/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brugerrettigheder
Fra : mhvejsel
Vist : 634 gange
320 point
Dato : 08-10-08 16:55

Hej allesammen.
Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Det drejer sig om en Microsoft Windows server 2008 som er sat op til og kører Terminal server.

Når brugere så logger på via remote destop, skal de gerne kunne åbne programmer over denne.
Dette virker også fint, med alm. programmer.
Men så snart de skal åbne f.eks. C5 / Xal økonomiprogram.

Åbner den hurtigt op og derefter lukker igen.
Hvis jeg så logger ind som administrator, eller vælger kør som administrator, virker det fint.

Håber i kan hjælpe.
Smider 320 Point efter det, har desværre ikke flere Point, og gi ud af.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-08 17:31

økonomiprogrammet ser formentlig på brugerrettigheder og hver bruger skal fornmentlig af administrator tildeles rettighed, før det spiller.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-08 17:32

Det skal vel gøres inde i økoniomiprogrammet.

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 08-10-08 17:39

Jo det er jeg med på, men C5 skal mand logge ind for og komme ind i programmet.
Så programmet burde jo åbne fint, men at mand så bare ikke fik lov til og logge ind.

Selv når jeg er logget på som administrator, sprøger den om brugernavn + adgangskode.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 18:02

Citat
This software is intended for evaluation and deployment planning purposes only

Den ter sig sikkert som Vista....

Til trods for man er logget ind som admin er der stadig ting der KRÆVER at blive kørt som admin - det kan du næppe gøre noget ved....