/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
PC Performance Optimizer
Fra : Ysseven
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 06-10-08 17:46

Jeg fik følgende mail idag:

Er din PC blevet langsom? Prøv vores GRATIS PC Performance Optimizer og vi kan fortælle dig hvorfor. Klik på linket herunder og foretag et GRATIS scan nu! Klik her:

http://www.postmysecuritycenter.com/Click.aspx?clickId=630634

Så jeg klikker mig igennem siderne - og ender til sidst på en side, hvor jeg - hurra, hurra, billigt, billigt - kan købe programmet, som tilsyneladende løser min PC's langsommelighed.

Er der nogen, som ved om skidtet er 149 kr. værd - eller om jeg bare er ved at falde for en gang salgs-gas?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-10-08 18:29

Om det er et godt eller dårligt produkt, kan jeg ikke udtale mig om - men personligt kunne jeg ikke drømme om, at lade et ukendt firma scanne min PC, og helt sikkert ville jeg ikke ofre penge på det.

Jeg mener, der har været for mange dårlige eksempler på sådanne "smarte" mail's.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 06-10-08 18:48

Ville også holde mig langt fra sådan noget..

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-10-08 18:54

Det er desværre for sent nu...

Men mailen kommer fra min tidligere antivirus-leverandør.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-08 19:43

Citat
Men mailen kommer fra min tidligere antivirus-leverandør.

Citat
eller om jeg bare er ved at falde for en gang salgs-gas?

Svaret er ÅBENLYST

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 06-10-08 21:44

Hvis din pc er langsom, saa boer du faa den checket paa www.malwarecheck.dk
Det er ganske gratis og de har efterhaanden hjulpet mange med problemmet.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-10-08 02:54

bull *host* shit

formater system drevet og geninstaller windows, its the only to be sure!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 07-10-08 07:09

Den er her på sidste begyndt at skabe sig - men den er måske ved at være overbelastet...

Jeg har så været inde og tjekke den på forskellige PC-sider, men problemet er bare, at jeg ikke ved, hvad jeg kan fjerne, uden at lave ulykker!

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 07-10-08 07:33

Det kan vaere, at du har en eller anden form for malware. Mit raad er igen at besoege malwarecheck. sandsynligvis vil du foerst blive bedt om at koere deres "renseprocedure". Men det er det hele vaerd. Jeg ved, at de har hjulpet mange med samme problem. Uden at vaere sikker, saa tror jeg det drejer det sig om nogle programkonflikter fra enten nuvaerende programmer eller fra rester af gamle afinstallerede programmer. De er ret grundige overfor disse problemmer, saa der er en stor chance for at du bliver hjulpet af med problemmet, hvis bare du har lidt taalmodighed. Proev eventuelt at soege i Deres "lukkede spoergsmaal". Der er flere omhandlende langsomme pc'er.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 07-10-08 07:35

PS. De har ogsaa en forumkategori med titlen "Er programmer haederligt eller rent fup?'. Der kan du passende spoerge om PC Performance Optimizer.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-10-08 06:46

Nu har jeg fundet ud af, hvad "gratis" dækker, for da jeg startede min bærbare, kom denne besked:

Citat
There are 3 unwanted programs that are currently starting whenever your system boots. By removing these programs, you will get better performance, lower memory usage, and less clutter in your system tray.
We identified 11 settings for Windows, Internet Explorer, and/or Firefox that can be tweaked to improve Internet performance.
Your drive has 22328 junk files totalling 111.91 megabytes. PC Performance Optimizer can clean the Recycle Bin, temporary files, and Internet caches that can clog the drive and cause excessive fragmentation.
There are 214 incorrect or unneeded registry entries from failed program installations, obsolete Windows cached data, or missing files. These may cause incorrect operation of some applications.

Og så kunne jeg betale eller af-installere... Så det blev det sidste (!), og ser, om jeg kan på hjælp et sted på nettet, siden der ikke er kommet svar på, om programmet er pengene værd...

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 08-10-08 09:22

Hvorfor laeser du ikke de sidste 2 indlaeg. Der beskrev jeg netop, hvor du kan faa hjaelp ganske gratis

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-10-08 09:38

Mit sidste indlæg var faktisk en up-date. Og så HAR jeg faktisk lige brugt tiden på at installere, tjekke og kopiere ting ind i spørgsmålet hos malwarecheck - så ikke skælde mere ud...!!!!

Men jeg ved stadig ikke, om "skidtet er pengene værd".

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 08-10-08 10:14

Tak for svaret refi.

Jeg gider ikke få mere skæld-ud, så jeg lukker den her.