/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genskab. Registreringsdatabase
Fra : renekure
Vist : 487 gange
500 point
Dato : 16-09-08 09:22

Hej

Har lige brug for lidt hurtig hjælp.

Kører Vista Premium 64-bit
Har taget en kopi af min Registreringsdatabase så jeg har en backup.reg fil.

Så roede jeg lidt mere end jeg nok burde i reg basen, og nu kan jeg hverken starte pc´en op normalt eller i fejlsikret tilstand.

Men med min Norton Ghost Recovery CD kan jeg godt komme ind i pc´en, og kunne selvfølgelig vælge at genskabe min 3 dage gamle back-up. Men lidt surt at miste 3 dages arbejde.

Så kan I sige mig, hvordan jeg får genskabt den oprindelige Registreringsdatabase ud fra min backup.reg fil.

Jeg kan ikke finde den nye Registreringsdatabase-fil. Hvad hedder den. Så hvis jeg finder den, kunne jeg vel egentligt bare omdøbe back-up filen - eller hvad.

Please, help
René

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 09:53

Du kan jo bare kopiere alle de filer ind du har backet up.....

At begynde at "pille" enkelte ting ud vil blot skabe endnu mere rod....

At du ikke kan starte op i fejlsikret lyder så lidt besynderligt hvis du "blot" har rodet i regbasen....

Hvorfor er dit gendannelsespunkt 3 dage gammelt ?

Det må da være fra sidst maskinen var slukket eller genstartet (sidste ændring)......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 09:54

Og du har da forhåbentlig en opstartCD

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 16-09-08 10:17

Refi:

Den back-up der er 3 dage gammel, er en Ghost af c:\ drevet.
Ved at restore den, vil jeg jo miste alt hvad jeg har lavet de sidste 3 dage - men okay, det er da bedre end at miste alt.

Jeg har jo en sprit-ny back up af reg. basen. Som en "backup.reg" fil !

Og ved opstart i fejlsikret tilstand, hænger computeren !!!

Ja, Jeg har jo norton ghost recovery CD som jeg kan starte computeren op med, og på den måde kan jeg jo godt få adgang til mine filer. Jeg kan selvfølgelig også redde en del ad den vej - men hvem har lige overblikket over hvilke filer der er ændret de sidste 3 dage !!!!!

Men foreløbig tak for til engagement i mit problem

René

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 10:33

Jeg forstår stadig IKKE hvorfor dit "nyeste" gendannelsespunkt er 3 dage gammelt ???

Jeg taler IKKE om din backup...

Når du kan komme ind i maskinen med opstartcd kan du da også finde det gendannelsespunkt der er fra sidste ændring....

http://support.microsoft.com/kb/307545/da

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-09-08 10:45

rstrui.exe kan sikkert også bruges når du først har startet op med cden...