/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløse netværk virker ikke?
Fra : pkforever888
Vist : 1459 gange
360 point
Dato : 24-10-08 19:49

Hej :)
Mit problem er at min computers trådløse netværk ikke virker. Det eneste jeg gjorde var at jeg forlod den i en time og da jeg kom tilbage virkede det trådløse netværk ikke. Det skal lige siges at jeg lod computeren være tændt. Jeg har forsøgt at slukke routeren men det giver heller ikke noget resultat. Mig og mine forældre deles om en router. dvs. 3 computere. Min computer har windows vista. Det er en Hp pavilion dv9000 (netto computer).Jeg er ikke så klog på dette område så jeg håber at nogle af jer klogehoveder kan hjælpe mig. :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 19:51

Citat
Jeg har forsøgt at slukke routeren

Prøv at slukke komputeren i stedet....

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 24-10-08 19:55

hvilken udbyder bruger du

per

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-08 19:56

Sluk comp.
sluk router
vent 5 min
tænd router
vent 2 min
tænd comp.

Måske hjælper det.

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 24-10-08 20:01

Refi: Har jeg også prøvet
Bibsamie: TDC
Eyvind:har jeg også prøvet

Har også prøvet at opdatere computeren men der sker heller ikke noget. :(

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 24-10-08 20:07

har også prøvet at søge efter et trådløst netværk. Det virker heller ikke. :(

Kan dette problem måske skyldes netværkskortet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 20:12

Du kan jo prøve at forbinde direkte uden om det trådløse - så vil det jo vise sig om der overhovedet er forbindelse....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-10-08 20:14

Har du set om den er tænd på din maskine. hvis den er tændt lyser den blåt på forkanten, rødt hivs den er slukket.
Prøv om du kan komme på med kabel hvis det ikke virker... så ved vi lidt mere.
vh Ben

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-08 20:31

For lige at slå det helt fast. Er det kun den ene eller er det alle maskinerne der har mistet den trådløse forbindelse?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-08 20:31

Har du nogen ikoner som ligner noget trådløst, og hvis så prøv lige at h-klikke på ikonet og gå den vej ind.

I enhedshåndtering..................er der gule markeringer ved det wireles netkort - hvis der altså vises noget.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 24-10-08 21:50

Har du nulstillet routeren (den lille knap bagpå)været.
Har skrevet 192.168.0.1 og indstillet wireless

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-08 22:02

Computeren har sandsynligvis været i dvale eller standby, du skal så tænde for det trådløse netværk igen, det gør du rent fysisk med den knap der på computeren, det er et kendt problem ved standby at computeren slukker for det trådløse netværk

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 25-10-08 08:54

Citat
Du kan jo prøve at forbinde direkte uden om det trådløse - så vil det jo vise sig om der overhovedet er forbindelse....

Internettet virker fint hvis jeg forbinder direkte men der er stadig ikke noget trådløs netværk.

Citat
Har du set om den er tænd på din maskine. hvis den er tændt lyser den blåt på forkanten, rødt hivs den er slukket.
Prøv om du kan komme på med kabel hvis det ikke virker... så ved vi lidt mere.
vh Ben

Den trådløse netværks knap har jeg prøvet at trykke men den skifter overhoved ikke farve. Den bliver ved med at lyse gult. Jeg kan godt komme på internettet når jeg sætter kabel til, men det trådløse netværk er der stadig ikke.

Citat
For lige at slå det helt fast. Er det kun den ene eller er det alle maskinerne der har mistet den trådløse forbindelse?

Mine forældres computere kan sagtens komme på det trådløse netværk. Det er kun min computer der ikke kan.

Citat
Har du nogen ikoner som ligner noget trådløst, og hvis så prøv lige at h-klikke på ikonet og gå den vej ind.

I enhedshåndtering..................er der gule markeringer ved det wireles netkort - hvis der altså vises noget.

Har jeg også prøvet

Citat
Har du nulstillet routeren (den lille knap bagpå)været.
Har skrevet 192.168.0.1 og indstillet wireless

har jeg også prøvet.

Citat
Computeren har sandsynligvis været i dvale eller standby, du skal så tænde for det trådløse netværk igen, det gør du rent fysisk med den knap der på computeren, det er et kendt problem ved standby at computeren slukker for det trådløse netværk

har jeg også prøvet.

wireless aisstenten virker heller ikke.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 25-10-08 09:18

Nederst i kanten på din pc sidder der en knap der hedder Wireless - du kan skubbe frem og tilbage på den. Er den rød er trådløs slukket - er den blå er trådløs tændt.

Du er nok kommet til at skubbe til knappen ved en fejltagelse.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 25-10-08 09:18

Jeg mente nederst til venstre i kanten....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-08 09:44

Har du nogen ikoner som ligner noget trådløst, og hvis så prøv lige at h-klikke på ikonet og gå den vej ind.

I enhedshåndtering..................er der gule markeringer ved det wireles netkort - hvis der altså vises noget.

Citat
Har jeg også prøvet

OK - men................. hvad så du så ......................da du prøvede vi kan jo ikke gætte os til resultatet når du prøver noget - der mangler lidt tilbagemelding.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-10-08 10:45

Citat
Mine forældres computere kan sagtens komme på det trådløse netværk. Det er kun min computer der ikke kan.

Det må så konstanteres, at det er din bærebare, hvor problemet ligger.
Der er mange forslag omkring knapper og farver. - Men det optræder meget forskelligt, alt efter hvilken software der er i PC'en.
Du skal klikke dig ind i det trådløse på PC'en, og her konstantere om din opsætning er i orden.
Du skal have 3 IP adresser her.
1) Du SKAL have en lokal tildelt IP-adresse, for at du overhovedet kan få netforbindelse.
2) Du SKAL have en supnetmask med værdierne 255.255.255.0
3) Du SKAL have en GATWAY adresse, for at du kan komme ud af routeren og ud på nettet, ellers er du lukket inde i dit eget netværk.
SÅååååååå- De skal være der alle tre.
Nederst til højre skal du have et symbol for trådløs forbindelse, og når du føre markøren hend over det, vil den vise om der er netforbindelse og hvilken hastighed den er koblet op med. - Er den der ikke, så er dit trådløse netkort afbrudt.

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 25-10-08 17:26

Amandakandu: Den lyser Gult/orange uanset hvad for en side den er skubbet i.

Eyvind: Da jeg gik ind i enhedshåndtering kom der en lang liste over de ting der er i systemet. deriblandt netværkskortet. Da jeg trykkede på den kunne jeg komme ind på mit netværks kort. Så prøvede jeg at opdatere kortet. Det hjalp ikke noget. Så prøvede jeg at deaktivere kortet og derfter aktivere det. Det gav heller ikke noget resultat. Jeg kunne ikke finde de "gule makeringer" som du siger.

Severino:
Citat
Du skal klikke dig ind i det trådløse på PC'en, og her konstantere om din opsætning er i orden.

Altså. Wireless assistenten (trådløse assistent) kan jeg på mystisk hvis ikke komme ind på. Når jeg dobbel klikker på wireless assistent ikonet sker der ikke noget. Wireless assistenten skulle gerne hjælpe mig med at finde et trådløst netværk. Når jeg prøver at konfigure et netværk finder den ikke noget.

måske skal jeg gå til den lokale IT forhandler og ha' skiftet netværkskortet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-08 19:06

Du har sikkert prøvet at aktivere den mekaniske kontakt på forkanten af comp.
Nogle comp. har også en tast der kan aktivere wireless netkort.
Det kan være [Fn] + en [Ftast] - måske med et symbol der ligner en antenne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-08 19:40

Og så lige - bruger du guiden installation af trådløst netværk..................

Gå hellere ned på processlinien (ved uret) og h-klik på noget med ))) og vælg vis trådløse netværk.

Fortæl så hvad du kan se.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-10-08 20:01

Hvis du med et h-klik vælger status vil du i en af fanebladene kunne se de før omtalte IP numre som er så vigtigt.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-10-08 08:04

Så længe knappen lyser orange/rødt er der ingen trådløs forbindelse. Den skal være blå i din HP computer.

Det forekommer mig at du nulstillede routeren på et tidspunkt. Hvis - skal du sætte netledning på igen og starte helt forfra. Altså find router manualen og følg den fra begyndelsen. Der er mange meget rodede forslag her inde lige nu, som kun kan forvirre.

Jeg er næsten sikker på at du fra begyndelsen kom til at skubbe til knappen så den trådløse røg af.
Held og lykke!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-08 09:42

Jeg har lige set at min comp. har en fælles lampe for Bluetooth/trådløs forbindelse
orange = bluetooth er tændt
Blå = trådløs er tændt.
slukket = afbrudt
Og hos mig er det [Fn] + [F2] som åbner og lukker - og en skydeknap foran som kan tænde/slukke.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-08 17:05

På min er det Fn og F1 tasterne.
Hvis ikke det er her der er slukket for WIFI så kan det måske skyldes at I bruger statiske IP adresser på nogle af jeres maskiner, så adressen er optaget.
Det er derfor vigtigt, at hvis man bruger statiske adresser, at man holder styr på uddelingen af lokale adresser.
Hvis I alle bruger dynamiske adresser (DHCP) så bør routeren selv uddele en ledig adresse.
Så fortæl lige lidt mere om opsætningen i jeres netværk, det ville lette problemløsningen gevaldigt, for jeg tror ikke der er ret mange her på KANDU der har synske evner!

Annuller spørgsmålet
Fra : pkforever888

Dato : 20-11-08 17:34

Jeg har været til reparation med min computer og har fået den lavet. Tusind tak for jeres hjælp alligevel

/pkforever888