/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra XP - til Vista - find tilb
Fra : ingelein
Vist : 631 gange
20 point
Dato : 28-10-08 19:24

Hej
Desværre tillader overskriften ikke flere bogstaver - det burde rettes!!!!

Jeg underviser pensionister på nogle pc'er, som har Win XP programmer. Desværre/heldigvis kører jeg selv med XP, men i dag gennemgik vi "tilbehør" under programmer. Da jeg senere i eftermiddagt hjalp en af mine elever derhjemme, kunne jeg ikke finde UNDERHOLDNING/LYDOPTAGER/LYDSTYRKE. Hvor finder jeg det i VISTA?

Eventuelt i kontrolpanel/lyd ??? Kan ikke tjekke det herhjemme på grund af manglende Vista.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-10-08 19:36

skriv lyd eller sound eller microphone nede i søgelinien og se hvad der kommer frem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-08 19:41

start menuen -> Alle programmer -> Tilbehør -> lydoptager mener jeg - ellers gå i søg og skriv lydoptager

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-08 19:43
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-08 19:54

Hej
Ja, lydoptageren er der, men den er sammen med lydstyrke-regulatoren i XP. Det er regulatoren med alle skyderne jeg ikke kunne finde.
Ingelein

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-08 20:40

Jeg tror den forudsætter at lydkortet er rigtigt installeret.
Det burde være løgn, men alt for mange har ikke de rigtige lydkortdrivere installeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-08 20:44

Citat
Jeg tror den forudsætter at lydkortet er rigtigt installeret.

Jeg tror det forudsætter XP er installeret

Men giv lige et prej HVIS du finder den i VISTA

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-08 20:44

Hej Transor
Det er slet ikke det der er problemet. Det er selve Ikonet med skyderne til lydreguleringen vi ikke kan finde.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-08 20:52

EEn gang til:
I XP findes den under start/programmer/tilbehør/underholdning = lydoptager og lydstyrke.
Det er lydstyrkeregulatoren jeg ikke kan finde i Vista.
Og det er en splinterny bærbar ACER, hvor alt virker som det skal.
Hvis nogen er rar at fortælle mig, hvordan I regulerer lydstyrken i Vista er jeg glad.
Det er den skyder, hvor man kan regulere lyden for CD, Wave, line-in osv.
Ingelein

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-10-08 20:54

enten er der en højtaler nede ved uret, ellers
kontrolpanel >>hardware og lyd >>lyd >>
her er igen 3 muligheder
1. justere computerens lydstyrke 2. skift systemlyd 3.administrer lydenheder
under "administrer lydenheder" har du igen fler muligheder

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 10 point
Dato : 28-10-08 20:59

Den FINDES IKKE i Vista - jeg troede en hentydning var nok....

Du kan trykke på højtalericonet nede ved uret og regulere lydstyrken....

ALT andet har sine egne indstillingsmuligheder i kontrolpanel eller programmet hvor det skal bruges....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-08 21:02

Er EEN skyder ikke nok - kan du under den skyder trykke på "mixer" - så har du TO

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-08 21:58

Tak for svaret refi.
Men kunne du ikke oppe dig lidt og skrive hvem'ses spørgsmål/besvarelse du reagerer på - for citatet med lydkortet var ikke mit - og så regner jeg med at du reagerer på det svar.

Men svaret var jo enkelt nok - det findes ikke i Vista. Basta
Ingelein