/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Pengene skal følge borgeren
Fra : PeterTheisen
Vist : 544 gange
20 point
Dato : 24-10-08 19:07

Hvad betyder udtrykket "pengene skal følge borgeren"?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 19:23

At du skal tage dine penge ud af banken og gå med dem i baglommen....

Pas på lommetyve...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-10-08 19:28

Det betyder at du betaler penge i skat, og får dem tilbage i baglommen...

Det er et slagord for at få mere privatisering og mere ulighed i samfundet.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-10-08 19:29

Jeg vil gerne have en korrekt definition, da det er til en skoleopgave.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 30 point
Dato : 24-10-08 19:33

Jeg tvivler på at du finder en entydig definition.

Princippet er at staten/det offentlige ikke stiller f.eks. en børnehave til rådighed for borgeren. I stedet får borgeren i pose penge som han kan få til at købe sig en plads i børnehaven for.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-10-08 19:38

Nogle citater fra nettet:

Fra: http://kobenhavn.venstre.dk/index.php?id=54
"Pengene skal følge borgeren. Borgeren skal selv kunne vælge mellem offentlige og private ydelser og have størst mulig indflydelse på egen tilværelse."

Fra: http://liblog.dk/ti-teser-for-frihed-og-velstand/
"Lad pengene følge barnet, så forældrene får frit valg mellem en privat og offentlig børnehave og fritidshjem.
Lad pengene følge eleven, så forældrene får frit valg mellem en privat og en kommunal skole.
Lad pengene følge patienten, så denne får frit valg mellem behandling på et privat eller offentligt hospital."

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 19:38

Citat
da det er til en skoleopgave

det er ALLE dine spørgsmål...

Hvad skal du være ?????

Bare lige så vi ikke hyrer dig efter du er færdig....

Du lærer ikke meget ved at stille dine opgaver videre til andre....

Prøv at se hvad et SIMPELT opslag på google gav...

http://www.google.dk/search?hl=da&rls=GGLJ,GGLJ:2008-30,GGLJ:da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=pengene+f%C3%B8lger+borgeren&spell=1

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-10-08 19:40

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-08 20:14

Refi...du plejer da at være kvikkere. Det er da soleklart, hvad PeterTheisen skal være når han blir stor...Borger

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-08 20:17

Citat
det er ALLE dine spørgsmål...
Holod da kæft LOOL det er jo ikke engang løgn. Kandu laver alle hans lektier

Citat
Dato Pnt Spørgsmål Gruppe

1 24-10-08 20 Pengene skal følge borgeren (8) Politik

2 15-10-08 20 Over- eller mellemstatslig? (4) Politik

3 30-09-08 20 Avancebeskatning (6) Politik

4 28-09-08 20 Hvad ville en kommunist svare? (14) Politik

5 28-09-08 20 Hvilken ledelsesform er bedst? (6) Politik

6 26-09-08 20 Når ejerboliger beskattes (10) Politik

7 20-09-08 20 Hvilke er venstreorienterede? (4) Politik

8 15-09-08 20 Økonomisk ansvarlige parti (7) Politik

9 13-09-08 20 Centrum-venstre nyhedsmedier (3) Politik

10 08-09-08 20 Forlænge brøker (8) Folkeskole

11 05-09-08 20 Hvilken ideologi? (10) Politik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 20:19

Han skal nok være statsminister

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-10-08 21:16

Refi og Klumme, jeg kan ikke rigtigt se problemet. Peter stiller er spørgsmål, og nogen svarer og andre lader være. Jeg troede sådan set at det var sådan kandu.dk fungerede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 21:26

Citat
Peter stiller er spørgsmål

NEJ....

Peter stiller det BLOT videre - det er forskellen....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-08 21:55

hehehehe Ja Refi, det er jo det ham gør Han kunne måske overtale læreren til at stille sp. på Kandu, så sparer man en postgang LOOL

Jeg kan heller ikke se noget problem Bertel, men jeg kan undre mig..... meget