/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
HEUR/HMTL.Malware
Fra : mathias123
Vist : 283 gange
20 point
Dato : 19-09-08 14:20

hej.
Vær eneste gang jeg åbner internettet advarer antivir om denne virus: HEUR/HMTL.Malware, og siger at den ligger i ...\temporary Internet Files\Content.IE5\ZU2IG4AX\Sho_DK[1].htm. Det sker ikke på andre tidspunkter, kun når jeg åbner en browser, og det er ligemeget om jeg sætter den i karantæne eller hvad jeg gør. Jeg har prøvet at slette cookies og midlertidige internet filer, kørt en fuld virus skan og en diskdefragmentering og er løbet tør for ideer. Både antivir og windows er opdateret.

mvs
Mathias

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-08 14:54

Opret dig gratis som bruger i et sikkerheds forum, for eksempel Malvarecheck og benyt katagorien RunScanner forum til dit spørgsmål: http://www.malwarecheck.dk/forum/
Eller forum på Spywarefri: http://www.spywarefri.dk/forum/
Begge forum kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 20-09-08 13:36

Prøv evt. at bruge programmet Malwarebytes som kan hentes på nettet via dette link:
www.malwarebytes.org

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-08 03:10

Det er en såkaldt heuristisk detektion fra Antivir, som godt kan være en fejl. Antivir ser en fil i din tempfiler, som har struktur som malware. Det er muligvis i din startside, så prøv evt lige at skifte den midlertidigt, og se om det forsvinder.

Umiddelbart har du ikke noget at frygte, da den slags bliver automatisk blokeret af Antivir, så exploit filen (hvis det vitterligt er sådan en) ikke kan sende infektioner ind i din maskine.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-08 03:15
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-08 03:20
Kommentar
Fra : mathias123

Dato : 24-09-08 13:36

Hej igen og undskyld ventetiden. Har installeret Malwarebytes og har ændret startsiden. Programmet finder ingen inficeringer og der var ingen antivir advarelse da jeg ændrede startsiden til Google, men den kommer stadig når jeg går ind på sho.dk som var min startside. Jeg regner med det er en fejl, så jeg venter nogen dage og ser om det er væk.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-09-08 01:23

Generelt tagerAntivir ikke fejl særligt ofte, heller ikke på heuristiske detektioner, så du bør tage dem alvorligt, når du løber ind i dem. Nu ser det ikke umiddelbart ud til, at der er noget skadeligt script på sho.dk, men jeg ville være forsigtig med den alligevel.

Det glædelige er, at Avira har blokeret hvad end der, og du er ikke inficeret. Vær glad for dit Avira. Det er det suverænt bedste antivirus i øjblikket