/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Mail
Fra : hjerterum
Vist : 902 gange
100 point
Dato : 07-11-08 21:53

Jeg bruger windows mail program på min vista pc og når jeg skal sende foto fylder de rigtigt meget og vil gerne kunne sende den noget mindre en original filen.... det der undre mig er at hvis jeg går ind i den mappe på min pc hvor mine foto er og markere et foto så kan man øverst på bjælken trykke på en knap hvor der står E mail og der efter selv bestemme hvor stor filen skal være og den vedhæfter nu mit foto til mail...men bare ikke til Windows mail det gjorde den den gang jeg havde Microsoft office Outlook mail program, og så er der nok nogle af jer der spørger hvorfor jeg så ikke bruger det igen, jeg har ikke kunne få min mail konto til at funger i det program igen, og prøvede så i Windows mail som lå på min pc og det virkede med det samme bare ikke det med foto.....

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-11-08 23:24

Det kommer an på hvilket emailprogram du bruger som standard.

Hvis du højreklikker på et billede og vælger "send til" > "postmodtager"

Så kan du vælge størrelse og den sætter så billedet ind i Windows mail.

Men har du sat et andet program som standard emailprogram,
vil den selvfølgelig vedhæfte i dette program.

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-08 23:27

Har du fået sat et andet program som standard, kan du ændre det i start... under "standardprogrammer"
Her vælger du "angiv dine stanardprogrammer" og derefter "Windows Mail"
Klik så på "Benyt dette program som standard" og så skulle du kunne vedhæfte som jeg angav ovenfor.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 07-11-08 23:46

Nu har jeg gjort som du beskriver men der sker ikke noget når jeg har højre klikket på mit foto og og sender til postmodtager så kommer den box frem hvor jeg kan vælge str. og så sker der ikke mere................ ???????

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 07-11-08 23:56

Tak for svaret CarstenGP. så kom der gang i den jeg skulle bare lige huske også at genstarte min pc efter din gode beskrivelse tusinde tak for hjælpen.......

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-11-08 00:00

jamen godt at du fik det til at virke da