/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Register rensning = FUP?
Fra : ingelein
Vist : 1114 gange
25 point
Dato : 20-09-08 19:36

Hej

Jeg fik downloadet programmet REGcure gratis.
http://www.regcure.com/lp/11/?uid=fq8z6

Og det kunne jeg jo have sagt mig selv at det kun var programmet til scanningen, der var gratis.
Nå, jeg ville godt ofre de 29,90 $ for at få mulighed for at få renset op i systemets reg.base.

Men..... sørme om der ikke blev trukket 39,90 $ på min konto, fordi programmet var bundled med et andet Privacy-clean-up program.

Jeg fik renset de 1.021 fejl programmet havde fundet. Det var i går. Alt OK. Computeren kører også bedre nu.

I dag ville jeg så lige se, hvad en scanning ville vise. Der var igen 276 fejl! men det sjoveste var da jeg havde renset, fik jeg beskeden: 276 Errors found - 552 Errors fixed. Det var godt nok hurtigt efter en total rensning at der var så mange fejl.

Jeg har skrevet til programmets sælger for at få en forklaring på dette. Er der nogen herinde, som kan sige noget til dette?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 19:39

Du er så vidt jeg kan se ikke alene

prøv at læse i denne tråd

http://www.spywarefri.dk/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=50823

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-09-08 19:54

Hej Nordsted
Ja, jeg kunne bide mig selv i ...... nå et vist sted, da jeg havde læst din "tråd". Jeg har betalt med PayPal, og tror at jeg har mulighed for at få mine penge tilbage.

Nu har jeg lært at jeg skal spørge mig for herinde først - men jeg kunne jo også her få både positive og negative svar. Heldigvis fungerer computeren jo stadigvæk - og er lidt hurtigere, men at der allerede er 276 fejl dagen efter, fatter jeg ikke.

mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 19:59

Det er ikke nemt, alle har en mening, synd du fik brugt penge på det

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 20:27

Citat
Hej Nordsted
Ja, jeg kunne bide mig selv i ...... nå et vist sted, da jeg havde læst din "tråd". Jeg har betalt med PayPal, og tror at jeg har mulighed for at få mine penge tilbage.

Nu har jeg lært at jeg skal spørge mig for herinde først - men jeg kunne jo også her få både positive og negative svar. Heldigvis fungerer computeren jo stadigvæk - og er lidt hurtigere, men at der allerede er 276 fejl dagen efter, fatter jeg ikke.

mange hilsner Ingelein

Så KA I SGI da lære_____
Ikke ALT DER______ er klamt er? klamt.

Denne virker_ alt efter hvor du vil hen med det.
Har du fået VIRUS/ MALLWARE, kan de nemt fjernes ???
MEN BEGYND MED AT SLET ALLE DINE TEMP FILER/ COOKIES
DEREFTER GÅ TIL DENNE PC//// OG HUSK AT DU SKAL KUNNE SE SKJULTE MAPPER
Documents and Settings/DIT NAVN_BRUGER/
Application Data/ OG SLET ALT HVAD DER LIGGER OG SPØGER DER.......
LAV SÅ EN DISKOPRYDNING, ISÆR TEMP-FILER OG COOKIES.
VIRKER DET IKKE SÅ SMID EN PM OG DET ER VÆK PÅ 2 MINUTTER......
Citat
Det er ikke nemt, alle har en mening, synd du fik brugt penge på det

U_P_S

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 20:29

Citat
I dag ville jeg så lige se, hvad en scanning ville vise. Der var igen 276 fejl! men det sjoveste var da jeg havde renset, fik jeg beskeden: 276 Errors found - 552 Errors fixed. Det var godt nok hurtigt efter en total rensning at der var så mange fejl.

Det kommer lidt AN`d på din firewall + anden sikkerhed der ? */-/+ ikke virker
efter hensigten.
Min finder efter en dags_ surfen optil 2000 fejl og mangler.
Men tvivler på du kommer hvor jeg bor...

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 20:31
Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 20-09-08 20:33

Citat
276 Errors found - 552 Errors fixed

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-09-08 20:38

Hej klamigen
Uha, din meddelelse var lidt kryptisk, men efter flere ganges læsning forstod jeg det vist. Selvfølgelig er jeg klar over at jeg manuelt skal rydede op i cookes, temp filer og andet bras, så det har jeg altid gjort. Desuden har jeg holdt antallet af alle mulige plug-ins og finurlige småprogrammer på meget lavt antal.

Ja, jeg har arbejdet med mange filer og også smidt en hel del ud i går, så der kan godt være mange fejl i reg. allerede, men det der var sjovt, var at den havde fixed dobbelte så mange fejl som den havde fundet.

Jeg har taget et print-screen, som jeg har sendt til programsælgeren.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-09-08 20:40

Hej Klamigen
Vi har vist skrevet samtidigt - to sjæle een tanke
Ingelein

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-09-08 20:55

Du var heldig . Vedkommende her blev charget 4 gange den lovede pris http://www.complaintsboard.com/complaints/price-quadrupled-when-charged-to-me-c42758.html

Domænet er også registreret hos HPHosts som et fupfirma http://hosts-file.net/default.asp?s=regcure.com

Inden du køber næste gang, er du altid velkommen til at spørge os på Malware Check forum. Vi ved en hel del om hvad der er godt og skidt http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php

Du vil også altid kunne få et godt svar på Spywarefri, om disse ting.

Pøjpøj med at PayPal giver dig pengene tilbage (giv dem evt linket HPHosts herover). Lad os høre om det lykkes dig

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-09-08 21:01

Iøvrigt, det har ingen betydning at rense registreringsdatabasen, uanset hvad folk siger. Det retter ingen fejl, og det giver ikke nogen hurtigere computer. Tværtimod så sletter den slags programmer typisk alt for meget, så man får problemer, som måske først viser sig senere, når programmer har brug for de slettede nøgler.

CCleaner har også en regrenser, men den sletter aldrig for meget. Det kan den simpelthen ikke. Så hvis du gerne vil holde din computer sund, uden at du får problemer ved det, så er CCleaner rigtigt god. Download her, hvis du vil prøve det http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-09-08 21:55

Hej kære venner
Jeg var inde på PayPals side for at stornere pengene eller få dem tilbage, men det var noget af en labyrinth at finde ud af - og jeg er kommet i tanker om at det vist kun er for Ebay-køb der er en nemmere vej ud af det. Det har jeg prøvet uden problemer en enkelt gang.

Men nu har jeg spærret mit Visa kort. En opringning til DB og PBS viste at der ikke var nogen forespørgsler vedr. denne overførsel endnu. Så nu får de bare at vide at min konto ikke eksisterer.
Så kan de lære det!

Og sikke mange penge jeg sparer i den tid, hvor jeg må undvære mit Visakort .
Tak for hjælpen - jeg skal nok følge op på detteher. Smider selvfølgelig programmerne ud straks.

Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 25 point
Dato : 20-09-08 22:10

Ingelein, du kan godt klage til PayPal selv om det ikke er en eBay handel https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/ua/policy_buyer_complaint-outside#pbp-policy

Hvis du har spærret dine konti, så vil de nok ikke være dig behjælpelig. Tværtimod vil de nok lukke din konto, og køre en sag på dig, måske via din bank.

Hvordan det end er, syntes jeg du skulle kontakte dem hurtigst muligt, så der ikke går noget galt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-09-08 22:22

Hej igen
Jeg har lige tjekket min ordre igen og sender linket
http://www.paretologic.com/

Det ser yderst respektabelt ud, hvis man kan tro på hvad der står på siderne vedr. awards osv.
Men Danske Bank havde også oplysninger på dem, som fortalte at der var "noget" - i hvert tilfælde var de registrerede som "et eller andet". Jeg fortalte kun at programmet hed REGcure. Det var nok til at de kunne finde noget om firmaet.

Ja, jeg klager hos PAYPAL omgående og fortæller dem sagens sammenhæng

Jeg holder Jer løbende orienteret.
Mange hilsner Ingelein - og tak til stlunderscore S. PC-en vil ikke skrive underscore - en anden en den der er blevet kureret med REGcur.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 21-09-08 04:50

Citat
Jeg har taget et print-screen, som jeg har sendt til programsælgeren.

Mange hilsner Ingelein

PBS_____________stopper din BETALING
MEN; har du brugt andre KORT/lort ???
så glem det,
Kan KUN sige jeg har handlet I US, DOG ikke ligefrem med ovennævnte.
MEN DER FIK JEG ALLE PENGE TILBAGE,
da der var TALE OM DIREKTE OG KLART BEDRAGERI.

Jeg betalte med VISA.

MEN FUGGGGGGGGGGGGGGGGGGGE de mennesker der tager penge for DET_DER

MEN PI på det og NXT

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 21-09-08 04:53

husk lige at BANNE mig_ for sprogets___ fremfærd/ =? alla øl. eller 40
DA_

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-09-08 09:47

Hej klamigen
Nej, DB har tjekket hos PBS og de havde ingen transaktioner sanktioneret på mine vegne. Men på PayPal står det beløb som værende trukket.
Næhæ, jeg har ingen andre kort og er også meget forsigtig med den slags.

Linket til regcur fik jeg faktisk via et tip her på "kandu". Det var nu ikke regcur der blev henvist til. men det fandtes på den homepage.

Nu har jeg sendt en klage til sælgeren via PayPAL. Det tog mig kun et par timer at cykle rundt i PayPals mange sider. Man kan faktisk slet ikke komme i kontakt med PayPal. Man cykler bare rundt i spørgeskemaer men aldrig dukker der en mulighed for afsendelse til en e-mailadresse op.

Kan ske at jeg er tumpet? (Blacklister ingen, som bekræfter det 9

Til sidst fandt jeg et klageskema under RESOLUTION CENTER.

Nå, beløbet er jo ingen herregård, snarere for dumt, hvis jeg er blevet FUPPET. Men man betaler jo lærepenge hele livet.

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-08 10:24

Sikke noget rod

Håber du snart kan åbne dit Visakort igen,det er da ikke til at undvære i længere tid

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-09-08 10:47

Hej Nordsted1
Tak for "opmærksomheden"
Nej man får spærret sit visakort for ever - og får et andet med et nyt nummer.
Mange hilsner Ingelein - Heldigvis har manden da også lidt plastic jeg kan låne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-08 11:21

Ingelein

når det drejer sig om sikkerhed så

opret dig her gatis

http://www.malwarecheck.dk/forum/

i dette tilfælde kan du spørge i kategorien "Er programmet hæderligt eller rent fup ?"

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-09-08 22:56

Hej
Jeg har indgivet en klage til firmaet via Paypals klageside. Den bliver derfra sendt til sælgeren og jeg har allerede i dag fået mail om at pengene er sendt retur. Paypal har bekræftet returneringen.
SafeCart (customerservice@safecart.com) has issued you a full or partial refund for your payment.

Message from merchant: Refund from www.safecart.com.

----------------------------------------------------------------
Original Payment Details
----------------------------------------------------------------

Date Payment Sent: Sep. 19, 2008

Amount: $39.90 USD

Det er da reelt nok - eller også er de bange? Varen kan de jo ikke få retur. Men den har jeg også smidt ud fra PC'en omgående. De kommenterer ikke min indsigelse mod at programmet slettede dobbelt så mange fejl som der blev fundet.

Jeg blev da lidt klogere og skal spørge i http://www.malwarecheck.dk/forum/
inden jeg køber noget program af den slags en anden gang.

For resten kunne "Privacy controls" ikke en dyt andet end Internet Explorers funktioner under Indstillinger. Fjerne Cookies, Temp filer og browserdata.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-08 23:03

Det var da godt du fik dine penge tilbage

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-08 23:06

glad på dine vegne

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-09-08 23:31

Hej kære venner

Hm...... der er bare det lille problem at jeg jo spærrede mit visakort, så det er ikke sikkert at pengene kommer tilbage på min konto - Men jeg føler mig ikke så dum længere!

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-08 23:40

Mon ikke pengene bliver sat ind din PayPal konto. PayPal får vel også nummeret på dit nye Visa, så mon ikke det går

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-09-08 01:19

hej igen

Som et lille kuriosum har jeg i dag fået denne mail:

Thanks for your recent purchase of ParetoLogic software! As a new or returning customer, you may be interested in protecting your personal information with ParetoLogic Privacy Controls - available thru this email for 50% off. See details. Why did I get this email?

Ja, så dem hænger jeg nok på længe endnu. Det var jo lige det program jeg havde gjort vrøvl over, og som jeg bare havde betalt sammen med Regcur.

Øj øj - Mange hilsner Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-09-08 15:13

Tak for svaret stl_s.
Sagen er jo endt til min tilfredshed, men jeg siger tak for dine advarsler og køber aldrig den slags igen.
Mange venlige hilsner Ingelein