/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ægte windows programmer?
Fra : tinagro
Vist : 1096 gange
100 point
Dato : 07-11-08 17:12

Hejsa

Jeg har lovet at hjælpe min veninde med hendes pc. Hun har bla. problemer med at se video i windows media player, hun skal nemlig bekræfte, at hun har en ægte windows xp på sin pc og der køres er valideringsproces. Herefter får man så at vide, at man ikke har en ægte windows xp på sin pc og man kan købe det. Det ser ud til at der køre et valideringsprogram på hendes pc som hedder nogt i retning af Genuine Microsoft Software .

Kan man ikke slå det fra?
Kunne ikke finde det under "tilføj eller fjern programmer"
Eller er der alternativer
Hendes xp er så vidt jeg ved er kopi, men hun har ikke altid haft problemet. Har prøvet at installere fra xp cd, både min og hendes, men windows media player fylder 0,0 mb og det hjælper ikke.

Håber de kloge er her og kan hjælpe

Mvh Tina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 17:14

Ja...

De fanger synderne stille og roligt.....

Køb en lovlig version - så er problemet løst....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-11-08 17:18

Netop.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-11-08 17:20

Det er ret let at slå fra, men ikke på nogen lovlig måde.

Kommentar
Fra : tinagro

Dato : 07-11-08 17:23

Ja, det er muligt, men nu er det jo ikke min pc. Jeg har det ikke på min.
Kan og vil I hjælpe eller?

Tina

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 07-11-08 17:24

kors hvor er i hellige

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-11-08 17:27

Det kan godt være de "små nørder" synes, det er sjovt, at undgå WGA, men i længden er det ikke en holdbar løsning
En OEM licens lever ligeså længe som pcèn, og er til, at betale.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-11-08 17:34

jaja, nu er det jo ikke alle der har de fornødne midler til at købe et dyrt OS fra MS. Er det overhovedet muligt at købe en licens ti XP mere?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 07-11-08 17:35

har lige modtaget denne melding ang. piratkopier af Windows XP Pro, så måske skulle hun købe en ægte version nu:

Har du en ulovlig kopi af Windows XP Pro vil du jævnligt få beskeder frem på skærmen om, at du bruger ulovlig software med en opfordring til at brige sagen i orden. Og beskeden er ikke til at klikke væk men vil blive stående på skærmen, indtil Windowsversionen bliver lovlig.

Windows XP Professional er den mest piratkopierede software fra Microsoft, og nu vil it-giganten give piraterne sort skærm.

Fra og med denne uge vil piratbrugere af XP Pro opleve, at deres skrivebord på skærmen hele tiden skifter til sort.

Det er Microsofts seneste forsøg på at genere piraterne til at droppe piratkopien og købe en licens til deres styresystem.

Skærmen går i sort hver time
Er du indehaver af en piratversion af Windows XP Pro vil du opleve, at dit skrivebord på skærmen bliver sort, næste gang, du logger på.

Du kan godt ændre skrivebordet tilbage til dine personlige indstillinger, men skærmen vil gå i sort igen hver time.

Klar besked fra Microsoft
Du vil også jævnligt få beskeder frem på skærmen om, at du bruger ulovlig software med en opfordring til at bringe sagen i orden.

Og beskeden er ikke til at klikke væk, men vil blive stående på skærmen, indtil Windowsversionen bliver lovlig.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-11-08 17:37

Og om hvorvidt det ikke holder i længden, ved jeg nu ikke, det har da holdt ret godt synes jeg :)

Vil lige nævne at jeg kører en fuldt lovlig version af vista, ok

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 07-11-08 17:38

hejsa skriv til mig på mortenjensen_661@hotmail.com så skal jeg guide dig punkt til punk til hvordan du laver den så den kan klare valideringeng processen

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 07-11-08 17:39

lol,,,ejj,nu bliver du sku for sjov,,men der skal nok være nogle der hopper på den

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-11-08 17:41
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-11-08 17:43

Jeg ved ikke, hvordan KANDU forholder sig; men i andre forum`s, jeg deltager, betyder opfordring til ulovligheder en udelukkelse.

Annuller spørgsmålet
Fra : tinagro

Dato : 07-11-08 17:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Øh, lavede vist lidt uro i andedammen, så bare glem jeg spurgte.....