/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sørøvere hygger sig
Fra : Klumme
Vist : 582 gange
10 point
Dato : 24-09-08 00:02

http://www.bt.dk/article/20080923/nyheder/809230423/

LOOL Kors vi er til grin. Først fanger vi nogle sørøvere. Derefter løslader vi dem, fordi ingen vil ha dem. Tar vi dem hjem til DK, skal vi brødføde på det skrammel og sikkert senere give dem opholdstilladelse.

Så set i det lys, er det sgu en ok forretning at være sørøver. Går det godt, er der penge i lortet og går det galt, så får man lige 3 dage på dansk territorium med god mad og rent tøj, og derefter løsladt...

Baj Baj Pirates God bless you an better luck next time LOOL

Mandskabet på HMS Absalon

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-09-08 01:19

Rigtig nok, hvis de havde taget dem med hjem havde der været et større problem.

Det undrer mig nu blot at man ikke laver konvojer som i gamle dage hvor en flok handelsskibe samler sig ved X og bliver eskorteret til Y. Godt nok ville det give nogle dages forsinkelse som jo koster penge, men det er da bedre end at ryste op med adskillige millioner til løsepenge.

Smid de røvere ind i et tomt missilrør og affyr dem mod land, så er de hurtigt hjemme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-08 01:52

Si Señor....din sidste løsningsmodel er jeg helt med på

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-08 01:53

Det er måske deraf udtrykket "Ud af røret" kommer fra

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-09-08 02:24

De sku bare sejle ud på dybt vand og dumpe dem der, der er ingen grund til at komplicere tingene.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-08 06:11

Tjaeee, men de blev stille og roligt kl. 01.10 sejlet ind til en eksotisk somalisk strandbred, dog frataget våben, kommunikationsudstyr og entrestiger. Sig ikke, at DK ikke kan levere service LOOL

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-09-08 08:11

Ja,mor Danmark må snart være klar til en plads i "Guinnes world records",for nationale/internationale tåbeligheder.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 24-09-08 08:29

Ja, sikke en verden vi lever i. Se hvad det er blevet til ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-08 09:07

Hvorfor fanden, tog de dem med til land.... hvorfor ikke lade dem gå planken ud

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 10 point
Dato : 24-09-08 09:18

Det er helt iorden der er internationale regler....

Den STØRSTE fejl ligger i at vi IKKE vil aflevere dem til myndighederne i det land hvor de kommer fra....

Det er DET der skal ændres....

De er somaliske statsborgere og skal selvfølgelig afleveres til somaliske myndigheder....

Problemet er så at de der risikerer dødsstraf - så det "må vi ikke"

Det SKAL ændres....

Forbrydere der begår lovovertrædelser ved godt HVAD de risikerer INDEN de begår overtrædelsen - så der skal vi ikke være blødsødne....

Det gælder iøvrigt også fremmede statsborgere i DK der begår overtrædelser - de skal UD AF LANDET - UANSET hvad de risikerer....

De kender betingelserne INDEN de kommer ind....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-08 09:32

HØRT !!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-08 09:53

Ikke uden grund at politi osv. i visse lande "kommer til" at slå forbryderne ihjel i jagten på dem....

Det løser en del problemer....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-08 10:57

Gade var lige på TV og øffede noget om, at det måske alligevel var muligt at tage fangerne med til DK. Det skullle lige vendes og drøftes det med juristerne.

Hold da kæft sir jeg bare. Vi slipper da aldrig af med dem igen

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-09-08 11:33

En regering der sammen med Dansk Folkeparti foreslår at sende et krigsskib ned for at fange pirater og glemmer at overveje hvad man skal gøre med dem man fanger!

Hvor amatør agtige kan man blive.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-08 11:48

Bortset fra at det er en multinational/international opgave og at amatøragtig er i et ord, så har du til en forandring ret.

Wikipedia http://da.wikipedia.org/wiki/Task_Force_150
Citat
Task Force 150 eller Combined Task Force 150 (CTF-150) er en frivillig multinational sammenslutning af internationale marineenheder, der indirekte opererer på et FN-mandat. Sammenslutningen stiller fartøjer (krigsskibe) til rådighed for bekæmpelse af terrorisme i internationale farvande

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-09-08 17:15

Aflever dem til et af de rabiate lande dernede, Saudiarabien eller Iran, så kan de få lov til at lave en hovedløs opvisning på en fodboldbane.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 30-09-08 00:32

Nemli!!!!!

Kommentar
Fra : refi