/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ny pakning til vandhanen
Fra : kipumi
Vist : 3801 gange
100 point
Dato : 01-10-08 17:38

Min Ikea vandhane, 5 år gammel, har mistet en pakning, den er knækket, og vandet løber nu lysteligt ud på køkkenbordet. Jeg har været i adskillige forretninger uden at kunne då den pakning, jeg skal bruge. Jeg har også kontakte Ikea, der ikke har pakningen
Det er en såkaldt O - ring - den er 26 i mm . I dag har jeg været i flere store VVS forretninger, som havde kassevis af ringe, men enten var de for store, eller for små. I flere forretninger sagde de: Nå.. er den fra Ikea, så får du da aldrig en pakning der passer. Men det kan vel ikke passe, at jeg skal købe en ny vandhane, fordi der er gået en pakning.
Jeg vil blive meget glad, hvis der er en, der kommer med et svar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-10-08 17:45

Hvis ikke ikea eller "dit" byggemarked har den kan du godt skrotte den hane.....

men her

http://www.mtixtl.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=1714

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-10-08 17:56
Accepteret svar
Fra : vvdriver

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-08 18:50

Harald Nyborg har en kasse med assoteret størrelser,jeg vil tro den er deri.Held og lykke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-10-08 19:12

Find et gammelt velassorteret firma de har massere af den slags

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-08 19:15

Der findes en universal "tud" (med o-rings pakning) som evt. kan sættes på.
Men det kommer an på hvordan den eksisterende tud/omløber ser ud.
VVS grosister har dem, men om de kan fås hos byggemarkeder ved jeg ikke.
Muligvis hos Silvan / Bauhaus.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 06-10-08 17:04

Tak for svaret vvdriver.
Jeg har ganske vist endnu ikke fået fat på en O-ring, og jeg har ellers prøvet alle forslagene, uden resultat , men da jeg endnu ikke har prøvet Harald Nyborg, og synes, jeg skal have afsluttet dette, får du point. - Jeg kan godt købe ringen hos nogle, men skal købe kassevis i alle mulige størrelser til flere hundrede kroner, og så er en ny vandhane billigere, men jeg håber Nyborg kan hjælpe.