/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kildekode beskyttelse
Fra : kidder
Vist : 792 gange
100 point
Dato : 19-10-08 21:37

Hejsa kandu`er
Jeg søger et script el en måde hvor på man kan beskytte sin kildekode forhindrere <vis kilde>
Jeg ved det kan lade sig gører men hvordan ..?

Jeg ved også at man ikke beskytte sig 100% men man kan gøre det mere omstændig

Noget kan være behjælpelige

VH Kidder

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 19-10-08 21:52

Du kunne lave din side i flash, så får man i hvert fald meget lidt ud af kilde-koden...

Kommentar
Fra : kidder

Dato : 19-10-08 21:59

Du kunne lave din side i flash, så får man i hvert fald meget lidt ud af kilde-koden...

Ja det ved jeg men jeg ville gerne have en kode eller en måde på hvordan man kan forbyde <vis kidle>

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-10-08 22:06

<script type="text/javascript">
<!--

var message="You can NOT right click here"; // Your no right click message here
var closeWin="0"; // Do you want to close window after message (1 for yes 0 for no)

// JavaScript by Dave Lauderdale
// Published at: www.digi-dl.com

function IE(e)
{
if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' && (event.button == 2 || event.button == 3))
{
alert(message); if(closeWin=="1") self.close();
return false;
}
function NS(e)
{
if (document.layers || (document.getElementById && !document.all))
{
if (e.which==2 || e.which==3)
{
alert(message); if(closeWin=="1") self.close();
return false;
}
document.onmousedown=IE;document.onmouseup=NS;document.oncontextmenu=new Function("return false");

//-->
</script>

Scriptet stopper kun højreklik på siden. Der er, som sagt, andre måder at omgå dette.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-10-08 22:20

Hvad er det du vil beskytte? Det er spild af tid og plads, de der vil se din kode ser den...........

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 19-10-08 23:10

Hej

jeg har ikke selv haft mulighed for at prøve denne i vores egne løsninger, men umiddelbart ser det ud til at det virker i den demo jeg har lavet:
http://www.virtualpromote.com/tools/javascript-encrypt/

Kode
<script language="javascript" type="text/javascript">
alert("hello world");
</script>

bliver til
Kode
var enkripsi="'1Aqapkrv'02nclewceg'1F'00hctcqapkrv'00'02v{rg'1F'00vgzv-hctcqapkrv'00'1G'2F'2Ccngpv'0:'00jgnnm'02umpnf'00'0;'1@'2F'2C'1A-qapkrv'1G"; teks=""; teksasli="";var panjang;panjang=enkripsi.length;for (i=0;i<panjang;i++){ teks+=String.fromCharCode(enkripsi.charCodeAt(i)^2) }teksasli=unescape(teks);document.write(teksasli);

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-10-08 11:41

Du kan gøre koden svær at læse eller uintersant at kopier...
Prøv f.eks at se kildekoden for www.google.dk
Der er ikke diverse mellemrum og linie skift og det gør det svært at læse.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-08 18:08

Indsæt dette i <BODY>
scroll="no" oncontextmenu="return copyright()" onselectstart="return copyright()" ondragstart="return copyright()"

så den ser så'n ud:
<body scroll="no" oncontextmenu="return copyright()" onselectstart="return copyright()" ondragstart="return copyright()">

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-10-08 19:40

Kode
Prøv f.eks at se kildekoden for www.google.dk
Der er ikke diverse mellemrum og linie skift og det gør det svært at læse.

Når jeg sætter den google-kode ind i mit html program, så er det kun at trykke på en tast så kan det læses som alm. html der står pænt.

Spild af plads og energi at forsøge at skjule kode v.h.a ingen h.klik osv - så det helt andre tiltag der skal til. Men stadig

hvad er der at skjule i alm. html ????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-10-08 07:45

Et sådant script vil kun virke i IE,i f.eks. firefox kan alt ses uden problemer,så skal hele siden krypteres,et hulens arbejde at veligeholde.
Den nederste funktion kan krypterer koden så det bliver
meget besværlig at arbejde med,men man kan ikke gemme noget på nettet.
http://manse9933.dk/sub/hp_tools/Cryptering/Email_Adresse_Og_Html_Cryptering.htm

Vis du tjekker kilde koden på denne side så kan du se
at en del af koden er krypteret>
http://manse9933.dk/sub/kandu/send_video/
Men vis man hved hvad man laver så kan man let bryde den.
Som sagt man kan ikke gemme noget på www.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-10-08 07:47

Den er krypteret mod spam robotter på nettet.

Kommentar
Fra : kidder

Dato : 22-10-08 22:31

Hejsa igen alle kanduèr
Jeg takker mange gang for at i har forsøt at hjælpe mig med dette lille spørgsmål
jeg vil af prøve de forskellige fordlag og ideer

Kidder

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-11-08 08:55

Har du fået beskyttet pc så meget at den ik' virker mere?

mvh klaudi