/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Har jeg fået en virus??
Fra : Hausbaer
Vist : 873 gange
200 point
Dato : 23-09-08 08:30

Hejsa

Min IE er begyndt at opføre sig underligt. Når jeg har IE åben, så bliver den ved at åbne nye faner hele tiden.
Jeg har prøvet at google dog uden rigtig held.
http://www.freewindows.dk/fw/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=2784&forum=2&PHPSESSID=6f70c8279fb6afb2502bb082bcb89e22

Har prøvet det der stod her men uden held. Der åbnes stadigvæk nye faner i IE.

Hvad kan jeg gøre??

Henrik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-08 08:37

du opretter dig da bare her helt gratis

http://www.malwarecheck.dk/forum/

lægger dit spørgsmål i kategorien runscannerforum

husk at læse og følge vejledningen først

Kommentar
Fra : zyxa

Dato : 23-09-08 09:30

hej henrik,

det kræver lige lidt mere info!

regner med at det er IE 7.0 du anvender.
hvilken startside har du og hvad kommer der ind på dine faneblade?

check iøvrigt at din anti-virus scanner er igang og at den er opdateret.
brug også windows update til at sikre at din computer er fuldt opdateret.
kontroller at dit sikkerhedscenter er qaktivt(findes i kontrolpanelet.

/ zyxa

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 23-09-08 09:32

Nye faner. Mener du ikke pop op vinduer ??, og hvis - hvad står der så i dem ?

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 23-09-08 09:35

Du kan evt åbne Processor, ctrl+alt+delete og se hvad processer der arbejder med fuld styrke. Prøv så at stoppe den. Læg mærke til navnet. Det kan være et eller andet der går i konflikt med f.eks et eller andet antivirus program siden det starter sådan hvergang.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 23-09-08 09:36

Jeg er næsten siker på at hvis du slår dit antivirus program fra før du går på nettet, så har du ikke problemet, så du må finde ud af hvilket program der ikke kan køre samtidigt med din antivirus. Jeg har lige haft samme problem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-08 09:38

nye faner der opstår uden at man selv aktiverer dem er tegn på at man er blevet kidnappet (hijacked) - blandt meget andet - derfor skal der ekspertbistand til at løse problemet

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 23-09-08 09:41

Mit sikkerhedscenter er aktivt.

AVG er opdateret og kører.

Windows er helt opdateret.

IE version 7.0

Det er ikke en specifik side, når den starter med at åbne nye tomme faner. Ligesom hvis jeg selv åbner en ny fane.

Det er ikke popup vinduer men tomme faner som ie åbner.

Håber det kan hjælpe lidt.

Har også tilmeldt mig malwarecheck som miritdk har anbefalet. der har jeg fået et svar som jeg vil afprøve i eftermiddag.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 23-09-08 09:43

Mit AVG kører konstant, dvs. når jeg starter PC´en starter det op som det første. Altså længe inden jeg går på nettet.

Kommentar
Fra : sponk123

Dato : 23-09-08 09:53

Jeg har også haft det samme problem og det viste sig at min computer var inficeret med alverdens virus og keylogger. Jeg fik hjælp hos malware check og har ikke haft problermer siden i og med jeg også fik supergode råd om at sikre mig bedre fra dem.

Kommentar
Fra : sponk123

Dato : 23-09-08 09:54

Undskyld men hvordan indsætter man smileys ? Jeg har kunnet før men kan ikke nu.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 23-09-08 11:12

Kommentar
Fra : sponk123

Dato : 23-09-08 17:16

undskyld jeg forstyrrede i tråden omkring smileys jeg har nu oprettet et spørgsmål omkring det

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 23-09-08 18:26

Prøv at køre Super anti spayware -- det hjalp på min computer

SuperAntiSpyware (gratis version)
W98/SE/ME/XP/W2000/Vista 32-bit

http://spywarefri.dk/download.html

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 23-09-08 22:09

Hausbaer

Slå lige antivirus fra først. Deaktiver det ( ikke slette det )

Gå så på nettet og se om der kommer nye faner. Hvis der ikke kommer nye faner er det ikke dit antivirus program der fejler noget, men en andet program der starter op samtidig. Brug udelukkelsesmetoden. Tror ikke det er noget virus problem, men en simpel konflikt mellem 2 programmer.