/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Mine fisk færdes i overfladen
Fra : ANNImartin
Vist : 863 gange
45 point
Dato : 05-10-08 08:47

Hej!
Mine fisk er begyndt af færdes meget i overfladen hvilket tegn er dette???'

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-08 09:09

For lidt ilt i vandet.

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 05-10-08 09:23

Kan det være fordi vores pumpe ingen bubler giver??

Kommentar
Fra : sallyalli

Dato : 05-10-08 09:33

prøv at rense filteret og skifte noget vand ud.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 05-10-08 09:33

Køb en luftpumpe (f.eks. i Plantorama) til ca 100-150 kr. Den har en lille kompressor og slanger til 2 luftkugler, som du lægger ned i vandet forskellige steder på medium dybde. Den skal du lade køre i bassinet hele vinteren, så er der altid ilt nok i vandet og det fryser ikke til (med mindre der er en meget hård frostperiode). Jeg har brugt det med stor succes de sidste 2 vintre.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 05-10-08 09:35

Så behøver du heller ikke at bruge den sædvanlige filterpumpe om vinteren. Tag den op, rens den godt, tør den og gem den væk til der begynder at komme grøde i vandet til foråret. Så skal den i gang igen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-10-08 10:00

myg, har du tænkt på det måske er i et lille akvarie..jeg tror du taler om en havedam

Citat
Mine fisk er begyndt af færdes meget i overfladen hvilket tegn er dette???'

Giftstoffer i vandet, vandet for varmt, for lidt ilt i vandet , fiskene er syge , det er de muligheder der er.

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 05-10-08 10:15

det er et 220 liters akvarie..

Kommentar
Fra : myg

Dato : 05-10-08 10:42

Må ærligt indrømme, at tanken ikke har strejfet mig. Hvad hjertet er fuldt af ....

Der er vel så meget varme på i stuen, at det ikke fryser til

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-08 10:54

Når fiskene hænger i overfladen er det for det meste på grund af iltforbrugende råddenskab i vandet. Det skyldes normalt overfodring. Men det kan også være henrådnende alger eller andet.

Forkert opvarmning kan også være en årsag. Varmelegemer med indbygget termostat, skal stå lodret med termoføleren øverst. og varmelegemet helt net til eller i bundlaget. Elers kan man få lagdeling, med forskellige temperaturer.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 05-10-08 12:39

Få lagt et net over Akvariet,de er ved at udvikle sig til flyvefisk.

"tror jeg nok" Undskyld ku´ik´la´vær´.

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 11-10-08 17:13

jeg vil råde dig til at putte nogle flere planter i dit akvarium eller havde mindere fisk, da de mangler ilt. håber ikke de dør.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-12-08 08:14

Det lyder som for lidt ilt i vandet pga for dårlig vandkvalitet - skift dit vand, gerne halvdelen og hvis du ikke gør det nu, så giv dig selv den vane, at skifte 1/3 del om ugen ;)