/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
computer
Fra : salling73
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 19-09-08 10:19

jeg har et problem.. når jeg tænder min computer tager det 7 min før den starter op.. jeg køre med windows xp.hvor min kæreste tager 15 sek. den står bare og loader. .. man kan vel gøre noget

hilsen claus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-08 10:21

Ja - man kan sørge for der KUN starter det op man skal bruge....

Så tjek lige HVAD du egentlig har til at starte op...

Kommentar
Fra : salling73

Dato : 19-09-08 10:22

jeg har lige formater den og opdater min windows. efter det køre den langsomt.. min computer skul ikke være langsomt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-08 10:24

ganske almindelig vedligeholdelse som diskoprydning - defragmentering og rydde filer og cookies i IE - samt afinstallere programmer man ikke lige bruger og fjerne/deaktive de program genveje i proceslinjen der ikke lige er i brug osv osv.

Ccleaner er god til oprydning
http://www.ccleaner.com/

revouninstaller super til at fjerne programmer du ikke lige bruger
http://www.revouninstaller.com/

og i stedet for windows defragmentering vil jeg i den grad anbefale denne powerdefragmenter der fragmenterer i triplepass

den nyeste version ligger her:
http://my.opera.com/rejzor/blog/power-defragmenter-3-0-released

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-08 10:26

Tja...

Så må du jo komme med oplysninger om maskinen og styresystem - vi kan jo ikke gætte....

Kommentar
Fra : salling73

Dato : 19-09-08 10:27

så skul min kæreste computer også ha en tur. for hendes køre meget hurtiger og vi køre med samme programmer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-09-08 10:32

Lyder næsten som om, du har haft internet tilsluttet un install af xp.

Kommentar
Fra : salling73

Dato : 19-09-08 10:32

en P4 Q6600 quad cpu 2.4 ghz
2 gb ram
en ny 500 gb harddisk
bundkort P6N SLI Platinum
grafikkort 9800 geforce
windows xp home

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-08 10:35

Citat
jeg har lige formater den og opdater min windows. efter det køre den langsomt
.. det siger vel sig selv at så skal der køres diskoprydning og defragmentering osv efter en opdatering

Kommentar
Fra : salling73

Dato : 19-09-08 10:36

hvorfor skal min kæreste computer så ike ha en diskoprydning og defragmentering. hun har mere lort på hendes computer end min

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-08 10:37

Det lyder lidt som noget "hjemmelavet" der måske ikke rigtigt passer/kører sammen....

Kommentar
Fra : salling73

Dato : 19-09-08 10:40

lige så snart jeg har formater min computer og installer windows.. køre den fint. ind til jeg installer driver og opdater, tror det er efter jeg har opdater min computer. jo jeg har selv bygge min computer op. jeg har bygges hendes op . hendes køre uden problemer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-09-08 10:42

Med andre ord er det dig SELV der gør den langsom....

Så det må være der du skal tænke dig lidt om...

Vi kan jo ikke se HVAD du laver....

Kommentar
Fra : salling73

Dato : 19-09-08 10:43

jeg køre 1066 på bussen hvor hun køre 800

Kommentar
Fra : salling73

Dato : 19-09-08 10:44

den er langsomt.. når vi starter på samme tid .. starter hendes op efter 15-20 sek hvor min tager 6-7 min

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-09-08 13:07

Gå i kør og skriv:
msconfig...

så under fanen start, fjerner du vingen, ved de programmer du ikke vil have starter op med Windows...