/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Velkomstsiden
Fra : marcussen1
Vist : 880 gange
100 point
Dato : 05-10-08 07:33

Der er pludselig sket følgende: Når jeg starter PC'en kommer der nu en skærm frem, hvor jeg skal klikke på en knap med mit logo for at starte. Det gjorde der ikke før. Hvordan får jeg fjernet dette?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-10-08 07:43

Deaktiver velkomstsiden i Windows XP:

Hvis du bruger velkomstsiden, kan du logge på ved at klikke på brugernavnet. Alle de tilgængelige konti vises på listen, og du skal blot klikke på det ønskede brugernavn. Du kan øge sikkerheden ved at deaktivere velkomstsiden. Der anvendes så i stedet den almindelige dialogboks Log på.
Sådan gør du:
1. Åbn Kontrolpanel (det gør du ved at klikke på Kontrolpanel i menuen Start).
2. Klik på Brugerkonti.
3. Klik på Logonindstillinger.
4. Fjern markeringen fra afkrydsningsfeltet Brug velkomstsiden.
5. Klik på Anvend.
Brugere, der vil logge på computeren, skal nu både angive brugernavn og adgangskode. De kan heller ikke se, hvilke andre konti der er knyttet til computeren.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-10-08 08:58

Jeg har været i brugerkonti, men kan ikke finde logonindstillinger

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-10-08 09:30

Jeg bruger XP PRO

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-10-08 09:31

Prøv at kigge her:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-08 10:54

Gå ind ind Kontrolpanel – Brugerkonti
Slet den konto, der hedder et eller andet i retning af aspi…
Den dukker op ved en eller anden opdatering.

Der skal kun være din egen og gæstekontoen.
Gæstekontoen skal ikke være aktiveret.
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-08 11:22

Det er Gambrinus som har ret, jeg spurgte om det samme engang: http://www.kandu.dk/Spg97653.aspx

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 05-10-08 12:09

Tak for svaret Gambrinus
Så slap jeg af med det
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Gambrinus