/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
TV modtagelse
Fra : Harring
Vist : 444 gange
50 point
Dato : 09-11-08 11:44

Vi bor på landet hvor man ikke kan få hverken det ene eller det andet indenfor TV-programmer. Vi har købt en lort af en antenne til taget som ikke virker. Vi har også prøvet med en digitalmodtager men den har også udsving. Ja sidder faktisk her og er godt gal på det pis....hehe.

Nogen der har en ide til hvad vi kan gøre? Hvordan virker de der udendørs digital antenner?

Bare fyr løs.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-11-08 12:23

Øøh, må være derude hvor kragerne har madpakke med......

Jeg har sjældent hørt at man ikke mindst har kunnet tage DR via VHF og TV2 via UHF, almindelige antenner der stadig sidder på mange tage, bor man så tæt på Sverige eller Tyskland kan man også fange noget, så længe nogen bruger analoge signaler.

De lidt mere krævende har så monteret en parabol.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 60 point
Dato : 09-11-08 12:30

Tja, jeg har købt en Triax UFO da PC-world gav den gode ord med på vejen, og det passer slet ikke den er ikke en Sk** vær, jeg bor på landet ca. 20km fra sendemaste og her skriver PCworld den kan modtage indefra, nope og heller ikke ordenligt udefra -> http://www.pcworld.dk/art/7834?page=9

Bor du på landet er der kun en vej, en antenne med mange elementer så mange som muligt
eks -> http://www.avxperten.dk/dab--dvb-t/udendoers-dvb-t/udendoers-dvb-t-antenne-(dvb-tuhf)-87-elementer.asp

Personligt har jeg prøvet en del, så snart kontakter jeg en lokal antenne specialist som så må komme med en anbefaling og sætte noget op som virker, da jeg bor lidt nede i en "dal", en nabo der bor lidt højre oppe kun 400m herfra modtager fint på hans gamle antenne som før blev brugt til det analoge signal.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-11-08 12:43

Specialisten vil nok komme med anbefaling om at gå i højden, det kunne måske være at bare fem meter mere kan gøre udslaget. "Superantenner" hjælper ikke meget hvis signalet....som er lige....blot fiser over.

Jeg har ingen anelse om hvorvidt DR og andre vil uploade det nye signal til satelitter når de digitaliserer næste år, så med lidt tålmodighed kunne Du undgå investering i en mast hvis det er tilfældet.
Eller se om der bliver lagt fibernet forbi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-08 14:52

Citat
Vi bor på landet hvor man ikke kan få hverken det ene eller det andet indenfor TV-programmer

Vrøvl....

Det er KUN et spørgsmål om HVAD I gider betale

Kommentar
Fra : Harring

Dato : 09-11-08 18:05

Jeg ved godt man kan betale sig fra alt men vi kan hverken få kabel det ene og det andet herude og vi vil ikke ha en stor tallerken af en 80er-parabol hængende.

Mit spørgsmål lyder på om andre har erfaring med lign problem og udendørs digital antenne.

Og forøvrigt så er en konstatering af at vi bor langt langt ude på landet ikke hjælpe på det konkrete problem*S*.

Godkendelse af svar
Fra : Harring

Dato : 09-11-08 18:06

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-11-08 20:35

du er velkommen