/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
print screen ?
Fra : sponk123
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 27-09-08 11:20

hvordan laver jeg et print screen således at alt på siden kommer med, forstået sådan at også det der ikke kan ses kommer med ?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-09-08 11:27

Du kan da bruge dette gratis program

http://www.gadwin.com/printscreen/

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-09-08 11:28

tryk prt.screen knappen

Åben eksempelvis Paint, og tryk CTRL samtidig med V

Så sætter du dit screen dump ind i paint.

Kommentar
Fra : sponk123

Dato : 27-09-08 11:29

Det er selvfølgelig en mulighed men jeg ved at det kan lade sig gøre uden at installere et program , men hvordan ?

Kommentar
Fra : sponk123

Dato : 27-09-08 11:32

peet49 det giver blot skærmbilledet som jeg ser det og det jeg vil er at få en hel siden, altså også det under hvad der kan ses.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-09-08 11:32

Okså

Alt+Print Screen,så vil et billede af det aktive vindue blive overført til Windows klippebordet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 11:36

Citat
altså også det under hvad der kan ses.

Udover som skrevet med Alt+PrintSscreen af AKTIVT vindue - kan du ikke se noget der ligger "bagved" - så må du lukke eller minimere de andre vinduer

Kommentar
Fra : sponk123

Dato : 27-09-08 11:37

forklarer jeg mig ikke tydeligt nok ?

det jeg ikke kan se på skærmen, altså oven over eller nedenunder. skal også med.

Jeg ved det kan lade sig gøre, men bare ikke hvordan.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 11:39

Du mener en side med scroll

Det kan du ved at få vist udskrift....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 11:42
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 11:43

Citat
auto-scroll window to capture long web pages or long documents

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-08 11:48

Så er det jo dette program du skal have:
http://www.nirsoft.net/utils/web_site_screenshot.html

Ganske godt til prisen "Gratis"

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-08 11:54

Nåe ja det er til web, men ganske godt aligevel

En prøve
http://bildr.no/view/261235

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 11:58

Citat
forklarer jeg mig ikke tydeligt nok ?

Nej

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-09-08 13:01

Det kan du ikke gøre unden at installere et program.
Print screen funktionen i windows giver dig kun mulighed for at tage et screenshot at det du ser på skærm eller indholder i et vindue.

Det jeg gør er at tage 1 screenshot.
Scroole ned og tage 1 til også sætte dem sammen i et billed program.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-08 13:16

http://erbimax.dk/test/kandu_scrool_vindue.jpg

Det kan du med dette program,30 dages gratis brug før
køb af licens,jeg har licens(livs tid) til programmet og kan ikke leve uden.
http://www.faststone.org/FSCaptureDetail.htm

Jeg kan ikke huske om dette er den sidste gratis version og om det kan det samme.

http://manse9933.dk/sub/temp/FSCaptureSetup53.exe

Manse9933

Kommentar
Fra : sponk123

Dato : 27-09-08 16:18

manse9933 og Klaudi I har linket til programmer der kan.Mit problem er at finde lige den kommando der i windows gør det samme.
Mit problem så vel for jeg har set det gjort flere steder men aldrig haft brug for det før nu.
Nå men jeg må vel vælge en af jeres svar så, afprøver lige og vender tilbage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 16:27

Win ALENE KAN IKKE

Der er kun

Screen eller activ windue

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 16:29

Muligheden er så at få vist udskrift og DER se alle sider (eller hele scrollet) - DET kan win

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-08 18:58

Med F11 udvider du eller sætter vinduet til normal. det gi'r da lidt.

Godkendelse af svar
Fra : sponk123

Dato : 30-09-08 08:23

Tak for svaret Manse9933. Jeg fandt aldrig den kommando jeg søgte men lånte betalings versionen en enkelt dag og fik overstået hvad jeg var igang med.