/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Begrænset net i Vista ?
Fra : NegoZatoR
Vist : 1260 gange
222 point
Dato : 22-10-08 16:48

Hey derude ..

jeg sidder og har et problem med min LAN forbindelse ..

Jeg har lige installeret Vista Ult. og nu kan min computer kun køre med 10mbps hen til min switch ?

nogen der ved hvorfor den ikke kører med 100 mbps ???

mit netkort er et : Realtek RTL8168B/8111B Gigabit / 1000 mbps

Jeg har lige haft XP installeret .. der virker det perfekt ??!!

Håber på jeres hjælp :D

NegoZatoR

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-08 16:53

Gå i egenskaber for dit netkort og se om den står til fuld duplex

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 22-10-08 16:57

Den stod på Autonegotiation ..

Har lige prøvet og sætte den på "100mbps Fuld Duplex"

men stadig kun 10mbps .. :(

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-08 17:05

Er der en comp på nettet som "holder den nede"

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 22-10-08 17:07

Nej det er den eneste computer på netværket .. :)

har os prøve direkte forbindelse til min router .. stadig kun 10mbps.. :(

Det må være noget med en indstilling i vista vel ??!!

:D

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-08 18:30

Har du installeret driver til det netkort
Hvis driveren er på en CD så skal den måske køres som XP
Er der gule markeringer i enhedshåndtering

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 22-10-08 19:00

Har installeret driver .. :)

den følger med og der står " Vista compatible "

intet advarselssignal i enhedshåndteringen - der står bare " den enhed virker korrekt "

men det står der jo som regel altid .. når du har installeret en driver .. :)

fatter godt nok ikk hvorfor den ikk vil køre m ed mere end 10mbps .. ?

når jeg ser status for min LAN forbindelse viser den os:

IPv6 - Begrænset .. kan det have noget med det og gøre ? .. har prøvet og deaktivere ..
stadig 10 mbps ..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-08 19:22

Der er jo kun to steder den kan bremse - på dit netkort og på routeren.
så jeg undres også.
Jeg var lige inde og kigge på min egen, som står til auto over alt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-08 19:23

Det er dog XP på denne comp lige nu.

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 22-10-08 19:37

Ja , altså har jo lige haft XP .. der har der aldrig være nogen problemer ..

Det først efter jeg lige har installeret Vista ..

der kan da ikk være noget med vista og ens router der skal indstilles kan der ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-08 19:41

Tja - det er ikke så tit at Vista kører på min comp.
Men firewall ville vel lukke helt af.
Og det er det samme netkort (altså samme MAC adresse) så det skulle heller ikke kunne spærre.
jeg kan ikke regne ud hvad det er som bremser

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 19:48

Bare et forslag, Bruger Vista mere båndbredde end XP? Blokerer Vistas Firewall?

Hvem har du som udbyder? Måske skal du ringe til din udbyder og klage.

Som du kan se så er vi lidt forvirrede i øjeblikket.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-10-08 20:08

Hejsa

Det er ikke nok at installere drivere til netkortet, du skal også installere
drivere til dit bundkort.

hvis ikke du har en cd/dvd med vista drivere til dit bundkort så smut forbi producentens hjemmeside
og hent relevante drivere til vista.

dernæst gå på "windows update" og hent opdat. til windows samt til evt. hardware.
husk at få SP1 også

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-10-08 20:14

>>granner01
Det har intet med udbyder at gøre....

men selvom det er et 1Gb netkort kan du max. få 100Mbit ud hvis din Router ikke understøtter
1Gb. (det også vise "tilsluttet med 100Mbit")

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 21:04

DK

Du har måske ikke set at det hele virkede da han havde XP, også hastigheden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-08 21:09

Nej det var da kun 100 der virkede i XP

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 21:34

Ja og det vil den ikke køre i Vista. Og han har da ikke snakket om router kun switch.

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 22-10-08 21:46

Så jeg tilbage .. nu har jeg opdateret ALT :)

Bundkort .. Chipset ..

netkort ..

Vista SP1 ..

:)

Men jeg kan stadig kun køre med 10 mbps over til min switch .. ?? :(

jeg kan jo gå ind på min router og se hvad den køre mellem switch og router .. der kører det perfekt med 100 mbps..

forstår det slet ikk .. :(

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-08 23:37

Prøv at koble din PC direkte til routeren.

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 23-10-08 08:57

Det hjælper heller ikke .. :-/

Der må da være en eller anden logisk forklaring på hvorfor vista opføre sig sådan ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-08 09:12

Du har vel ikke også et indbygget netkort - for jeg går ud fra at dit 10/1000 er et indstikskort

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 23-10-08 09:21

Nej .. mit 10 / 100 / 1000 .. er et onboard Realtek RTL8168B/8111B

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-08 09:24

Smid den comp. ud og køb en morsenøgle.................det er hurtigere.

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 23-10-08 09:45

haha ... nå men så må jeg vel vente og så prøve og købe et netkort mere ? --

Accepteret svar
Fra : zith

Modtaget 222 point
Dato : 23-10-08 10:13

har du prøvet at fjerne dit netkort? altså slette den på pc'en og så genstarte og installere den igen.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 23-10-08 10:33

hvor har du set den kun kører med 10?

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 24-10-08 08:38

Nej det har jeg ikke prøvet endnu.. kunne godt være jeg lige skulle prøve det engang .. :)

man burde da os mene at der skulle findes en læsning på det .. :)

jeg kan jo se hastigheden i Status for LAN forbindelse..

:)

men hvorfor siger den det med

IPv4 - Aktiv
IPv6 - Begrænset <--

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 05-11-08 22:59

Har fundet løsningen !! :D

Endelig !! .. :)

Det er sådan at Windows Vista Ultimate ikke kan finde ud af og "tolke" Drivere fra Realtek der følger med ens netkort ..

den tvinger derfor dit kort til og køre

100 mbps ( Half-duplex ) .. da det ikke virker kan den kun køre med 10mbps .. :(:(

det man så gør er og gå i enhedshåndtering og sletter dit netkort helt fra computeren .. :)

genstarter computeren og søger efter nyt hardware ..den installere nu netkortet med en windows driver .. og WUPTI :D

dit netkort køre med 100 mbps ( full duplex )

muhuhahaha ... :D

Godkendelse af svar
Fra : NegoZatoR

Dato : 05-11-08 23:01

Det var jo sådan set bare det man skulle gøre .. :)

Tak for det .. :D

Kommentar
Fra : zith

Dato : 06-11-08 08:28

NP

Godt du fik det til at virke :)

Vista er en underlig ting :P