/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan man skifte sprog i XP??
Fra : jnctennis
Vist : 574 gange
121 point
Dato : 06-11-08 20:43

Hej

Jeg overvejer at købe en netbook i Tyskland. Den version af XP der er på den er derfor selvfølgelig tysk.

Mit spørgsmål går på om det er muligt at ændre sproget fra tysk til dansk i XP? Hvis det er muligt, er det så bare noget man gør i indstillingerne eller kræver det mere end det?

Desuden vil jeg lige høre om det er let at få nogle af tasterne til at skrive æ, ø og å?

Glæder mig til at se om det er noget jeg skal forfølge eller glemme...

Jakob

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-11-08 20:53

No way.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 21:48

NIX

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 21:53

Citat
Desuden vil jeg lige høre om det er let at få nogle af tasterne til at skrive æ, ø og å?

JA - det er simpelt - det gør du i kontrolpanel,testatur.... (dog skifter selve knapperne IKKE symbol )

Citat
Jeg overvejer at købe en netbook i Tyskland
Glæder mig til at se om det er noget jeg skal forfølge eller glemme

Hvorfor vil du dog købe den der - prisen er ikke være det afgørende.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 21:54

prisen er ikke = kan ikke

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-11-08 23:01

http://www.froggie.sk/
på denne side kan man skifte sprog for noglr vista (måske også for xp )prøv det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-08 23:43

Hvis du køber en PC i Tyskland, så tror du da ikke at Microsoft vil forære dig en dansk version samtidig med at du køber den tyske?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-11-08 23:58

Det er ikke kun det med forskellen på et par taster.
Med tysk udgave af xp, mådu vende dig til at mangt og meget er efter tysk standard. Også alle hjælpetekster og meddelelser i windows. Så det er om at være god til kompuller tysk og kalde en fil for Datei og så fremdeles.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 07-11-08 05:37

Desvære nej....så skal du køb en nye xp windows i dansk eller windows vista. Du kan køb vista for 400 til 500 kr i dba.dk.
Held og lykke

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 07-11-08 08:53

Ved ikke om du kan skifte fra tysk,men jeg har skiftet fra engelsk til dansk,selvom der er mange vrøvlehoveder der siger det ikke kan lade sig gøre,du skal bruge en såkaldt MUI,kig her http://msdn.microsoft.com/en-us/embedded/aa731280.aspx