/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
adsl over en vej
Fra : ferik
Vist : 462 gange
200 point
Dato : 28-10-08 20:18

jeg har en ven der har 2 huse, der er en vej imelem. så det skal være noget trådløs,
afstand er ca. 30-35 meter
senderen er en ret dyr Belkin router
den nye modtager skal være med RJ45 stik, bl a for IP telefon
? hvad er bedst og billigst at købe
computere er med Vista og Win XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-08 20:35

Jeg kender en der HAVDE en meget hurtig fiberforbindelse....

Det har han ikke længere

Han "solgte" trådløst til alle naboerne så længe det gik - 2 mdr. så var det lukket....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-08 20:35

adsl er noget man laver på telefonledninger, så det kan ikke blive trådløst.

Du tænker nok på et lan . som kan være trådløst. Der behøves ikke nogen særlig fine ap0parater for at klare det stykke i luftten. Bestst er det med udvendige lidt retningsbestemte antenner, sat så højt at forbipasserende biler ikke generer.

Hvis antennerne laces som dipoler vil de være ret lette at lave selv.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-08 20:36

Undskyld de mange slåfejl. Du forstår nok meningen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-10-08 01:52

jeg tror jeg vil sætte en mast op på hver side af vejen og trække et kabel over vejen i stedet for trådløst. Jeg vil tro du kan købe nogle af de gamle elmaster der er blevet taget ned billigt.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 29-10-08 08:33

Kan ikke forstille mig at man bare må trække kabler.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-10-08 17:54

jo jo - bare du sørger for at masterne er så høje at lastbiler kan køre under. Jeg vil tro der er mange af de gamle elmaster til salg rundt omkring. Sæt en lyskæde i ledningen så folk kan se den er der og så flyene ikke flyver ind i den, så burde der ikke være noget problem med det.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-10-08 20:56

den vej der skal sendes over , er en vej på egen grund, der er en lille lejlighed, oven over et udhus
så der er ikke noget ulovligt i det
jeg ved at Linksys har udstyr, der klare det, men det er ret dyr
søges andet type

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-08 21:16

Så er der da ikke noget nemmere end at grave et kabel ned....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 31-10-08 02:45

Hvis du graver kabel ned spiser muldvarpene det - så det skal du lade være med.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-10-08 08:26

for nogle år siden blev der lagt asfalt på vejen, indtil en stor garage
som jeg skriver i mit ?
vil jeg gerne have forslag til trådløs udstyr

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 31-10-08 09:28

Så må du ud og sætte antenner op.....

Du vil ikke finde noget stabilt ellers....

Men jeg forstår ikke problematikken når det er privat område....

Det vil da være langt det billigste at trække kabel.... (om det så er OVER jorden)

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 30-12-08 20:06

Tak for svaret refi.
vi afprøver i øjebliket noget
Edimax