/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
g-mail modtager ikke test
Fra : ingelein
Vist : 498 gange
40 point
Dato : 29-09-08 20:41

Hej
Jeg har problemer med opsætningen af gmail i Outlook Express. Dog har jeg lige fundet ud af at man ikke kan teste modtagelse af e-mail, som er sendt fra den pc, hvor man vil modtage den. Det vil sige at test fra pc06 til pc06 ikke går ifølge vejledninger hos gmail.

Det forstår jeg ikke helt, for somme tider går det, til andre tider ikke.
Hvem har erfaring?
Mine afsendte mails ligger alle i indbakken på Gmail kontoen hos Google.
Hvem ved om det passer?
Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-08 21:15

Yes - det går ikke når man sender til sig selv - så virker videresend ikke.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-09-08 21:38

Hej Eyvind
Ifølge anvisningerne på opsætning af en POP konto skal man deaktivere videresend. Det har jeg gjort på alle maskiner og det er også ok.

De andre vejledere har haft problemer med 2 maskiner, som pludselig bad om password. Alle maskiner var testet for både send og modtag funktionen. I dag sad jeg så med den sidste maskine og alle andre var lukket ned. Derfor ville jeg sende en "selvtest", som så ikke virkede. Men mailen var ankommet i Gmails Google indbakke.

Hvis du mener at jeg skal aktivere videresend - i Gmail - indstillingerne for POP og IMAP, kan jeg ikke forstå, hvorfor det virker på de andre maskiner.

Mange hilsner og tak
Ingelein

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-09-08 21:44

Hvad er det præcis du efterlyser???

Hvis du vil teste om din gmail virker er du nødt til at have to (2) forskellige Gmails. (det har jeg f.eks.) Eller én gmail og én hotmail. Same Same...

Så kan du sende mails til dig selv, og på dem måde teste at (standard) kontoen virker.

Du kan ikke sende en gmail fra samme konto til dig til selv. Du kan altså ikke sende fra konto01 til konto01.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-08 21:45

Jeg roder - videresend er jo kun til en anden "konto/mail"
En videresend kan jo ikke hentes fra outlook, med mindre den hentes fra den modtagende mailadresse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-08 21:52

Men inde i www.google.dk log in > kan du sende til dig selv men den kan ikke ses i outlook.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-09-08 22:07

Hej Eyvind
Ok - der er jo nok andre maskiner ved siden af hinanden, som jeg kan sende til. Jeg accepterer at man ikke kan sende til sig selv som på en almindelig konto hos f. eks. TDC.
Og jeg har skam også været i din vejledning fra for nogle uger siden:

Først gøres gmail klar til at være en pop3 mail
Start gmail
Indstillinger(øverst oppe)
Fanen videresend og pop
Jeg har valgt "aktiver pop" for alle mails,
og du kan vælge at behold gmails i indbakken eller at arkivere dem
Gem ændringer
Nu bør den være klar

Der står der jo ikke en dyt om at man skal markere i deaktiver videresendelse. Det vil sige at jeg skal fjerne markeringen der, så kontoen står til videresend.

Men men men -...... det virker jo på alle andre maskiner med videresend deaktiveret.

Hvad menes der med videresend - hvorhen?
Ingelein

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-09-08 22:10

videresend og POP3 er to forskellige ting.

Videresend er at du blot videresender til en anden gmail eller hotmail. f.eks.

POP(3) er din Outlook express.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-09-08 22:14

Hej taliskoko
Vil det sige at det er ok med markering i deaktiver videresend?
Ingelein

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-09-08 22:22

Yes, sådan har jeg det og jeg bruger som sagt gmail, og får mine mails i Outlook Express(OE).

Det er din pop konto der skal være aktiveret for at modtage mails i OE.
Husk at sætte din gmail konto op i OE.
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13276

(gmailen bruger jeg som en slags backup af alle mine mails.)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-09-08 22:23

Hej
Jeg ved at det lyder som om jeg er skrupbindeforvirret i højere potens - , men alle mine 8 kursusmaskiner har virket og kunne både sende og modtage.

Der er 5 andre vejledere foruden mig - og især en vejleder, som piller ved alt muligt, når der sker et eller andet. Bagefter kan vedkommende ikke huske, hvad han har pillet ved, så det er om igen for mig.

En maskine, som har fungeret hele tiden kommer pludselig og beder om et password i Outlook Express. Der bliver så tastet forkert password nogle gange, og så er det sket - men jeg forstår ikke, hvorfor maskinen pludselig beder om password, når programmet hidtil har fungeret et par uger.
Det kan da kun være fordi nogen har pillet - eller hvad? Det er jo nok, bare der fjernes et hak et eller andet sted i opsætningen.

Når maskinerne virker og jeg har lagt nogle programmer m.m. ind, bliver de dybfrosset med et DEEP-FREEZE program. Så bliver I også fri for mine tumpede spørgsmål vedr. gmail.

Mange hilsner Ingelein - Mangler kun svar på om videresend skal deaktiveres eller ej.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-08 08:26

Videresend skal deaktiveres.................................

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-10-08 12:01

Tak for svaret Eyvind.
Ja desværre har du ret
Hilsen fra Ingelein