/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
blokering af afsender
Fra : hagbart1
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 18-03-03 17:49

Hej allesammen,jeg mangler lige lidt hjælp,jeg køre normalt msn hotmail,når jeg får nogle spammail så kan jeg blokere
for afsenderen,men når jeg så en gang imellem går i Outlook express og ser spammail der,så går jeg i meddelelser for
at blokere,men den linie er ikke highligthet og virker ikke,er der nogen med en god ide så vil jeg blive glad for et råd.
på forhånd mange tak.Mvh.hagbart1.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-03-03 18:38

Hej

Jeg havde / har samme problem, derfor benytter jeg nu et program til at sortere Spam og andre uønskede e-mails fra, så de ikke bliver indlæst i Outlook Ekspress.

Se tip http://www.kandu.dk/dk/tip/3260

samt

spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/12544

Kan du ikke få SpamWeasel til at virke - så skriv bare igen!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-03-03 19:48

Hej Hagbart og Bjarne

Hos mig fungerer det udmærket at blokere for afsendere i Outlook Express.
Måske mangler I en opdatering eller to?
Jeg kører Outlook Express 6.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-03-03 19:57

Hej Rellom!

Jeg har sidste nye opdateringer og muligvis virker der også nu i Outlook Express; men jeg har valgt fremover at benytte SpamWeasel hvor jeg synes jeg har bedre og flere muligheder for at sortere fra.

Jeg har desuden for at gemme og senere se / slette de mail jeg sorterer fra og også dem fra blokerede afsenderadresser hvilket jeg ikke ville have mulighed for med Outlook Express.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 18-03-03 19:59

Rellom har givet ret i et at der mangler et eller andet.
Hvilken IE version har du.
Opdateringer ved du sikkert hvor du henter (Funktioner> Windows update)
mv
dk93

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-03-03 20:06

Hej igen Rellom m.fl.!

Jeg har lige tjekket - jeg kan p.t. blokere for afsenderadresser - hvilket jeg også har kunnet før; men pludselig så var allle mine blokerede afsendere forsvundet - så derfor kombinerer jeg nu med SpamWeasel.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-03-03 20:21

Okay, Bjarne.

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 18-03-03 22:21

Hej Hagbart1,

Jeg bruger dette program. http://ppsoft.dk/Mailcheck_Dan.htm
Her kan du meget nemt fjerne spammail. Og det sker altsammen på nettet og ikke på din Pc. Også godt mod virus!

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 19-03-03 11:12

hej til rellom tak for svar,jeg har lige kontroleret outlook express det er version 6.0,nogen bedre ideer.
kan det evt.være en eller anden konfiguration ???.,jeg ville helst undgå extra programmer hvis det er muligt.
Mvh.hagbart1

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-03-03 15:57

Hvad med et spamfrit postsystem. Her er noget som måske kunne have din interesse: http://www.spywarefri.dk/sikkerhed.htm
Ikke noget program som skal indstilles. Se nederst på siden.

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 21-03-03 07:43

Svar til als.
Som jeg skrev vil jeg helst undgå extra programmer,men jeg mener at der må være en fejl i konfigurationen eller
noget lignende.mvh hagbart1.

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-03-03 07:52

hagbart1>Det er egentlig ikke noget program men en ny emailkonto, og det virker, nevermind.
Vedr. Outlook Express:
Hvis du i dine regler opgiver at en adressen skal slettes fra serveren, så skal du lige være klar over at reglen kun følges én gang. Hvis du vil have at adressen skal slettes hver gang så må du vælge: Slet den i stedet for Slet den fra serveren. Beskeden bliver så flyttet til mappen Slettet Post hvorfra du skal slette den igen. En bitte hul i Outlook express efter min mening. Der er ikke mange der kender det.

Kommentar
Fra : hagbart1

Dato : 21-03-03 08:04

Hej als tak for svar.
jeg vil lige fortælle at jeg ikke er verdensmester i computer,men som du skriver så er det nok et hul i outlook,det
undre mig bare at hvis du køre msn hotmail så er der hele tiden en knap til blokering så det er nemmere at bruge det,
men tak for svar,så du får pointene,hvordan gør man det ??.
mvh.hagbart1.

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 100 point
Dato : 21-03-03 09:51

Kandu har jo ændret lidt på hele proceduren med at give points, da man nu kun kan aflevere kommentarer, men jeg går ud fra at du bare skal klikke på "Kommentar" ud for et svar jeg har afgivet.

Du har ret i at det er nemmere at blokkere mails hos hotmail, men jeg har en forhåbning om at Microsoft foretager sig noget med næste udgave af Outlook Express eftersom alle er blevet mere opmærksom på sikkerhedsspørgsmålet. Ha' en god weekend og tak for points!

Godkendelse af svar
Fra : hagbart1

Dato : 21-03-03 12:49

Tak for svaret als.