/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
kan ikke logge paa
Fra : engparken
Vist : 626 gange
100 point
Dato : 03-11-08 08:53

Hej
Jeg har et problem,jeg kan ikke komme på mit trådløstnetværk ? Jeg har været på men lige pludsligt vil det ikke mere.
Den finder godt nok det trådløse netværk hvergang,men det vil ikke gå på nettet,den skriver noget med min IP-adresse at den ikke kan finde den ?
Nogen som ved hvad jeg skal gøre ? Jeg tror ikke det er det store problem,jeg skal bare lige have løsningen på hvordan.Jeg kan bare ikke forstå det fordi jeg har været på i Lørdags men kan ikke mere Mvh

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 03-11-08 09:29

Hej igen
Har prøvet at gå ind under opsætning hvor der skulle stå 3 adresser her står de sådanne her
Adressetybe: Ugyldig IP-adresse
IP-adresse: 0.0.0.0
Undermaske: 0.0.0.0
Standardgateway
Med venlig hilsen Engparken

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-11-08 09:37

højreklik på ikonet ved uret til forbindelsen og vælg forny ip adresse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-11-08 09:38

altså - vælg reparer og så forny ip adresse -

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-11-08 23:20

Du er blevet smidt af i dit eget netværk. Det kan skyldes sikkerhedsindstilinger, som MAC-filter og kryptering.

Kommentar
Fra : phix20

Dato : 19-11-08 21:23

Det lyder som om at DHCP-serveren i din router ikke fungerer efter hensigten, eller er blevet slået fra.
DHCP serveren skal tildele klienterne IP-adresse, Netmaske, Gateway og DNS-serverne. Prøv at kigge din konfiguration igennem på dit access point for at se om DHCP-serveren evt. er slået fra.

//P

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-08 22:58

Jeg tror at engparken er gået helt bag af dansen,han har ikke reageret de sidste 14 dage.
Men prøv at sætte den op med en fast IP adresse, som ikke er uddelt af DHCP'en, sæt også supnetmask og gatway som fast adresse. Det vil sikkert kunne tvinge dig igennem.

Jeg var selv udsat for det samme med min bærebare, så jeg tvang mig igennem.
Husk at få din BB til at låse sig fast til dit eget netværks SSID som fortrukken.