/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
100% CPU-forbrug!
Fra : jmi
Vist : 425 gange
200 point
Dato : 12-10-01 15:42

Hej, når jeg lukker win200pro ned "ordentlig" via start -> luk computer lukker den pænt, men når jeg starter op igen, så står den konstant med 100% cpu-forbrug! Det er to processer som blokerer det hele: SAgent.exe og mstask.exe, med hver 50% af CPU-forbruget. Computeren er ikke død, men ubrugelig da det tager 10-20 min at starte et program op! Når jeg så slukker for computeren og tænder igen, er der ingen problemer!! Mit antivirus program (Norton) siger at der ikke er nogen vira på computeren. Er der nogen der har en ide til en løsning?

På forhånd tak
Jmi

Kommentar
Fra : lino

Dato : 12-10-01 16:36

hej,

desværre kan jeg ikke hjælpe, men kan da i det mindste trøste dig med at jeg selv har det samme problem.
En af de værste forvoldere viste sig i øvrigt at være multifunktionsprinteren (hp oj g85), der på grund af sin scanner- og fax-funktion (formoder jeg) vil have konstant kommunikation med pc'en. Dette problem kunne afhjælpes ved at slå Norton System Works fra, så det ikke automatisk kører i baggrunden. Den oplysning fik vi fra hp's helpdesk. Printer-driveren og Norton-programmet fungerer altså ikke sammen - og slet ikke i kombination med w2k.
Nu forekommer problemet knapt så ofte som før, men stadig nu og da. Jeg har mistanke til at det stadig har at gøre med, om printeren og de andre apparater er tændt, når computeren startes og i hvilken rækkefølge de aktiveres.
Der er sikkert andre der kan give dig en fagligt udtømmende forklaring - den vil jeg sørme også gerne læse ...

vh
lise

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-01 16:55

"jmi" <jmi.news@kandu.dk> wrote in message
news:HlCx7.8471$%D3.729253@news000.worldonline.dk...
> Hej, når jeg lukker win200pro ned "ordentlig" via start -> luk computer
> lukker den pænt, men når jeg starter op igen, så står den konstant med
> 100% cpu-forbrug! Det er to processer som blokerer det hele: SAgent.exe
> og mstask.exe, med hver 50% af CPU-forbruget. Computeren er ikke død,
> men ubrugelig da det tager 10-20 min at starte et program op! Når jeg så
> slukker for computeren og tænder igen, er der ingen problemer!! Mit
> antivirus program (Norton) siger at der ikke er nogen vira på
> computeren. Er der nogen der har en ide til en løsning?
>
> På forhånd tak
> Jmi
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hej
Brug msconfig til at forhindre mstask og Sagent i at starte.

/Butch

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-01 17:03

> Hej
> Brug msconfig til at forhindre mstask og Sagent i at
> starte.

Hvor finder du den henne i Windows 2000?

Mvh.
Mikael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-01 17:07

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
news:3bc713e3$0$285$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej
> > Brug msconfig til at forhindre mstask og Sagent i at
> > starte.
>
> Hvor finder du den henne i Windows 2000?
>
> Mvh.
> Mikael
>

Hej
Den er ikke som standart i Win2k men den fra win98 virker fint.
Hvis man bare ser bort fra de fejlmeddelelser man får ved starten af
programmet.
Jeg har íkke testet som msconfig fra win XP virker under 2k men det virker
da
sansynligt.

/Butch

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-01 17:11

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> skrev:

> Jeg har íkke testet som msconfig fra win XP virker under 2k men det virker
> da
> sansynligt.

Det gør den og endda uden fejlmeddelelser :)
Jeg bruger den selv her på Win2000.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Accepteret svar
Fra : Sansan

Modtaget 200 point
Dato : 14-10-01 19:03

Hej der...

Vælg Start -> Kør og skriv msconfig. Vælg Fanebladet Start og fjern fluebenet i de to programmer og måske andre som kræver ressourcer og se om ikke det hjælper.

Nu skal du bare huske at starte programmerne op manuelt når du skal bruge dem, hvilket også er det optimale, da der tit kører programmer i baggrunden som ikke er nødvendige!!

Sansan