig hilsen
Oldboston

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 16-12-08 05:49

Tak for svaret uha-da.
Jeg skal nok senere skrive lidt om, hvordan vi kommer videre med planerne, - også så du, transor, kan blive orienteret.