/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Trolling
Fra : stig54
Vist : 610 gange
50 point
Dato : 12-10-08 21:55

Da jeg er total nybegynder i faget, men dog har trollingstænger med linetæller og en brugt downrigger, men ikke ved noget om det søger jeg oplysninger så jeg kan komme igang. Findes der sider der omtaler blinkvægt, lodvægte, hastighed, dybde o.m.m.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-10-08 22:00

Gu skal altså først have en båd

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-10-08 22:00

Gu =du

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-10-08 22:07

Ja - og så skal du tage til Norge. Der er der flest trolde...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-10-08 22:26

Hallo, jeg bor på Bornholm hvor der er masser af laks, og jeg har båd.
14 fods med 4o HK og stangholdere monteret, har trollet uden held, derfor disse spørsmål og ikke sunowich vittigheder.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-10-08 22:27

Sunowich, har du abonnement på alle grupper og kommer med sjove-dumme komentarer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-10-08 22:53

Nej lad os alle være alvorlige nu!!!

Kommentar
Fra : josga

Dato : 12-10-08 22:59

Hej Stig
Hvis du bor på bornholm, kan jeg kun anbefale dig at kontakte Jesper Schøtt i Rønne, han er med i en nystartet trolling forening. Du har også den mulighed at kontakte Flemming Snowmann, hvis du ikke har deres telf nr. kan du sende mig en fiskepost, så kan vi tales ved der.

Mvh josga

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-10-08 04:00

Er der trolde på Bornholm?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-10-08 06:48

stig54. Hvis du går ind på Google, så findes der "et have at mulige oplysninger om emnet, emn et godt sted at starte kunne være her:

http://www.fiskeskolen.dk/laer_at_fiske/Havfiskeri.doc/havmetoder.doc/trolling.doc/

Hvor "dybt" du fisker, har noget med lodets vægt og bådens hastighed at gøre. Inde på en del hjemmesider, kan du bl.a. finde mange gode beskrivelser.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-10-08 08:55

alka absolut et godt sted at starte med dit link.
og ja der er trolde på Bornholm : Krølle Bølle.
Jeg har meldt mig ind i trollingforeningen, der er en måned til næste klubaften.