/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Haster!! sjov pengegave???
Fra : lino
Vist : 8647 gange
100 point
Dato : 10-10-01 21:12

hej,

hvem har en sjov, opfindsom, romantisk, bedårende, imponerende eller noget andet passende ide til at klæde penge ud som gave?
jeg er inviteret til bryllup og brudeparret ønsker sig faktisk 'kun' penge, så de kan komme på en ordentlig bryllupsrejse - det haster for de bliver gift på lørdag!!

på forhånd tak for alle gode forslag
lise

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-01 20:14

On Wed, 10 Oct 2001 19:12:24 GMT, "lino" <lino.news@kandu.dk> wrote:

>hej,
>
>hvem har en sjov, opfindsom, romantisk, bedårende, imponerende eller
>noget andet passende ide til at klæde penge ud som gave?
>jeg er inviteret til bryllup og brudeparret ønsker sig faktisk 'kun'
>penge, så de kan komme på en ordentlig bryllupsrejse - det haster for de
>bliver gift på lørdag!!

Det klassiske "pengetræ" - 5-kroner bundet i snor på et bonzai-træ

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Kommentar
Fra : lino

Dato : 10-10-01 21:39

hej henning,

tak for svaret - det med pengetræet har jeg faktisk overvejet - men jeg var egentlig ude efter en idé der ikke var så kendt endnu.
i øvrigt glemte jeg at nævne, at jeg bor i østrig - og her er der ingen mønter med huller i - men der er sikkert andre muligheder for at hænge penge på det ene eller det andet.
bare ærgerligt at man ikke kan få euro'er her endnu - det er lidt fjollet at forære kontanter væk, når alle så småt begynder at sørge for ikke at have unødigt mange kontanter liggende hjemme ...

vh
lise

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-01 21:19

"lino" <lino.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Q%0x7.7880$%D3.620470@news000.worldonline.dk...
klip
> jeg er inviteret til bryllup og brudeparret ønsker sig faktisk 'kun'
> penge, så de kan komme på en ordentlig bryllupsrejse - det haster for de
> bliver gift på lørdag!!
>
> på forhånd tak for alle gode forslag
> lise
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hvad med at finde nogle brouchurer og lave en "fiktiv" bryllupsrejse, og i
den indhæfte pengene, f.eks som vifte i en drink, eller et selvlavet
bordingpas med vedhæftet betaling.
Jeg håber I får en god fest.
Mvh Mai-Brit

Kommentar
Fra : britta

Dato : 11-10-01 00:20

Hej
Det lyder til at blive et festligt Bryllup.
Min ide lyder som følger :
Du skal pynte en Papkasse - lukket kurv ell. lign, punt den med bånd,-tyld eller hvad du nu synes. Så skal du bruge en meget lang Snor- bedst med en plastik/tørresnor. På snoren hæfter du alle mulige og umulige småting,-gerne med Tøjklemmer-evt. bundet ekstra godt fast med noget bånd ell.lign. Imellem småtingene ,-som kan være alt lige fra et brev krydderier til en fræk Bh -elleg G-streng trusser til ham (kun din fantasi sætter grænser) Hægter du så pengene på.
Når du afleverer din gave,-skal et stykke af snoren stikke ud gennem et hul,-der er lavet stor nok til at tingene på snoren kan passere. Så kan Brud og Brudgom så i fællesskab trække Penge i land. Ide ??

Hilsener
Britta

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-01 04:32

"lino" <lino.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Q%0x7.7880$%D3.620470@news000.worldonline.dk...
> hej,
>
> hvem har en sjov, opfindsom, romantisk, bedårende, imponerende eller
> noget andet passende ide til at klæde penge ud som gave?
> jeg er inviteret til bryllup og brudeparret ønsker sig faktisk 'kun'
> penge, så de kan komme på en ordentlig bryllupsrejse - det haster for de
> bliver gift på lørdag!!
>
> på forhånd tak for alle gode forslag
> lise
>
Tag en balje og fyld med sand og små-penge.
Gives sammen med en sandkasse si og skovl,
så skal de arbejde lidt for pengene.

Finn

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 11-10-01 10:17

Inviter en tryllekunstner til at komme og trylle pengene frem fra underlige steder.
Så er undeholdningen også klaret.

Nu er det jo desværre lidt langt væk ellers kunne jeg have tilbudt selv at komme for en billig penge.

Hilsen Deurell

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-01 16:56

Wed, 10 Oct 2001 19:39:14 GMT, skrev "lino" <lino.news@kandu.dk> :

>tak for svaret - det med pengetræet har jeg faktisk overvejet - men jeg
>var egentlig ude efter en idé der ikke var så kendt endnu.

Pengetræet kan også laves med pengesedler, som du folder som en
"harmonika" og herefter kan du så binde en snor om (så ligner de lidt
sommerfugle) eller du kan lave nogle fugle i pap, hvor du så skærer en
lille rille og stikker den foldede pengeseddel igennem rillen, så det
kommer til at ligne vinger.
Herefter kan de bindes fast på en gren eller et bonsai-træ.

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Kommentar
Fra : lino

Dato : 12-10-01 09:16

hej alle,

tusind tak for alle de sjove og charmerende forslag.
til dette brudepar passer finns forslag bedst, men de andre idéer vil jeg huske på - der skal jo nok dukke flere andledninger op, hvor man har brug for en opfindsom gave

go' weekend
lise

Godkendelse af svar
Fra : lino

Dato : 12-10-01 09:37

Tak for svaret Finn.

Det var en god idé, der passer fint til det pågældende brudepar - i øvrigt kunne vi ikke dy os for at pynte sandbaljen bl.a. med en af de mange 'have-dværge' folk hertillands synes så godt om
(håber de ikke gør gengæld...)
go' weekend
vh
lise

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-01 14:53

"lino" <lino.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:x%wx7.7910$uQ.736400@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret Finn.

Det var så lidt.

> Det var en god idé, der passer fint til det pågældende brudepar - i
> øvrigt kunne vi ikke dy os for at pynte sandbaljen bl.a. med en af de
> mange 'have-dværge' folk hertillands synes så godt om
> (håber de ikke gør gengæld...)

AAArgh sikken god ide med den dværg-fætter, den skal jeg huske
til mit næste offer.

Finn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-01 19:50

Vi lavede en kasse som lignede en lirekasse
og velsede alle gysserne til Lire, vi fik en aftale
i banken om at de kunne veksles tilbage

Kjærlig hilsen Mr Smile
--
Din fest bli'r festligere med den gode musik fra: www.festmusik.dk
Hvad sker der i populærmusikkens verden? Tjek www.Underholdningsnettet.dk
Snak med kollegerne, tilmeld dig den største MusikerListe www.suppeposten.dk
Vind 3 forskellige lækre CD'er * Vind Norman Guitar Værdi 9200,-