/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Nul netadgang, men mail dur
Fra : johnroskilde
Vist : 874 gange
200 point
Dato : 24-09-08 18:42

Hej
Jeg håber det er det rigtige sted, jeg spørger.
Jeg kan ikke komme ind på nogen hjemmeside mere. Jeg har TDC bredbånd og alt er i orden med forbindelsen fra dem. (Har fået det undersøgt af deres Hotline-service) Vi har 2 pc'ere forbundet af en router. Den ene (min kones) kan nemt komme på nettet, men min kan ikke - dvs. jeg kan godt hente mine mails i Outlook. Jeg har ikke nogen ide om, hvordan eller hvorfor det er sket. Jeg har fosøgt at slå firewall'en fra i mit antivirusprogram (Kaspersky) - Windows firewall er ikke slået til heller. Det hjælper ikke. Jeg håber at der er en eller anden, der har mulighed for at hjælpe. På forånd tak.
Vh.
John

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-09-08 18:47

Har du kabel til routeren eller køre du trådløs?
Har du stillet på sikkerheden i routeren, eller står den til standard indstilling fra fabrikken.
Har du kørt et renseprogram på din PC, det kan nemt være noget snavs der stjæler din forbindelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-08 18:53

Kontrolpanel > netværksforbindelser > opret ny forbindelse > næste >

o - vælg opret forbindelse til internettet
næste
o - opret forbindelsen manuelt
næste
o - ...........................LAN forbindelse
næste
Udfør

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-09-08 19:01

Hvis du kan hente mails er du jo på nettet, så det lyder mere som en browser indstilling der er gået galt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-09-08 19:08

Det lyder som om at din forbindelse er kapret, så browseren må se med fra sidelinien.
Du skal så i gang med at rense din computer!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-09-08 19:48

Malwarebytes antimalware er et program en af de førende firmaer anbefaler og det anbefaler jeg også varmt det kan virkelig ordne problemer og så er det gratis www.malvarecheck.dk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-09-08 19:49
Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 24-09-08 19:55

Hej
Jeg har kabel.
Til severino: Jeg har kørt CCleaner og har prøvet Winsockfix. Hvis det er "snavs" du tænker på, så æder Kaspersky alt og det har ikke reageret på noget.
Til Eyvind: Det har jeg prøvet, virkede desværre ikke. Det viser: Lan forbindelse i orden og alt er tilsluttet.
Det er meget mærkeligt!? Håber I har nogle nye input?
Vh
John

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 24-09-08 20:01

Hej
Tak til Sunowich - Jeg har lige oprettet mig som medlem og vil også søge hjælp der.
Vh
John

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-08 21:24

Du kan evt. hente en anden browser og installere i stedet for.
Denne er nem at bruge:
http://www.mozilla-europe.org/da/firefox/
Måske den kan komme på nettet.

Jeg ved godt at du ikke kan komme på nettet men det kan den anden comp. og den FireFox fylder kun 7 MB

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-09-08 21:41

Den ligger sig på internet explorer og fylder derfor ikke mere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-08 21:43

Citat
Jeg har fosøgt at slå firewall'en fra i mit antivirusprogram (Kaspersky) - Windows firewall er ikke slået til heller

er kaspersky måske årsagen ? Kan du opdatere programmet ? Kan du se om du evt er kommet til at blokere internet explorer ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-09-08 01:48

Når du kan hente mail har du internetforbindelse.

Det du mener er formentlig at du ikke kan de hjemmesider med din webbrovser.

Den må være defekt.
Når du ikke fortæller om hverken styresystem eller browser er det svært at give reerationsanvisninger.

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 25-09-08 08:18

Hej
Tak for svarene.
Til miritdk: Jeg mener at det, selve programmet, er opdateret. Antivirusdelen opdateres hele tiden. Jeg vil prøve at se om Kaspersky har blokeret IE.
Til transor: Jeg bruger IE 7 som browser og har Win XP Pro som styresystem.
Til Eyvind: Det vil jeg forsøge, men er lige nu på arbejdet, så det kan først blive når jeg kommer hjem.
Vh.
John

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 25-09-08 08:43

Hej
Til Sunowich: Jeg glemte - jeg har kørt Malwarebytes antimalware og der blev ikke fundet noget.
Vh.
John

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 25-09-08 10:56

Hvad skriver browseren for en fejlmeddelelse?
Det er jo vigtigt at kende http-fejlen for at kunne hjælpe dig!

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 25-09-08 13:34

Hej
Til drpjotr: "Internet Explorer kan ikke vise websiden - Mest sandsynlige årsager - Du har ikke forbindelse til internettet osv." Er det det du mener?

Jeg har været inde i cmd og rode og der fandt jeg denne meddelese:

Ethernet - netværkskort Lan - forbindelse 2
Forbindelsespecifikt DNS-suffiks...........: (Her står ikke noget!?)
IP adresse..........................................: 192.168.1.33
Undernetmaske...................................: 255.255.255.0
Standardgateway................................: 192.168.1.1.

Jeg aner ikke hvad "Forbindelsespecifikt DNS-suffiks" er for noget, men skal der mon ikke stå noget der? Håber det kan hjælpe lidt.
Vh.
John

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 25-09-08 13:56

Ja, det var det jeg mente.
Normalt vil der dog også være en http-fejl meddelelse, fx 404
Jeg gå ud fra, at din internetforbindelse er "ganske almindeligt konfigureret", og derfor ikke afhængig af fast-ip adresse eller specifik-DNS (domæne name server).

Hvis dette er tilfældet, så er det normalt nok at :
1. gå ind på netværksforbindelser via "opret forbindelse til..."
2. Klik på din forbindelse
3. klik på "Reparer denne forbindelse" i venstrepanelet "Netværksopgaver"

Måske virker det umiddelbart!

Hvis dette ikke virker, så må du lige fortælle om følgende er afkrydset:
1. klik på "skift indstillinger for denne forbindelse" i venstrepanelet
2. vælg internetprotokol (TCP/IP) og klik på "Egenskaber"
3. Kontroller nu at følgende er afkrydset:
a. Hent automatisk en IP-adresse
b. Hent automatisk en DNS-server adresse
4. under fanen alternativ konfiguration
a. automatisk privat ip-adresse

Jeg håber det er til at forstå. Det er lidt langhåret at famle sig rundt i. Held og lykke!

mvh

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 25-09-08 15:06

Hej
Jeg er kommet på nettet med Firefox, som ser udmærket ud, men jeg har jo vænnet mig til IE og hvad er det der er galt med IE? Kan jeg gøre noget for at få den til at virke igen?
Til drpjotr: Jeg checkede det du foreslår og alt var som det skulle være.
Vh.
John

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 25-09-08 15:11

Så ved jeg hvad der er problemet!

Du har simpelthen bare en forkert startside!

Prøv fx at skrive:

http://www.dr.dk

Så skal du bare se!

Ret startsiden i
funktioner/internetindstillinger/startside

God fornøjelse

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 25-09-08 16:53

Fik du løst problemet?

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 25-09-08 17:09

Hej
Jeg går ind og skriver som du siger, men den går hele tiden tilbage til denne:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005. Måske er det fordi jeg har installeret Firefox?
Vh.
John

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 25-09-08 17:18

Du skal huske at klikke på "OK" og ikke trykke <Enter>, for så bruger den den aktuelle side, som jo netop var forkert!

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 25-09-08 17:32

Hej
Jeg gik ind i TDC's Netsupport, som jeg har liggende på skrivebordet. Den har jeg forsøgt at få til at hjælpe flere gange under denne seance - uden resultat. Men nu kom den frem og sagde noget med proxy indstillinger og da jeg klikkede ok, gik alt i orden og jeg er igen på nettet med IE7.
drpjotr får pointene som tak for din ihærdighed.
Vh.
John

Accepteret svar
Fra : drpjotr

Modtaget 200 point
Dato : 25-09-08 17:41

Tak skal du have, det var så lidt!

Lige lidt info: En proxy (stedfortræder) skal evt. erklæres under funktioner/internetindstillinger/forbindelser.

Her kan du gå ind og se (samt huske) hvordan det er opsat hos dig!

Det er sjældent, at det bliver nødvendigt at gøre noget her, men...dit problem har jo vist, at der kan komme problemer, som kan være svære at gennemskue!

Men fortsat god vind!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-08 18:22

Og du kan sagtens benytte både IE7 og FireFox og endda samtidig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-09-08 19:09

Du skal så trykke på accepter ud for hans svar for at lukke

Godkendelse af svar
Fra : johnroskilde

Dato : 25-09-08 19:15

Tak for svaret drpjotr.