/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Ingeniør, bromatolog, lign.
Fra : skovlunte
Vist : 945 gange
43 point
Dato : 03-11-08 22:41

Er der virkelig ikke muligt at finde en uddannelse har noget at gøre med eller ligner ingeniør, bromatolog, levnedsmiddelvidenskab, produktion, osv. hvor adgangskravet _ikke_ er matematik på A-niveau?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-11-08 23:11

Du er nødt til at snakke med en studievejleder, de ved alt om uddannelser og adgangskrav.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-08 00:06

I teknik og naturvidenskab er matematik ikke bare et fantastik og uundværligt hjælpemiddel, det er også sproget man kommunikerer med. Efter at gymnansiets pensum i matematik er blevet beskåret så drastisk, er det naturligt at et vist minimum af interesse for matematik er en forudsætning for den slags studier. Hvis man praktisk taget har fravalgt matematik, har man ikke haft nogen interesse.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-11-08 08:50

Hvis man ikke interesserer sig for matematik, skal man ikke vælge uddannelser der lægger vægt på netop matematisk lyster
Kemi kræver matematik!

Hvis det er mad er er interessen, så kig på økonoma, diætist og den retning.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 04-11-08 17:11

Enig. Hvis du ikke interesserer dig for matematik så læs noget andet. Det lyder hårdt, men er ment som en velment råd. Matematik er ret så vigtig i de uddannelser du nævner.

Men hvad med at give det en chance? Jeg var super dårlig til fysik, og gad det heller ikke indtil jeg tog et år i udlandet, hvor jeg fik det igen. Det betød at jeg både fik interessen for det og blev ret god. I dag er jeg ingeniør.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-11-08 17:18

Ja, jeg har lidt samme historie. Jeg havde indtryk af at være rigtig dårlig til netop matematik, så jeg startede med at tage tiende. Min lærer var lidt overrasket og jeg endte faktisk med at spurte mig igennem A niveau på DTU den sommer inden jeg startede på min videregående uddannelse - ikke fordi jeg skulle bruge det, men fordi det var en god sejr for mig selv.