/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Toilet der er utæt ved gulvet
Fra : pytberg
Vist : 15792 gange
100 point
Dato : 20-09-08 08:44

Go lørdag

Når vi skyller ud i vores toilet, siver der vand ud fra bunden af toilettet, der hvor det møder gulvet. Det er kun i venstre"hjørne" set forfra.

Hva' mon det skyldes ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 08:48

At din tilslutning til kloak i gulvet IKKE er tæt....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-08 08:49

Det skyldes, at tætningen mellem toilettes bund-studs og afløbsrøret er blevet utæt....eller at selve toilet måske er gået i stykker/revnet

Så toilettet skal afmonteres og paknings/tætningsmateriale udskiftes, eller ved defekt toilet, udskiftes

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 20-09-08 08:52

Tak for hurtige svar...
Er det noget jeg selv skal rode med ( tror godt jeg kan) eller er det noget der indvolverer en glas/kumme forsikring ? ( er det et dumt spørgsmål)

På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 08:58

Citat
tror godt jeg kan

Så lukker du bare vandtilslutning, skruer det af gulvet og løfter det op....

Har studsen ikke skader er det blot en ny gummipakning (100 kr i ethvert byggemarked)

Ny gulvpakning (samme pris) - prop det i hullet igen og skrue det fast....

Er der derimod skader er det nyt toilet...

Forsikring kan du glemme....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 08:59

Citat
Forsikring kan du glemme....

Med mindre du fusker og "taber" en forhammer ned i kummen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-08 09:00

Glas/kummeforsikring gælder vist ikke ved slitage/"slid og ælde", men kun ved en pludselig opstået skade, der skyldes en udefra kommende påvirkning.

Mit bud er, at du får fat i en vvs-mand, smed el.lign. til at reparere det, for toilettet skal jo helt afmonteres og vandforsyningen til det afbrydes for at lave det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 09:02

PS...

Er det selve røret i gulvet der er revnet slipper du ikke uden om profihjælp

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 20-09-08 10:28

Ok.... mange tak for svarene..... jeg "henter" VVS'er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-08 13:26

Der er jo også lige en mulighed for at det er mellem cisterne (skyllekassen) og toilettet er en utæhed.
Er det afløbet i gulvet så kan de ses ved at hælde noget favet vand i skålen og så trække en gang.
Hvis toilettet kan rokke, så kan det være pakringen som har forskubbet sig, og den bare skal på plads igen.
Hvis du ikke har prøvet det før - så vil jeg anbefale en fagmand til det.