/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
cmyk farver i indesign
Fra : funktion
Vist : 545 gange
20 point
Dato : 17-03-03 12:48

jeg har et prolem med at importere illustrator dokumenter med cmyk farver i indesign, farverne bliver helt anderledes. hvordan ændrer man color settings i indesign til cmyk

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 30 point
Dato : 17-03-03 13:51

Du vælger rediger\farverum og gennemsigtighedsblanding\RGB eller CMYK.
Og så husk i Farveindstillinger at vælge den samme profil, - som du har valgt i Illustrator.
Hvis du i Illustrator har din egen profil f.eks. gemt under dit eget navn, - kan denne indlæses direkte i In-design. Du skal blot vælge Indlæs så lukker mappen op med din profil fra Illustrator.
Ammitz

Kommentar
Fra : funktion

Dato : 17-03-03 14:48

jeg har gjort hvad du forslog, men desværre sker der ikke nogen ændring til det bedre, altså ingen forbedring.
til gengæld har jeg just erfaret at der udprintes to forskellige farver selvom jeg indtaster den samme cmykværdi i de to programmer, og det er indesign(version 2.02) der printer forkert, hvad gør jeg?
men ellers tak for svaret

Godkendelse af svar
Fra : funktion

Dato : 18-03-03 14:01

Tak for svaret Ammitz.