/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Show View
Fra : tadeo
Vist : 1145 gange
100 point
Dato : 14-09-08 17:17

Når man vil optage et TV program, kan man gøre det via Show View,
disse numre findes på forskellige site.

Mit spørgsmål lyder, hvorfor skal man belemres med reklamer og omtale,
af programmer, reklamer får man på TV 2 og deres andre kanaler,
DR omtaler kommende programmer, det hele får man via omtalte Show View,
når man har tastet nr. ind på HDD optageren, hvorfor?

Jeg har fundet frem til, at vil man undgå disse overflødige reklamer/omtale,
skal man optage direkte, men det er skidt, når man ikke er en natteravn.

Det skal dog tilføjes, at disse ulemper sker ikke på TCM og Hallmark.

Lad mig tilføje, at har man sat timer funktion til annonceret tidspunkt,
så starter programmet tidligere eller senere, det gælder både DR og TV 2.

Hører gerne fra brugere af kandu, hvad mener I om det, er det ikke misinformation?

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 17:27

Det er et spørgsmål om HVORNÅR kanalen udsender signalet til Show View - det kan du IKKE ændre på....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 17:29

Er det optagelser man vil gemme findes der redigeringsprogrammer så der kan "klippes" lidt.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 14-09-08 17:45

Det kan jeg ikke ændre på refi, det ved jeg udmærket!

Ved også der findes redigeringsprogrammer, vil helst undgå dem.

Når optagelsen er fuldført, kan man ikke klippe starten fra,
en film er optaget i kapitler, det normale er 5 min. pr. kapitel,
starten kan ikke fraklippes, eller er det mig der er dum?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 18:01

Citat
eller er det mig der er dum?

Det vil jeg helst ikke udtale mig om - men JEG kan godt

Ethvert redigeringsprogram (PC) kan "klippe" præcist hvor du ønsker....

Men det er IKKE sikkert din optager kan.......

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 14-09-08 18:05

Glemte at det omhandler optageren, både start og slut, kan ikke redigeres.

Det kan muligvis gøres på komputeren, men er så opstår problemet,
kan den afspilles på TV via de afspillere man har?

Jeg skal se på tossekassen 18,30, men vender tilbage.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 14-09-08 18:09

Så lige dit indlæg refi, ved godt man kan redigere på (PC),
jeg har Nero 8 som måske godt kan?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 18:15

Nero 8 skal du ikke regne med kan - det er et brænderprogram...

Men muligt det kan simple ting som at klippe....

Og jo - selvfølgelig kan det bagefter brændes til dvder eller cder og afspilles - også i stationære afspillere....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-08 18:46

Ja - det gør min harddiskoptager også..................
Jeg har også været ude for at de har skudt et andet program ind i den tid som passede til nummeret.
Og det var "Slå først Frede" som jeg havde glædet mig til.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-09-08 06:34

Ja hvorfor?-det er h..............s irriterende
Det er vel fordi vi finder os i det og de reklamerende firmaer kræver det . Måske kunne man via politisk pres få ændret lovgivningen . Man kan jo også betragte det som villedende markedsføring ( "bestiller" en udsendelse og får så i tilgift en mase l... i begge "ender"), gad vide om det var en sag for forbrugerombudsmanden?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-09-08 07:10

Tag nu eks. TV 2, de omtaler deres film uden afbrydelser, jeg mener det er en afbrydelse,
at man ikke starter filmen som annonceret, men ligger lige 5 min. reklamer ind før,
det bruger de Shoew View til, det vil jeg betegne som misinformation.

Refi, dvs. at man skal investere i nye programmer til PC´en, intet er gratis.

Når man ser på den annoncerede tid på en film, så stemmer de heller ikke,
enten er de længere eller kortere, end angivet.

Et eks, en oscar nomineret film som ( Ondskab ), blev sendt tidligere på året,
men den stoppede så de sidste 10 min. kom ikke med, jeg havde programmeret den rigtig ind.
Nu hat Charlie lig sendt den, jeg optog den manuelt, fik en ren optagelse.

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-08 07:24

Manuel optagelse:
det er jo lige det der skal undgås med de automatiske systemer ellers mister man jo sin gode nattesøvn og skal sidde med øjenene på skærmen og fingeren på optagerens on/of knap-det kan jo ikke være meningen -det må vel også irritere politikkere/beslutningstagere på TV stationerne-men måske har de kun tid til at se nyheder hvor de selv er med.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-09-08 08:03

Sådan er det hvis man gerne vil have den rene vare,
har dog optaget på TCM en meget berømt film ( Ryans Daugther ),
det var med Show Veiw, den var perfect.

Om ganske almindelige mennesker kan ændre på den kedelige uvane,
det jed jeg ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-08 09:09

Endnu værre bliver det jo hvis du optager fra de stationer der sender reklamer I film og hvad man eller optager....

Amerikanerne kan ikke have meget at bruge det til

Nu skal jo så siges at det IKKE er lavet for at hjælpe folk med eget filmlager....

Det er lavet for at fjerne det meste ved forsinkede udsendelser.....

Vi lever i et forbruger/reklame samfund - det kan vi lige så godt acceptere først som sidst....

Uanset næsten hvilken vare du køber er der reklamer for 10 andre varer på det samme produkt...

Selvfølgelig kan man blot smide dem væk, men man tvinges mere eller mindre til at kigge på dem først

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-09-08 09:22

Enig Refi

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-09-08 11:17

Hvis man accepterer alt først som sidst er vi jo bare en flok hvide mus der løber rundt i en "markedspladskarusel " det er for lidt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-08 11:32

Det er da ikke et spørgsmål om at acceptere....

Det ene følger jo det andet....

Mener du at du kan "tvinge" tv-stationerne til at udsende signalet præcis når DU ønsker det er du da naiv....

Skulle reklamer forbydes kommer der jo bare en anden brugerafgift - noget skal de jo leve af....

Det ER trods alt frivilligt om man vil optage det eller ej...

Om der ad åre bliver opfundet et andet system der kan "læse" præcist hvornår brugeren ønsker det - er da muligt - men prisen bliver så derefter....

Selv DR1 - der skulle være "reklamefri" - kommer med masser af reklamer - så hedder det bare information

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-08 11:34

Citat
om at acceptere....

Der manglede et ALT til sidst

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 15-09-08 16:24

Tak for svaret lham.

Vi kan så håbe på, at det vil irretere nogle med indflydelse, det bliver nok svært.
Men det burde kunne ændres, så Show View ikke bruges til andet end ren optagelse,
det er nok et spørgsmål om hvem der ejer rettighederne i dette tilfælde.

Mvh
tadeo