/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Gave(r) til polske værtspar
Fra : Guild
Vist : 1605 gange
300 point
Dato : 06-10-08 18:00

Hej til alle Kundu'er

Min datter, som går i IB (International gym), er sammen med 5 andre blevet inviteret til Polen i næste uge. Gruppen er inviteret til at overnatte i private huse. På forhånd en gæstfrihed udover det "normale". Nu mit spørgsmål:

Hvad giver man som gaver til disse værter ? .. det skal vel være typisk dansk, og til en pris de unge mennesker kan betale.

Vi har ingen anelse om hvad der er "in", men giv gerne et godt gæt på noget "der bliver husket"

Farrari, Rolex etc .. det duer ikke, kom med nogle bud fra hjertet !

Stor hilsen
/PG

Accepteret svar
Fra : Ravni

Modtaget 310 point
Dato : 06-10-08 18:10

har været i Polen mange gange - også boet hos polakker - ta´ sprut med

GL. dansk
dr, nielsen
en enkelt

til børnene- haribo

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-10-08 18:21

Hej du kunne prøve at kontakte en af de mange polske foreninger i Danmark - mon ikke de kan hjælpe

Go´ tur til datteren og hendes klasse
http://www.federacja-polonia.dk/dk/organisationer.html

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-10-08 18:33

>HelleBirgitte
Det ikke lige "svaret". Take off om 3 dage .. og det jo ikke "eksperterne" jeg spørger .. men ganske normale danskere i samme situation.

>Ravni
Har noteret dine gode forslag. Havde selv tænkt på slik .. men var meget i tvivl om sprut. I Polen har man jo ganske udmærkede "etiketter"

/PG

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 18:37

Hvis der er børn i huset--- Legoklodser

Mange kan også godt li figurer af - Den lille havfru, og/eller en gardist

Eller måske en cd, med noget typisk dansk musik

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-10-08 18:40

Nordsted for sat... LOOL "Den lille havfrue".... den tror du sgu da ikke selv på hwa

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 18:49

Klumme.... jow, rigtig mange udlændige er helt pjattede med hende

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-10-08 19:08

>Klumme
Hvorfor blander dig dig altid og i ALTING ???????????????. Du er efterhånden "tæt på en blacklisting" .. og min tolerancetærskel er høj !

"Nordsted1" havde et SERiØST indlæg .. og tak for det !

/PG

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-10-08 19:14

Hej med dig.
Da vores søn og især datter var på udveksling dernede købte vi 2 holmegårdsstager. Dem til fyrfadslys og 3 poser lys til.
De blev modtaget med stor glæde . Det var de ikke vant til . Du ved "dansk hygge".

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-10-08 19:17

Hej Guild

Når det er familier, som har overskud til overnattende gæster fra et "fremmed" land, tror jeg nok at det skal være noget "kulturelt" = typisk dansk eller dansk fabrikeret. En CD med musik af Carl Nielsen + en æske fin chokolade - eller kun en af delene. Bare det har noget Dansk over sig. Undgå pynteting - det gad jeg heller ikke selv - måske bortset fra et dansk glas - klukflaske eller sådan noget.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 19:21

Eller hva' med noget fra Rosendahl... det er pænt - enkelt - og dansk (og ikke så dyrt)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-10-08 19:27

Hej Nordsted
Jeg forbinder ikke Rosendahl med noget kendt dansk Ii udlandet har de tilsvarende hjemlige designere og ting. For mig er det almindelige pænt designede brugsting uden ry udenlands.
Lys og lysestager kunne være en god ide.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 19:37

Så må vi se at slå et slaw for Rosendahl

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 06-10-08 21:23

hvad med nogle danske blomsterfrø- kender en adr. hvis det har interesse-

billigt og specielt !

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-10-08 21:44

Hej
Hvis man ved hvilken familie man skal være gæst hos - om der er børn osv. er det vel ok med forslag som legoklodser. - Jeg ved ikke liiiiige med blomsterfrø - det er jo ikke sikkert folk har have eller altan? Levevilkårene er jo afhængig af om man skal bo i byen eller på landet osv.

Nå Nordsted - måske har vi fået for meget Rosendahl som firmagaver og jeg derfor ikke værdsætter det passende. Eller også er vi bare "mætte" af den slags ting til at fylde op i skuffer og skabe.

Mange hilsner Ingeborg - ikke et ondt ord om Rosendahl iøvrigt. Mine børnebørn ønsker sig sådan noget . Jeg synes bare ikke at det er "unik" nok.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 21:55

Ingelein, jeg får ikke firmagaver, jeg må pænt købe det hele selv

Citat
Eller også er vi bare "mætte" af den slags ting til at fylde op i skuffer og skabe

Jeg smider nu heller ikke det "gamle" ud, jeg har unge mennesker der pt godt vil "arve" det, og jeg er glad for at få nyt, netop fordi jeg syntes Rosendahl, er anvendeligt til mange ting, når det er så enket i designet

Det kan da også være modtagerparret vil blive glade for en lille ting i Kgl. porcelæn, smag og behag er forskellig, men det er svært når ingen kender dem

Antonberg og Matadormix (som jeg ikke ka li) Det er nemt at få købt,går ikke i stykker i kufferten og de er ikke nød til at finde plads i hjemmet til danske indkøb

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-10-08 22:02

Citat
Jeg ved ikke liiiiige med blomsterfrø
Go ide. Giv dem en frøpose med Canabis Sativa. Det er da specielt dansk

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-10-08 22:03

Hej Nordsted1
Nu er du inde på de ting, som min gamle mor på næsten 100 år ønskede sig de sidste 40 år af sit liv. "Spist og afleveret igen". Hun sagde det nu mere bramfrit , men jeg synes at tonen herinde på KanDu ikke har godt af yderligere skub i den retning. Det er der nok andre til at klare -
Så Anton Berg er vel ok i den forbindelse
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 22:21

Ingelein

Citat
men jeg synes at tonen herinde på KanDu ikke har godt af yderligere skub i den retning. Det er der nok andre til at klare -

Så syntes jeg det var på sin plads at det var spørgeren der rettede mig hele tiden og ikke dig

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 06-10-08 22:31

Citat
Levevilkårene er jo afhængig af om man skal bo i byen eller på landet osv

den forstår jeg ikke ingelein ....og iøvrigt står der "private huse "

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 07-10-08 14:30

har Polske venner - kommer der 3 - 4 gange om året

af gaver har jeg givet

dansk sprut - som beskrevet, altid et hit
danske sild - det kender de ikke rigtig, men de er svære at transporterer
lakrids - kan ikke fås der af den strærke slags

Selv polakker i høje stillinger har ike vildt mange penge - tænk på det inden i giver dyre design ting

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-10-08 17:08

Tak til alle,

Min datter har læst alle indlæg, og gruppen er nu på indkøb. Jeg håber det er OK at lade spørgsmålet stå åbent indtil de er tilbage .. så kan jeg jo fortælle hvilken respons jeres råd gav .. og efterfølgende give point.

Hyggeligt at så mange svarede så hurtigt .. det er jo KanDu i "stærkeste opstilling".

Så jeg kommer tilbage i uge 43.

Stor hilsen fra
/PG

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-10-08 17:42

Hej Hovsada
Der er nu forskel på om man bor på 10. sal i en penthouselejlighed eller i et bindingsværkshus på landet.
Håber at du nu forstår, hvad jeg mente
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-10-08 17:48

Undskyld Nordsted 1

Citat
Så syntes jeg det var på sin plads at det var spørgeren der rettede mig hele tiden og ikke dig

Så vidt jeg ved, skriver du da aldrig ubehøvlet, så hvorfor føler du dig ramt? Det var vist en fejlkommunikation, hvis du har forstået det sådan. Så må jeg lære at skrive anderledes.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-10-08 18:51

Så må det være mig du mener LOOL Jeg kan nemlig godt finde på at være ubehøvlet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-10-08 20:08

Hej Klumme
Næh, heller ikke dig -
Nu har jeg jo også lige vænnet mig til din sarkastiske humor LOOOL og taget dig ind i varmen igen-
Ingelein Der er skam en hårfin balance

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-10-08 07:49

ingelein---det var nu mest begrebet "levevilkårene" jeg studsede over og over at du overhovedet

kommenterer andres forslag - mon ikke giverne selv kan vurdere, hvad der kan være relevant ?

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 18-10-08 14:59

Tak for svaret Ravni.
Haribo gik "rent ind" .. sprutten kunne de selv levere
/PG