/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke åbne backup-fil
Fra : evigsommer
Vist : 1171 gange
100 point
Dato : 30-09-08 11:01

I forbindelse med geninstallering af Windows XP lavede jeg en backup, som jeg nu ikke kan åbne. Min harddisk var før geninstalleringen parteret i en C og D-disk, som jeg under formateringen lavede til én disk, C. Når jeg nu går ind i Start>Alle programmer>Tilbehør>Systemværktøjer>Sikkerhedskopiering og her vælger ”Gendanne filer og indstillinger”, kan jeg ikke få backup-filen åbnet, fordi der ude i venstre side under ”Elementer, der skal gendannes” står ”fil”, og når jeg åbner den, kommer der mapper frem, som relaterer sig til disk D, som altså ikke længere findes. Min backup-fil, som jeg har flyttet lidt rundt på mellem forskellige diske uden resultat, ligger nu på en ekstern harddisk, G.

Hvordan får jeg åbnet min backup på knap 4 Gb?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-08 11:15

Mulig løsning:
krympe dit C: drev
Oprette partition i det tomme område (og kald den D
læg din backup i D
................og prøv igen.

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 30-09-08 11:22

okay, men hvordan "krymper" man? Jeg tænkte, om der ikke findes et "smart" program, der kan løse problemet med at få åbnet filen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-08 11:41

Din fil er pakket sammen med backup programmet og som regel er det kun dette program som kan pakke det op igen.

Her er det nyeste partitionsprogram.
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828
Vælg>>>>>>>>gparted-livecd-0.3.4-11.iso

Her er lidt vejledning:
http://www.kandu.dk/Spg104714.aspx

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-09-08 11:47

Hvilket program brugte du til at fremstille backup-en ????

Hvis det er det indbyggede i xp, skal du først åbne det og derefte bede om at få reinstalleret fra den pågældende fil. Inden det sker skal programmet have lov til at lave et nyt indeks over filer i backup-en.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-08 11:50

Hvis det bliver nødvendig at oprette D drevet igen, så kan du se hvordan det gøre med Gparted her, klik på knappen nederst til højre og se filmen på fuld skærm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-09-08 11:50

Har lige læst bedre på dit spørgsmål .

Det er i orden at filerne dukker op relaterede til disk D: selv om den ikke eksisterer mere. Det gør de fordi der i backip-en er registeret hvor filernes oprindelige placering var.
du skal bare under avanceret bede om restore til et andet direktory. på din c: disk.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 30-09-08 11:52

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 30-09-08 12:30

transor, jeg prøvede at gøre det, du sagde om at bruge en anden directory. Det lykkedes, idet jeg lavede en mappe "backup" på min C-disk. Og det gik fint i starten, da jeg så filerne blive placeret i mappen, men herefter forsvandt de. Resultatet for gendannelse var: Status: Fuldført med filer sprunget over. Behandlet antal: 10.801, Anslået antal: 13.601.

Jeg kan ikke åbne mappen "backup" og dermed komme ind til mine filer. Får meddelelsen: "Er ikke tilgængelig. Adgang nægtet." Under Egenskaber for mappen backup står der 0 byte i størrelse. Den er altså tom. Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-08 13:39

Man kan ikke lave restore af backup fra en fil i C: .....................det er jo C: der skal restores