/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
SOLARIUM - SOLCREME ?
Fra : c4jdin
Vist : 1198 gange
25 point
Dato : 12-10-08 23:13

Hej alle sammen . jeg var lige ned i solariet og der så jeg så jeg noget solcreme der hedder Fiji Blend . Der er nogen der siger det gør en meget brunere hvis man bruger det , og andre siger det bare er ligesom en normal selvbruner og derfor noget fup !
men hvad gør det egentligt ? nogen der har noget erfaring ?

- på forhånd tak :)

Kommentar
Fra : iah

Dato : 12-10-08 23:23

Ja, undgå solarium...

Det er under ingen omstændigheder særlig sundt at gå i cansergrillen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-10-08 23:51

Flæsk på cansergrillen skal vel pensles med en eller anden form for dyppelse!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-10-08 00:34

Husk at spare op til alle de behandlinger for ødelagt hud der bliver brug for når Du når de 42 år.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-10-08 06:15

Hold dig helt væk fra et solarium.

hawaii7

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 13-10-08 06:52

Det er skide usundt at ligger i sådan en grill.
Hvis du endelig vil have en anden farve end den du er født med, kan du købe crem der gør din hud brun uden at bruge grill.
Jeg er nu stolt af at være dansker og være hvid. Du kan også flytte sydpå hvor solen skinner meget mere end her i landet.

HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 13-10-08 06:54

UPS, jeg glemet at tjekke profilen inden jeg svarede. Ud fra dette burde man slet ikke svare på det spørgsmål.

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   2
- Annullerede   10
- Slettede   0
Ialt   13

HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-10-08 07:22

Jeg kender ikke netop den creme, du spørger til, så jeg kan kun svare generelt.

Det er under alle omstændigheder en god idé at bruge en solcreme beregnet til solariebrug før du tager sol, fordi du ligger og "fordamper". Cremene hjælper ikke bare til at fremme farven, men også til at holde på fugten i huden.

Når det er sagt, så er der al for mange, som overdriver, både med brug af solarium og ikke mindst bugen af de mange cremer, som fremmer bruningen. Resultatet er så, at man kommer halv- eller helskoldet derfra. Og det er mildt sagt usundt.

Derudover er langt de fleste solarier for kraftige i forhold til "det fornuftige". Huden skal bruge tid til at danne farve, så derfor burde liggetiden være længere, men det duer ikke i de moderne, meget store sole. Så hvis du kan finde en mindre kraftig sol, og så tage nogle minutter ekstra, så får du en mere skånsom bruning.

Det svarer til at smide en rå kylling i frituren: Nok kan den blive sprød udenpå, men derfor er den stadig rå indeni - modsat en almindelig tur i ovnen...

Hvis du (normalt) er en almindelig bleg person, så bør du altså ikke tage særlig mange minutter i de store sole - og det er derfor, at alle de raffinerede cremer er dukket op på markedet.

Og så har jeg svaret med fare for, at Hugo-Børge har ret, og du annullerer... Men det er måske ikke med vilje, men blot fordi du glemmer at lukke tråden?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-10-08 07:34

Hej Ysseven, her er en hjemmeside med "hjælpecreme" hvis man er træt af at være dansker:

http://www.tandanmark.dk/

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-10-08 07:45

Jeg kunne ikke drømme om at blive spray-malet...

Jeg skal blankt indrømme, at jeg af og til tager sol - og jeg bruger solariecreme før jeg gør det, men ikke hokus-pokus-cremer! Det sker både før en ferie og så om vinteren. Sidstnævnte er faktisk ikke for farvens skyld, men for D-vitaminerne, fordi min krop fungerer skidt, hvis den er i underskud af dem.

Men jeg undgår de store sole, og kører gerne langt efter de mindre...!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-10-08 07:55

Så kan du komme med mig på ferie m.m.
Jeg undgår solen hele sommeren, da jeg ikke kan døje varmen og bliver rød hvis jeg er i solen.
HURRA vi er da nogle danskere endnu.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-10-08 08:07

Lille blege mig blev tidligere også rød, bare jeg hørte en varm vejrudsigt.

Men det har solariet - brugt med måde og omtanke! - altså lavet om på. Nu kan jeg godt blive lysebrun, men skal stadig passe meget på. I øvrigt duer jeg heller ikke til høje ferie-temperaturer, så hellere svede lidt i en kunstig sol og finde en rejse til et sted, hvor der ikke er så varmt.

Og så har selv de kloge hoveder altså delte meninger om farligheden - forudsat man ikke bruger "friture-modellen".

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-08 10:21

Noget tyder på, at du er meget grøn i dette forum HUGGO-BØRGE, den profil du har set og bragt her, er ikke alarmerende, og tyder på din manglende iagttagelsessans. Der er de profiler som er langt langt værre.
De 10 annulerede, kan der være en god grund til, o du bør nok undersøge grunden til dette, inden du begynder at kaste grus i maskineriet.
Husk du stadig er GRØN og uden de store erfarringer her på KANDU!

Kommentar
Fra : VilladsOlesen

Dato : 27-10-08 21:02

prøv selvbruneren på et lille, skjult sted på hudoverfladen, f.eks på underarmen, og lav "prikker" med solcremen i forskellig tykkelse. Husk at massér cremen ind i huden, for at få et homogent resultat.