/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke åbne mit D:drev
Fra : atpleth
Vist : 835 gange
60 point
Dato : 13-10-08 12:43

Hej

Jeg står i den frygtelige situation at jeg ikke kan åbne mit D drev, hvor alle mine billeder er på:(

Når jeg dobbeltklikker på ikonet kommer der et lille vindue op der hedder åbn med. og så kan jeg ellers vælge et program fra en liste, som indeholder word, excel paint.. mm. Det er ikke videre anvendeligt, jeg kunne godt bruge lidt hjælp fra en kyndig..

På forhånd mange tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 12:46

HVAD er dit d-drev....

Er det en extra partition eller et andet drev eller HVAD ?????

Kommentar
Fra : atpleth

Dato : 13-10-08 12:53

Det er bare et almindeligt standart drev. Jeg har 2 drev et c og et d. bruger kun d drevet til musik billeder og film... Så der er ikke nogle systemfiler på det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-08 12:54

Jeg er så ikke en af de meget kyndige men du kan forklare lidt mere om hvor du har dit D drev, er den på samme harddisk som C drevet ?
Der findes programmer som kan redde billeder ud af beskadigede drev, for eksempel dette: http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/info.htm?Language=7
Du kan også begynde med at højre klikke på drevet og vælge Egenskaber - under fanen Funktioner klikker du på Denne indstilling vil gennemsøge enheden for fejl, sæt prik i begge linjer og klik på Start

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-10-08 12:56

Hvilket styresystem :

Hvad er det du prøver at åbne det med. Er det stifinder eller hvad ?

Det ville gøre det meget nemmere og ville give nogle mere præcise og værdifulde svar, hvis spørgerne ville give lidt præsise spørgsmål.

Kommentar
Fra : atpleth

Dato : 13-10-08 13:02

Jeg ved desværre ikke meget om computere. Men jeg kan prøve at fortælle hvad der sker.

Jeg åbner "Denne computer" - Så kan jeg vælge at åbne C drevet, D drevet, CDrom drevet, dokumenter.

Jeg prøver at åbne D drevet. Det åbner ikke som det plejer at gøre, istedet kommer der en "åbn med" menu op. Hvor jeg får en lang liste over forskellige programmer jeg kan vælge at åbne med.
Det er den samme menu der kommer frem, når man højreklikker på en fil, og klikker "åbn med..

Anders

Kommentar
Fra : atpleth

Dato : 13-10-08 13:03

Ja det er Stifindermenuen der kommer frem når jeg prøver at åbne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 13:20

Så vælger du bare det program du normalt bruger til dine billeder og gør det til standard (sætter v )

Det skyldes sikkert at du for nyligt har installet et andet billedbehandlingsprogram den nu prøver på at være standard...

Har du så slettet det igen er der ikke noget standardprogram til billeder - det skal du selv vælge...

Alternativt kan det skyldes at der er andre filtyper på drevet - så forvirrer du den...

Men du må da kunne klikke videre i stifinder - det skal den da ikke bruge et program til....

Kommentar
Fra : atpleth

Dato : 13-10-08 13:27

Altsammen fine svar.. Problemet er bare at jeg ikke kan åbne drevet. jeg kan slet ikke komme ind til billederne på drevet... stifinder vinduet kommer frem når jeg prøver at åbne drevet, og man kan så vidt jeg ved ikke bruge almindelige office og billedeprogrammer til at åbne drevet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-08 13:39

Har du forsøgt at reparere drevet ? Du kan måske åbne det ved at højre klikke og vælge Åben med, der finder du Explorer.exe i Windows mappen, ikke Internet Explorer men Explorer som er placeret i mappen Windows under Denne computer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 13:40

Hvis ikke drevet kommer frem i stifinder er det enten defekt eller løse ledninger....

Er det FAST eller et USBdrev ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-08 13:40

Hvilke muligheder har du, når du højre klikker på D drevet ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-08 13:44

Refi du er ikke blevet vågen endnu spørger har fortalt at på harddisken er der C drev og D drev, så altså det er et drev på harddisken

Kommentar
Fra : atpleth

Dato : 13-10-08 13:47

Drevet er et fast drev.
Jeg har prøvet at reparere det, det hjælper ikke.
Når jeg højreklikker har jeg mulighed for at: abn, stifinder, søg.., deling, virusscan, formater, kopier, opret genvej, og egenskaber.
Kan der måske være en defekt systemfil?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 13:52

Citat
Jeg har 2 drev

Vi gætter videre....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 13:54

Vi prøver igen...

Er det TO FYSISKE DREV eller blot to partitioner

Kommentar
Fra : atpleth

Dato : 13-10-08 13:59

Så fandt jeg ud af hvad partitioner er

Og.... Det er partitioner. håber det kan hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 14:03

HVILKET styresystem ????

Det er der så blevet spurgt om 1 gang...

Kommentar
Fra : atpleth

Dato : 13-10-08 14:08

Windows XP home edition

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 13-10-08 14:13

Nu har jeg ikke lige en XP her.....

men der må jo være gået "ged" i din filtabel siden du ikke kan åbne drevet.....

Kan du SE filerne (billederne) i stifinder... ??

Kommentar
Fra : atpleth

Dato : 13-10-08 14:15

Nej det kan jeg ikke... desværre

Kommentar
Fra : atpleth

Dato : 13-10-08 15:26

jeg gendannede systemet og nu virker det, jeg giver pointene til den der fortjener dem mest, tak allesammen

Godkendelse af svar
Fra : atpleth

Dato : 13-10-08 15:28

tak fordi du gad at hjælpe mig refi. jeg gendannede systemet, så nu virker det igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-08 16:09

Det lyder godt

Der har åbenbart været fejl i filtabel....