/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista mapper, gå et niveau op
Fra : KanduSvar
Vist : 573 gange
200 point
Dato : 20-10-08 23:26

Den mulighed kan jeg ikke finde på Vista computere, er det mig som overser noget ? Eller er der ikke den gamle mulighed for at gå op til et højere mappe niveau ? Som jeg ser, kan jeg kun bladre tilbage, ikke op

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-10-08 23:35

Hvis du kigger øverste i vinduet står der f.eks:
Dokumenter > Downloads > Billeder
Så kan du klikke på Downloads for at gå en mappe op.
Du kan også trykke BACKSPACE knappen på keyboardet.

Du kan også bruge navigationsruden ude til venste i vinduet.
Hvis du ikke kan se navigationsrude med mapperne kan du klikke ORGANISER > LAYOUT > NAVIGATIONSRUDE.

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 20-10-08 23:58

Forklar det lidt nærmere som jeg ser det, kan ikke komme højere end mappen med min brugernavn, hvor er Documents and settings i Vista ? Der hvor man kan se alle under mapper under brugernavnet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-08 10:11

Prøv:
windowstasten+e

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 10:33

Citat
som jeg ser det, kan ikke komme højere end mappen med min brugernavn, hvor er Documents and settings i Vista

Det er fordi din stifinder "kun" viser dine brugerfiler.....

Du skal have omstruktureret din stifinder til at starte på c:\ hvis du vil have mulighed for at bladre i "resten" af harddisken (ændre genvejen til stifinder)

ELLER

Selv klikke på "Computer" som kommer lige efter dine brugerfiler.

Som STANDARD får du KUN muligheden for dine brugerfiler - resten skal du klikke dig til og ikke blot "bladre" op/ned

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 22-10-08 23:08

Jeg har meget at lære om Vista endnu, kan det passe at man ikke på samme måde som i XP kan komme til Applications data og andre mere eller mindre skjulte mapper (Vis skjulte mapper og filer er slået til) C drev viser kun mapper med brugernavne, ikke noget Documents and setting hverken før eller inde under de forskellige brugernavne

Kommentar
Fra : KanduSvar

Dato : 22-10-08 23:13

Windows tasten + E åbner Stifinder, men jeg kan ikke finde de mapper hvor for eksempel programmer gemmer oplysninger, jeg mener ikke mappen Programmer hvor programmerne er indstalleret, hvor gemmer Windows Mail sine mail filer for eksempel, det var for at sikkerheds kopiere den mappe, at det her mere generelle spørgsmål blev stillet, på XP kan jeg bladre langt ind i mapperne og finde hvor Outlook Exress gemmer sine filer, men ikke med Vista

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-08 09:01

Vista er lavet sådan for sikkerhedens skyld...

Som standard har du KUN adgang til biblioteker hvor du IKKE kan lave ulykker

Men du kan stadig sætte den op så du får vist ALT - men det skal som sagt være admins valg - andre skal ikke kunne pille....

Så det er faktisk FREMGANG....