/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Flytte Outlook express
Fra : taliskoko
Vist : 2080 gange
200 point
Dato : 08-10-08 10:41

Hey.

Konen har fået ny PC, og hun jo gerne have flyttet sine emails med over på den nye PC.

Spørgsmålet er hvordan det lader sig gøre ??

Vi skulle gerne flytte e-mails, inkl. mapper. Konti´s og meddelses regler.

Kan det lader sig gøre, og hvordan??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-08 10:43
Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 11:24

Citat
Spørgsmålet er hvordan det lader sig gøre

I første omgang er spørgsmålet HVILKET mailprogram hun nu skal bruge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-08 12:56

Det er sikkert en Vista computer i har købt, her er et forslag fra Microsoft om at flytte fra XP til Vista, jeg har ikke afprøvet og ved ikke om det kun er indstillinger, eller om mails også kommer med: http://www.microsoft.com/danmark/dinvirksomhed/products/howto/transfer-old-files-to-new-vista-pc.mspx og så er det som Refi skriver, hvilken mail program bruger i ? Ovenstående kan sikkert kun flytte Microsoft programmer

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-10-08 15:58

refi:
Fortsat Outlook Express...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 16:37
Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-08 16:38

Selve indstillinger kan du bare exportere og importere på den nye...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-10-08 01:57

Det er en meget gammel artikel Refi har fundet, jeg kan ikke på min XP computer finde mappen som beskrives.
Du kan gøre som jeg, jeg har en sikkerheds kopi af alle mine mapper i Outlook Express på en anden harddisk, for at kopiere mapperne skal du gå denne vej: Åben Denne computer - åben drev C - åben Documents and settings (vi skal have vist skjulte filer og mapper, det kan du ved at klikke på Funktioner og på Mappeindstillinger, klik på fanen Vis, gå ned og flyt prikken til Vis skjulte filer og mapper, klik Anvend og OK) åben mappen med dit navn - åben mappen Lokale indstillinger - åben mappen Application data - åben mappen Identities - åben mappen med en masse tal og bogstaver (hos mig ser den sådan ud: {4F8EF98D-8868-40DA-A910-62E00DB525B4} jeg ved ikke om det er samme navn på alle XP computere) åben mappen Microsoft - åben mappen Outlook Express, der ligger alle dine/konens mail mapper som DBX filer, marker og kopier alle filer som hedder DBX til sidst og Sæt ind på en usb hukommelse eller en midlertidig mappe og brænd dem på en CD, sæt CD eller usb stik i den nye computer, åben drevet, marker og kopier alle DBX filer, og nu finder du Outlook Express mappen på samme måde som på den gamle computer, åben mappen Outlook Express og Sæt ind, du får en advarsel om at mapperne findes allerede, sig JA til at overskrive dem.
Ovenstående er afprøvet flere gange hos så jeg ved det virker, alle mails fra den gamle computer er nu på den nye og du mangler kun at få Adressekartoteket over på den nye computer også, åben Outlook Express klik på Filer og på Eksporter, vælg Adressekartotek klik på Næste og marker *Tekstfil (semikolonseparerede værdier) og klik på Eksporter, giv filen et navn og klik på Gennemse, som standrad er valgt mappen Dokumenter, det kan du eventuel ændre til Skrivebord og klik på Gem, klik så på Næste og sæt markering ved de indstillinger du vil eksportere og klik på Udfør, find din nye fil det er en CSV fil og du kan lade den komme med på CDen eller usb stikket, på den nye computer går du så den anden vej og importerer adressekartoteket.
Funktionen med at eksporter meddelelser under Filer virker kun hvis du vil eksporter til Microsoft Outlook, den kan ikke bruges til at flytte alle meddelelser over på en anden computer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-10-08 08:32

08-10-08 10:43-->Microsoft`s metode er gansge god.