/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Erstatning.
Fra : Laika_pigen
Vist : 847 gange
100 point
Dato : 29-10-08 20:09

Hej.

For at gøre det kort var jeg ude for en trafik ulykke i August 2004.

I sidste uge fik jeg så endelig erstatning fra den person's forsikrings selskab som var skyld i ulykken.

Nu er det sådan flere siger til mig.

Du kan også få fra din fagforening. Der har du en heltids ulykkeds forsikring gennem som du betaler til via dit månedlige kontingent.

Er det rigtigt?
Skal jeg bare kontakte min fagforening?

Jeg er stadig medlem i fagforeningen og A-Kassen.

Det er Dansk MalerForbund jeg er medlem af.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-08 20:21

Du kan da altid spørge om hvordan du skal forholde dig.........

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-10-08 20:37

Citat
Skal jeg bare kontakte min fagforening?

Naturligvis skal du det !!!!
Min mand fik i sin tid 40.000 kr fra sin.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-10-08 20:41

Med almindelig tingskade er det svindel, hvis man prøver at få den samme ting erstattet flere gange.
Der er det specielle ved ulykkesforsikring, at man kan få erstatning fra flere forsikringer. Der er ingen maksimungrænse.
Så hvis du selv har en forsikring, via din fagforening, skal du skynde dig at anmelde og gøre krav gældende. Få betingelserne i fagforeningen, og også hjælp til anmeldelsen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-08 20:51

Hvis du har fået men efter ulykken, så skal du melde det til din ulykkesforsikring, så kan du få mén erstatning.

Accepteret svar
Fra : mulleni

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-08 03:16

Din ulykkes forsikring gælder fra din fagforening. I et ulykkes tilfælde kan man få erstatning fra samtlige ulykkeforsikringer man har om man så har 1 eller 10. Man kan få fra alle. EN ting skal du dog have for øje, dit krav falder snart for forældelsesfristen som er 5 år. Så skynd dig at kontakte fagforeningen og få udfyldt skadesanmeldelsen.
Men hmm lige et spørgsmål har du ikke advokat på sådan en sag? For der er måske krav som du ikke har tænkt på du kan få erstattet hvis du har kørt det uden om advokat så som tabt arbejdsfortjeneste, erhvervsevne tab mm.
Mvh
MUlleni

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-10-08 06:30

Laika_pigen, så vit jeg husker, så er Malernes ét af de forbund der ikke har en kollektiv aftale med ALKA omkring forsikringsaftaler - ellers så har mulleni stort set ret omkring forældelsesfristen - som der også er undtagelser fra. Omkring ulykkesforsikring, skal en skade altid anmeldes umiddelbart efter uheldet. Dog kan man ofte dokumentere, at man har haft skaden fra lægelige/syghus-papir, men det er op til det enkelte selskab, at vurdere, hvornår "for sent - er for sent.

5 års reglen er når der sker "væsentlige ændringer", så kan en sag genoptages.

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 30-10-08 16:13

Tak for svaret mulleni.

Fik snakket med Fagforeningen idag. Der er desværre ingen ulykkes forsikring der igennem. Kun en gruppelivsforsikring. Hvis man skulle gå hen og dø.

Jeg har advokat på sagen og får også tabt arbejdsfortjeneste når det hele er afsluttet. Jeg blev opereret i venstre skulder i April i år. De kan ikke mén gradsfastsætte noget på skulderen endnu. Da der ikke er gået et år siden sidste operation. Blev også opereret i samme skulder Maj 2007.

Det erstatning jeg har fået nu er kun for nakken/Piskesmæld.

Venlig Hilsen Laika_Pigen.