/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm
Fra : thewizards
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 02-10-08 22:17

Hej derude.

Jeg har en Hp cetrino bærbar computer, som er begyndt at volde mig problemer. Det startede med at den lukkede ned uden nogen varsel. Jeg har nu formateret comuteren, og reinstaleret Windows XP Home edition. Nu popper der til tider en blå skærm op med en oplysninger alvorlige fejl, hvis dette gentager sig. Jeg bliver så nødt til,at starte den op igen, men kun det samme gentager sig. Mon der er nogen derude som kan hjælpe mig i en sørgelig stund ?

Mvh

Thewizard

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 02-10-08 22:36

Det kunne tyde på hardware problemer. Kan du nå at se hvad der står i teksten?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-08 22:47

Giver din PC lyde fra sig når den starter? Bip f.eks? og i givet fald hvor mange?

Godkendelse af svar
Fra : thewizards

Dato : 02-10-08 22:54

Hej granner01

Den giver ingen lyd fra sig ved opstart. Den blå skærm popper bare op uden advarsel efter nogen tid, og lukker derefer, men starter så op igen automatisk - underligt. Kører så igen, for at gøre det samme igen.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 02-10-08 22:55

jeg havde samme problem med min stationære pc
og det var en ramblok der ikke virkede.

Kommentar
Fra : thewizards

Dato : 03-10-08 07:15

Hej Janik

Jeg takker for svaret

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-10-08 10:54

Den plejer at bippe 3 gange hvisen ramblok er defekt, men hvis al rammen er i udu, så siger den ikke noget og den starter op med blå skærm. Så du må ud og købe nyt ram. Tag den gamle ramblok ud og tag den med når du køber nyt, så får du det rigtige.