/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Muskelhund / kamphund
Fra : Ysseven
Vist : 1798 gange
100 point
Dato : 13-09-08 12:53

Hej derude,

Vi har snart beboermøde, og skal beslutte en ændring i vores husorden omkring bl.a. husdyr.

Der er så et kæmpe afsnit med opremsning af alle de racer, som skal forbydes - og dertil krydsninger heraf, og "enhver hund der minder om ovennævnte i udseende"...!

http://www.kamphund.com/ er der en liste, som ligner racerne i forslaget til forveksling - og alle er taget med i forslaget, uanset beskrivelsen af racen!

Spørgsmålet er nu: Hvilke racer "minder om kamphund i udseende"?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-08 13:05

Citat
"enhver hund der minder om ovennævnte i udseende"

Skal man forbyde en hund pga udseende - det ville da være en tåbelighed uden lige.
Det er da ikke udseende, det kommer an på, men hvilke gener, der ligger til grund for hunden.
Iøvrigt opererer man ikke så meget med udtrykket kamphund mere, men er gået over til betegnelsen muskelhunde.
Og som sagt så ofte før, er det ikke hunden, det kommer an på, men ejeren.

Jeg er sikker på, at spørgsmålet får mange op af sofaen.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-09-08 13:17

Helt, helt enig...!!! Men det er altså vores afdelingsbestyrelse i en nøddeskal.

Derfor ville jeg nu alligevel gerne vide, hvilke racer vi snakker om / hvor mange...!? Jeg vil jo gerne være klædt ordentlig på til modkamp.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 13:18

Jeg bryder mig nu heller ikke om at møde, en rotweiler eller dobbermann, men igen, der er stor forskel på hvordan er opdraget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-08 13:23

enig med brokke44

den race der er tale om er vel mennesket !

når det endelig kommer til stykket burde der indføres "kørekort" for hunde ejere så ikke hvem som helst kan anskaffe hvilken hund som helst

her haves "amstaff" - selvfølgelig den sødeste i verden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-08 13:23

Disse hunde ER mere splitterravende gale, der har været eksempler på at velopdragne hunde der spinder som en mis hele dagen er gået til angreb uden nogen som helst form for provokation.

På listen er hundene angivet som perfekte til at beskytte deres ejers område, det indebærer at hunden tager det "revir" med på en lang tissetur, og overfalder sagesløse.

Hvem nævnte potensforlænger ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-08 13:25

Citat
Jeg er sikker på, at spørgsmålet får mange op af sofaen.

Ja...

Jeg er sprunget op

FORBYD ALLE FORMER FOR KÆLEDYR...

Det er sgu da levende individer der blot er fremavlet af mennesker for fornøjelsens skyld... og til irritation for mange andre...

En ting er dyr der bruges i erhverv - blindehunde, snifferhunde, vagthunde osv....

Men dyr blot for fornøjelsens skyld - YT

Og så bilder vi os ind de har det godt

Jeg tør næsten ikke nævne ordet KAT

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-09-08 13:27

Jeg holder på, at det for de fleste racers vedkommende er et spørgsmål om opdragelse, eller mangel på samme.

Men så kunne man jo foreslå tvungen brug af mundkurv, i stedet for at åbne mulighed for at kunne smide beboere ud af deres lejlighed, fordi de har en "hund der ligner"....!!!

Vi snakker i øvrigt om Askerød...

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 110 point
Dato : 13-09-08 13:29

Citat
Derfor ville jeg nu alligevel gerne vide, hvilke racer vi snakker om / hvor mange...!?

Det kommer an på, hvem du spørger.

Prøv at se hvad DKK mener om dette:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/918

Emnet har været diskuteret på grænsen til hysteri.
Personligt har jeg, som hundetræner, været i kontakt med en PittBull, som er det fredeligste, sødeste væsen, du kan forestille dig.
Jeg træner også en labrador, der er en hysterisk satan, som du virkelig skal passe på.

Sig til bestyrelsen, at de er nogle fjolser, der ikke har en dyt forstand på hunde.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-08 13:34

Problemet med de omtalte hunderacer er, at de har et anderledes kropsprog, og derfor ikke kan "læses" på samme måde som andre racer.

Men det ved ejerne jo - eller !!!???

Citat
FORBYD ALLE FORMER FOR KÆLEDYR...

Vrøvl - refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-08 13:36

Citat
Vrøvl - refi

Ja når du (nogen) skal sige det....

Men det er altså IKKE min mening...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-09-08 13:37

Citat
Sig til bestyrelsen, at de er nogle fjolser, der ikke har en dyt forstand på hunde.

Det kommer jeg sikkert også til - men i en udvidet model, som også gælder krybdyr m.v.

Og det er der sikkert også andre, som vil gøre!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-08 13:38

folk der ikke har de omtalte racer tæt på aner ikke hvad de snakker om så jeg råber også VRØVL REFI

for i øvrigt er golden retriever den forsikrings selskaberne har mest vrøvl med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-08 13:40

der bør vedtages en lov om "kørekort" til at holde dyr i det hele taget - der er alt alt for mange steder hvor dyrene direkte mistrives og ikke mindst misbruges (når nu ordet kamphund er med her)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-08 13:42

Citat
Det er sgu da levende individer der blot er fremavlet af mennesker for fornøjelsens skyld... og til irritation for mange andre...

Den udtalelse dækker helt fint børn, jeg fra tid til anden møder i supermarkeder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-08 13:43

Citat
så jeg råber også VRØVL REFI

Ja - 2 råber højere end 1

Men det ændrer IKKE noget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-08 13:45

Citat
Den udtalelse dækker helt fint børn, jeg fra tid til anden møder i supermarkeder

egentlig ret morsomt at vi har tilladelse til at fabrikere børn uden "kørekort"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-08 13:45

Citat
Den udtalelse dækker helt fint børn, jeg fra tid til anden møder i supermarkeder

Så syntes jeg da du skulle komme med den videnskabelige forklaring....

HVOR i naturen ser du "vores" hunde og katte (bare for at nævne to)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-08 13:47

btw ysseven - hvad har frembragt dit spørgsmål ?

når du nævner askerød - så kommer jeg til at tænke på at der i nyheder osv har været påstande om hundekampe osv - er det grunden ?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-08 13:56

Jeg fandt en liste fra et kursus, jeg deltog i for nogle år siden:

Boston terrier
Fransk bulldog
Bull terrier
Engelsk bulldog
Mastiff
Staffordshire bull terrier
American Staffordshire terrier
Tosa
Akita Inu
Grand Danois
Pitbull terrier
Sharpei

Listen er nok udvidet en del siden da, men nu har du da noget at gå efter/med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-08 13:59

hvad synes du selv om den liste brokke44 ? er de nævnte absolut såkaldte kamphunde ?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-08 14:03

Citat
HVOR i naturen ser du "vores" hunde og katte (bare for at nævne to)

Hvis du ikke kan komme i tanke om "vilde" dyr af hunde- og kattefamilien, så har du ikke fulgt særligt godt med i zoologitimerne.

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 13-09-08 14:05

Jeg syntes det var bedre om man i husordenen skrev at husdyr er tilladt, og at alle beboere der har en hund skal gennemgå minimum eksempelvis et 10 ugers lydighedskursus med deres hund, for at de må have den.

Dokumentation for gennemført kursus skal forevises senest 6 måneder efter hunden er anskaffet, da hunden ellers ikke må bo i bebyggelsen.

Den slags kurser holdes af mange hundeforeninger, men måske kunnd det også være noget oplysningsforbund og eksempelvis Ungdomsskolen tilbød som kursus, så alle har mulighed for at komme med på kurset.

Det med at forbyde en bestemt race løser ikke problemet, beboerne siger jo bare det er en blandingshund de har når de giver ejendomskontoret besked om hvilken race de har, og så er man jo lige vidt.

Så prøv at få dine naboer til at gå med til beboermødet og være med til at lave en fornuftig regel til glæde for både hunde og mennesker i din bebyggelse.

Jeg bor selv i en boligafdeling, hvor man har en "syg" husorden der forbyder visse racer, og det betyder ikke noget for når hundene bliver registreret så oplyser beboeren bare ikke at det er en af de racer der ikke er tilladt, så det er rent falsk sikkerhed.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-08 14:11

Citat
hvad synes du selv om den liste brokke44 ?

Tja - overskriften hedder jo ikke hunderacer, du bør være bange for.
Men samtlige hunde på listen betegnes som racer med intet eller begrænset kropsprog og er udarbejdet af DcH.
Jeg har ikke personligt kendskab til alle racerne.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-08 14:13

Viise ord - skagensnero

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-09-08 14:14

--> Refi - hos os (på beboermøder) "råber" afdelingsbestyrelsen... Ikke bare højest, men stort set også som de eneste, for kommer der kritiske meninger, så lukker dirigenten ofte talerrækken.

Og så ændrer dét ikke ved noget.

-->Miritdk - spørgsmålet kommer af, at jeg finder det hårrejsende, at visse hunde skal forbydes - delvis bare p.g.a. udseendet...! - og at det så vil kunne bruges til at udsætte lejere af deres bolig.

De fleste af dem, som har den type hund, "hedder ikke Hansen og Jensen" - om jeg må sige det sådan. Og bare fordi en enkelt ikke kan styre sin hund, så skal alle andre ikke straffes over én kam!

Og vi har vel alle mødt en hysterisk puddel eller lignende, ikk'...???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-08 14:19

Citat
Hvis du ikke kan komme i tanke om "vilde" dyr af hunde- og kattefamilien, så har du ikke fulgt særligt godt med i zoologitimerne.

Det kan jeg sagtens - men det er IKKE dem vi holder i stuerne

Så fortæl nu HVOR du finder hunde og katte i i naturen - og vel og bemærket DEM vi holder som hus-/kæledyr.....

De "såkaldte" vildkatte du finder her er OGSÅ menneskeskabt...

Det er jo ikke familen"vi" holder - det er mennesskabt avl....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-08 14:30

Citat
Og vi har vel alle mødt en hysterisk puddel eller lignende, ikk'...???
her er det såmænd lige akkurat ikke en puddel men en lille øretæveindbydende gravhund der huserer - den er bare ikke bange for noget som helst - ok det lyder måske sjovt - men det er bestemt ikke sjovt når man han en såkaldt muskelhund for så er det da den der provokerer - selvom vi går en helt anden vej og den slet ikke værdier kræet et blik

skagensro Dato : 13-09-08 14:05 NETOP

og så skal der lige ekstra til - for en voksen hund forandrer sig jo lidt - eller meget - fra hvalp til voksenstadie. Ejerne er dem der skal holde deres dyr - passe dem - have glæde og sorger - og ikke mindst sørge for at være ansvarlige på gader og veje og på alle offentlige steder !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-08 14:32

refi du vrøvler - dyrene er ikke menneske skabt - men mange er avls manipuleret af mennesker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-08 14:38

Citat
men mange er avls manipuleret af mennesker

Kald det hvad du vil - det korte af det er at de IKKE lever naturligt i naturen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-08 14:40

Det er såmænd ikke så mange år siden det var tilladt at holde aber....

Nu er der "kun" de menneskeskabte aber tilbage i husene....

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-08 15:06

Citat
det korte af det er at de IKKE lever naturligt i naturen

Og så ???!!!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-08 15:08

Citat
det korte af det er at de IKKE lever naturligt i naturen

Det gør du jo heller ikke, og der er ingen, der stiller spørgsmåltegn ved din ret til at være her, selvom det er fristende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-08 15:24

Nå ja - gør man tør for argumenter kan man jo brokke sig for brokkeriets skyld ....

Citat
der stiller spørgsmåltegn ved din ret til at være her

Nej hvem skulle dog gøre det - hundene ????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-09-08 15:32

Ja Brokke, men det er nu engang nemmere at genkende en hund på udseendet end på generne. Med et kig på fordelingsnøglen vedr. hvem der ejer muskelhunde, synes flertallet desværre at være iblandt dem som IKKE burde have lov til at holde hund, så ud fra dette, synes jeg det OK at forbyde hundene alene på udseendet.

Min ydmyge mening er i øvrigt, at INGEN i lejlighed bør holde hund hund, og samtidiog skal der være en zone rundt om byerne med en radius på eksempelvis 10 km. for de største byer, hvor der ikke under nogen omstændigheder...herfra undtaget førerhunde og tjenestehunde, må holdes hund

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-09-08 15:57

Citat
Med et kig på fordelingsnøglen vedr. hvem der ejer muskelhunde, synes flertallet desværre at være iblandt dem som IKKE burde have lov til at holde hund

Gad vide, om den "holder vand".
Jeg kender en del, der er ejere af muskelhunde - som kender deres hund og dens karakteristika og tager de nødvendige hensyn.
Og iøvrigt kender jeg også en del hundeejere - med andre racer - der heller ikke burde holde hund.
Citat
så ud fra dette, synes jeg det OK at forbyde hundene alene på udseendet

Det er (også) noget vrøvl - klumme.
Citat
samtidiog skal der være en zone rundt om byerne med en radius på eksempelvis 10 km. for de største byer, hvor der ikke under nogen omstændigheder

Hvorfor dog det?

Jeg kan - til dels - følge argumentet med hunde i lejligheder, men kender også her hunde med betydelig bedre livskvalitet end mange hunde "på landet".

Generaliseringer er, som i mange andre tilfælde, tåbelige - min gode klumme.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-09-08 16:08

Listen over hunde skal ses som et alternativ til helt at forbyde at holde hund i bebyggelsen.
Der har været SÅ mange episoder med aggressive hunde overalt i Danmark. Det er ikke kun avissmørerier. Det er de færreste historier, der overhovedet kommer i aviserne. For mange af ejerne til ofrene tør ikke stå offentligt frem.

En anden ting er, at det er umuligt at gennemføre forbudet. Her hvor jeg bor er der da flyttet "..blandinger af..." ind siden vi fik et forbud. Hundene bliver bare registreret som en boxerblanding, --og bliver i daglig tale omtalt som en amstaff-blanding..

Det bliver først effektivt, hvis man kun kan få hundetilladelse hvis man kan BEVISE at hunden ikke er af en af de forbudte racer, ---eller blandinger deraf...
Dvs. hunden skal være stambogsført.

Og sådan bliver det da nok snart de første steder, når der kommer overfald fra de "søde boxerblandinger" som nu er på vej til at blive voksne...

Det er enten det eller totalt forbud mod at holde hund...

Det er jo beboerne, der bestemmer. Og de er ved at være gruelig trætte af de skræmmende hunde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-09-08 16:22

Citat
Generaliseringer er, som i mange andre tilfælde, tåbelige
Ja men de er nemme at forholde sig til og man spares for endeløse fortolkningsdiskussioner

Om den fordelingsnøgle holder ved jeg ikke, men det er altid de brådne kar som tegner helheden, og når jeg møder en våbenhund, aner jeg ikke om den er oplært til at æde mennesker eller den bare vil kæle. Jeg er gerne fri for begge dele, og det kan aldrig være min opgave at sørge for, at jeg og mine unger og alle andre for øvrigt, kan færdes sikkert for disse hunde. Du kan mene, at mange må bære straffen for de få...tjaeee, men hvad hunde angår, så hellere det end blive skambidt.

Det kan godt være, at du kender en masse hunde i byområder, som har det bedre end landhunde, det gør jeg såmænd osse, men nu var det ikke hundene jeg tænkte på, men deres forpulede hundelorte. Det samme gør sig gældende her....mange samler op efter deres hund, færre gør det ikke, men det er jo sidstnævntes lorte der jokkes i. Jeg ved bare ikke hvem af hundene der har en rådden ejer, så i erkendelse af dette, så er det ud af byzonen med dem. Sorry, men kan hundejerene ikke holde rent i eget hus, og det er beviseligt at de ikke kan, så er løsningen baj baj til vovserne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-08 16:33

Her i bebyggelsen har vi svalegange hvor folk også lader deres hunde skide.....de får sgu nok også lov til at gøre det i soveværelset.

Et forsøg med "lorteposer" til fri afbenyttelse blev droppet da ungerne løb med plastposerne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-09-08 16:35

Alle hundeejere som har en hund, hvis navn begynder med S skal forbydes at holde hund!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-09-08 16:40

Uha jeg mindes engang ,hvor jeg tog sådan en abekat på fersk gerning. Hans store køter lagde en megalort lige ud for indgangen til vores have. Jeg røg ud og han var allerede på vej væk i hastig gang. Hallå råbte jeg...du har glemt noget. Nååå ja.... Han famlede efter en pose som ham ikke havde, og beklagede at han ikke kunne gøre noget uden pose. Jeg meddelte ham blot, at så måtte han tage den med de bare næver, og gjorde han ikke det ville jeg personligt gøre det, for derefter at tvære den ud i bolden på ham.

Han tog sgu lorten i hånden og skred...smæk fornærmet LOOOOL Jeg tror han husker posen næste gang

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-09-08 16:49

Hvor var jeg strid dengang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 16:56

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-08 16:57

Tja - hvad er en agressiv hund.
Vores egen kunne børn og andre hive i halen og ørene, uden at den reagerede, og alle kunne også tage mad og kødben ud af munden på den. (halen logrede altid)
Men en aften hvor vi kom sent hjem og ungerne var alene hjemme...............stod den med rejste børster og blottede tænder - indtil den opdage at det bare var os.
Det var en cocker/sætterblanding

Min søns Schaeferblanding gør kun når det ringer på døren, men ellers kan man behandle den på samme måde som vores.
Alle andre hunde er legekammerater.

En kamphund, Rotweiler og Dobberman er jeg ikke så tryg ved - men heller ikke andre hunde som bruges som potensforlænger.

Det burde være obligatorisk med et hundekørekort........................især for hundens skyld.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-09-08 17:00

Citat
Det burde være obligatorisk med et hundekørekort
Rigtigt Eyvind, som minimum, men det sorterer desværre ikke disse båtnakker fra, som VIL have en våbenhund.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-08 17:20

Folk der ikke har hund har vel et lige så stort ansvar, f.eks ved ikke at skælde og true ejeren mens at hunden er ved hans fødder, sker det alt for tit vil hunden være truende over for alle der går forbi.

Modsat skal man heller ikke kæle med helt fremmede hunde da de så vil løbe over til mennesker der ikke bryder sig om dem.
Med den rigtige attitude kan man faktisk snige sig forbi en gal hund, men stol ikke på den alligevel.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 13-09-08 17:32

Jeg kan godt forstå de ikke vil have nogen, der så meget som bare ligner kamphunde, da de kan have samme genetiske fejl.
Store motionskrævende hunde hører ikke til i en lejlighed efter min mening, men ude på landet eller i provinsen med en stor afspærret have eller gård.
Jeg så engang to boxere hive en kat fra hver deres side til den delte sig i to.
De boede i en stor 120m2 lejlighed, da ejere kom hjem fra arbejde skulle de luftes i en lille aflukket gård. I de samme de kom ud af døren plankede en kat plankeværket. Den ene hund nåede at hoppe op og få fat i ende på katten og hive den ned og snart stod den anden hund og rev og sled i den anden ende. Damen/ejere stod og skreg og råbte at de skulle stoppe, men de ænsede hende ikke.

En af mine bekendt var en dag ude at lufte sin Golden retriver de mødte en Bittbulle i snor der også var ude. Før han havde set sig om havde pittbull sat tænderne i hanns hund.
Og jeg har også masser eksempler på emsige hundeejere, hvis jeg lavede statestik vil jeg komme frem til at 80% af dem er direkte hensynsløse overfor deres omgivelser.
Dt får mig til at tænke på hvorfor folk holder hund i det hele taget. Og også andre dyr.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-09-08 18:01

Pitbull terrier og Tosa Inu er forbudte at have i følge dansk lovgivning. Også blandinger - hvor disse racer indgår - er forbudte.

Og derudover er dem der betegnes som kamphunde:

Alle arter/varianter af Staffordshire Terrier (herunder Amerikanske Staffordshire Terrier, der er den mest almindelige i DK...også kaldet Amstaff)

Forskellige Bulldog (Især den Amerikanske)

Bull Terrier

Mastiff

Men ellers dem der er i linket fra www.kamphund.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-09-08 20:13

hunde der ser farlige ud - øhhh - jeg ser hver eneste dag en ret stor hund der i den grad kunne medvirke i en skækfilm - men farlig - no way - tror såmænd ikke engang den kan blive det

Det kan ikke være korrekt at skulle danne regler udfra udseendet på en hund - de stakkels gadekryds der helt uforvarende så vil blive dem der kommer i klemme - åhh det er da synd

Jeg kan udemærket sætte mig ind i at boligforeninger sætter grænser - men disse grænser skal laves med en faglig viden om tingenes tilstand.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-09-08 23:08

det er rart at man kun vil tillade skilpade i snor.
man bør vedtage nogle bestemte regler såsom at alle der vil have hund i bebygelsen skal søge om en dispention til at have hund. i den dispention skal der så være nogle regler. så som hunde skal altid føres i snor på ejedommen arealer, hunden ejer har pligt til at fjerne hundelort med det samme hunde besørger,o.lign.
overholdes disse regler ikke vil dispentionen inddreges og hundens ejer skal finde et andet hjem til hunden
kamp/muskelhunde er dejlige hunde alle hunde er dejlige og alle kan bide,
det største problem her hjemme er at folk anskaffer sig en hund UDEN at kende til racens behov
jeg ved ikke hvor tit når jeg går med min hund (rottweiler) så kommer der en lille hund i en flexline og dette lille dyr af en hund tænder fuldstændigt af og fare rundt om ejeren som ikke kan styre dette dyr men sofus er jo kun en lille hund . og ja men den kraver sku også OPDRAGELSE SOM ALLE ANDRE HUNDE OG DET KRAVER AT MAN FRA HVALP OMGÅS SÅ MANGE HUNDE SOM DET OVER HOVED ER MULIGT OG SÆTTE GRANSER. alle hunde kan blive de bedste familie hunde "en hund er IKKE født ond" men ejeren og deres manglende viden om racen er der hvor problemet opstår. derfor krav at hunde i ejendomme skal have gennemfør et hvalpe kursus og hunde har man på dispention.
børn bør ligeledes også lærer at omgåes hunde store som små. kender til adskillige eks. hvor hunden har bidt ud efter børn og familen staks køre hunde til dyrelægen med henblik på en aflivning. hvor mange gange kan jeg pande/stikke nåle mm. jer en på hoved før i slår igen. alle hunde er "vilde"dyr og bør amgåes lige ledes og de har en granse. og mindre børn bør ikke være alene med en hvilken som helst hund.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-08 00:35

Børn og hunde er et kapitel for sig.

Vi havde en episode i vores indkøbscenter hvor en hund var bundet til en krog, en lille pige fik øje på den og løb hen og krammede den, følgelig bed den hende da den betragtede det som et angreb.

Der skete ikke mere idet man indså at det var hendes egen skyld.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-08 01:38

Regler uden betydning.
En beboerforening kan indføre alle de regler de vil altså også, at visse hunde racer ikke må være i lejlighederne, men det har overhovedet ikke nogen retslig konsekvens, hvis ikke det specifikt er nedfældet hvilken hunde det drejer sig om.
Hvis det er vedtaget, at der i bebygelsen ikke må holdes hund eller kat og det står i lejekontrakten- så ok...
Alt andet er uden nogen betydning for de der i forvejen boer der og har hund, blot fordi den ligner en muskelhund eller noget andet.
Så den med listen er helt hend i skoven - det er et enten eller.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-09-08 08:24

att- mullberry
det er tydeligt at du ikke har forstand på hunde
1. hunde har rigtig godt af at blive socialiseret med andre hunde og mennesker (det samme gælder for mennesker eneboer er temlig speciele)
2. så er der rigtig mange hus ejere der bare lufter hunde i have, det gør mange gange at hunde bliver mere frembruende/særre når den så møder andre hunde.
3. man høre kun om større hunde / muskelhunde når de har bidt men fakta er at de mest "nomale"
hunde er dem der bide mest
(bt)
Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem gange højere end at blive bidt af en labrador.

1. Schæferhund: 2,83
2. Dobermann: 2,71
3. Spidshunde: 1,81
4. Pekineser: 1,56
5. Gravhund: 1,35.
6. Schnauzer: 1,33
7. Collie: 1,30
8. Jagthund: 1,29
9. Puddel: 0,98
10. Rottweiler: 0,92
11. Beagle: 0,80
12. Terrier: 0,61
13. Bernersennenhund: 0,58
14. Labrador/retriever: 0,49
15. Blandingshund: 0,46
16. Spaniel: 0,31
17. Shi Tzu: 0,26
18. Malteser: 0,00

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-09-08 08:34

og ang. de 80% så ja der er rigtig mange der ikke kender til deres race behov

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 14-09-08 08:50

Jeg tror at foeningen med at sige at deres forbud også gælderhunde der ligner kamphunde mener ikke kun udseendet som mange af jer her fortolker, men de mener selvfølgelig også de særlige egenskaber der ved kamphunde i bare nogen grad. Hvorfor er da ikke svært at forstå når vi gang på gang både gennem medierne og personlig oplever deres sindssyge aggressivitet.
Til jer der menere at kamphunde er "søde" hund når bare de bliver behandlet ordentlig vil jeg stærkt anbefale at se dette klip : "nej, til kamphunde"
http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=frontpagetab&st=frontpageTab_0&fUrl=undefined&sUrl=undefined

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 14-09-08 08:52

Der skal scrolles lidt ned til klippet sendt den 04.09.08 kl.18.00

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 14-09-08 09:07

Hundepsykologen og internatsejeren Mads Jørgensen siger :"Fraråder alle at få sådan en hund"
"genetisk fejlkodet" "tikkende bombe"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 09:36

Forbyd ALLE former for PRIVAT dyrehold VED LOV - dette være uanset om vi taler myg eller elefanter.

Dyr hører til i naturen og har intet at gøre som menneskets "undersåt"...

Denne lov kan så snildt indeholde en undtagelse (som gives ved ansøgning til staten), således at der KAN gives tilladelse til blindehunde osv.

Dermed er en masse problemer løst meget let....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-08 09:47

Det må da så også gælde Homo Sapiens....eller hvad, refi ????

Landmænd er PRIVATE, derfor skal de vel også slippe dyrene fri, og fjerne hegn omkring frilandsdyr.

Tæl lige de husstøvmider Du finder under jagten på husdyr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-08 09:52

Siden hvornår er landmænd blevet private...

Det er et ERHVERV....

Og hvad har husstøvmider med sagen at gøre - dem holder du vel ikke som "husdyr" - de lever frit og kan gå hvis det passer dem....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-08 10:13

Ikke dem Du tager med støvsugeren eller drukner i vask.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 14-09-08 16:34

Denne tråd (og de to andre i samme sag) har været spændende at følge...

Mulberrys's link til DR var stof til eftertanke.
( http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=frontpagetab&st=frontpageTab_0&fUrl=undefined&sUrl=undefined )

Skulle nogen have lyst til at læse det forslag til beboermødet, som har udløst mine spørgsmål herinde, så er de at finde på http://info.mono.net/9300/Besynderligt

Men jeg ved stadig ikke: Hvilke racer "minder om kamphund i udseende"?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-09-08 16:42

Alle hunde der er større en denne http://tinyurl.com/5lk4js

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 14-09-08 16:49

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-09-08 17:00

Jeg er normall ikke bange for hunde...har opdraget et par stykker.

Jeg røg alligevel 2 meter bagud en dag da jeg ville beundre en Hummer med tonede bagruder på nærmere hold.
Der kom et bulder som af en flok elefanter og et par store WOOOOOOOF !!!

Pyh....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-09-08 18:04

Sådan siger en Hummer når den starter

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-09-08 19:03

Citat
dette være uanset om vi taler myg eller elefanter

OK - hvis du kan garantere mig, at et forbud kunne være effektivt mod myg, så vil jeg overveje dit forslag,

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-09-08 19:14

Disse hunde er livsfarlige i ukyndige hænder. Det er udenfor enhver diskussion.

De er lige så farlige som en alkoholpåvirket fører af i en bil. Eller en person som færdes på gaden med våben.

Almindelige mennesker og dyr skal beskyttes mod disse.

Man kan forbyde dem, eller som i f.eks. Tyskland kræve at de altid bærer mundkurv udenfor hjemmet.

Det er blevet modehunde blandt tøsedrenge, som ingen anelse har om, hvordan man omgåes en hund.

Altså et farligt våben i ukyndige hænder.

Lad os dog få dem fjernet fra den type hundeejere.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-09-08 21:01

En morsomtråd, som bølger frem og tilbage, men som ikke tager stilling til det vigtigtigste:
Og derfor næppe afsluttes,sådan lige med det samme.
Man kan ikke nedlægge et forbud imod en enkelt hunde race. Hvad med gadekrydsene.

Det er et enten eller! Ved man at i en given bebyggelse må der ikke holdes hund eller kat og så har man et valg, man kan vælge at bo der eller lade være.

For snart 40 år siden flyttede jeg fra en bebyggelse ejet af AAB til en privat udlejer, fordi det ikke var lovligt at have hund.
I dag bor jeg ude på landet og kan selv bestemme og det gør jeg så.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-09-08 21:07

Skal disse dræberkøtere og deres småtkørende ejere ikke underkastes restriktioner f. eks. med tvungen mundkurv uden for privaten, men så skal våbenlovgivningen ang. skydevåben også laves om, så det står enhver frit direkte fra gaden, at kunne købe en pistol eller revolver. Disse skydevåben er lige så farlige i ukyndige og dumme menneskers hænder som disse køtere.

Så har vi da en chance for at skyde krapylet, hvis det angriber.......osse hunden

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 14-09-08 21:11

Gadekrydsene (hvis de har muskelhund i sig) skal også forbydes iflg. forslaget. Se evt. linket...

Men i hvilken grad...???? Det melder historien ikke noget om.

Og jeg spekulerer stadig på den skjulte dagsorden i forslaget, for selvom jeg vifter med en ny husorden, så vil det næppe hindre en muskelhund i at bide mig bagi, hvis det er det, den vil.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-09-08 21:21

Det er fordi du har en go røv LOOL

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 14-09-08 21:46

Det siger min kæreste også...!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-09-08 21:48

Der kan du bare se, så du skal nok ha en numsebeskytter på, så hverken muskelhunde eller din kæreste kan bide dig i popoen

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 14-09-08 23:20

Jeg syntes man skal holde sig til trådens indledende spørgsmål om hunde, alt det andet kan I tage op på en tråd med andre emner.

Min holdning er stadig JA til alle husdyr, under forudsætning ejeren gennemgår en uddannelse ( eksempelvis et kursus på 10 uger ).

Den bedste forsikring er et husdyr der passer på hjemmet, og det bedste familie medlem er et velopdragent husdyr.

Så nej til forbud, men ja til husdyr hvor ejeren har en passende uddannelse til at passe dyret.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-09-08 23:28

Citat
Jeg syntes man skal holde sig til trådens indledende spørgsmål om hunde, alt det andet kan I tage op på en tråd med andre emner
Uha da uha da...sikke en alvorsmand.

Det er da muligt, at du ikke gider høre om yssepigens goe røv...men når alt kommer til alt, så er det jo ikke noget du bestemmer... kan jeg se

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 15-09-08 00:06

Jeg giver Klumme ret langt hen ad vejen.
Jeg har måttet gribe ind et par gange overfor disse muskelhunde, for at beskytte vore egne. Den ene gang var det en Mastiff og anden gang en Rothweiler. Det var på hundeskoven Randers kaserne arealet.
Jeg mener 100% heller ikke at det altid er hundens fejl men udelukkende ejerens (mennesket), selvfølgelig kan der være nogle hunderacer der er genetiske "fejlkodede", men det sker også i Menneskeverdenen, at nogle er "fejlkodede" genetisk, ellers var der vel heller ikke så mange der var indsatte i surrogat.
Der er mange gode kommentarer til indslaget. Ja der burde være en form for licens (ret til at holde husdyr), men hvem fand.. skal kontrollerer det, Politiet har ikke engang resourcer til at rykke ud ved alle overfald og tyverier? OK! Hvis det skal være en slags Veterinær Politi som i USA, så er jeg med på ideen. Mundkurven udenfor egen matrikel var måske en ide, men det må være Lovgiverne der skal tænke her "hvilket jeg forøvrigt tvivler på de kan".
Vi bor selv i et boligområde med blandet bebyggelse (villaer, boligblokke og række- og klyngehuse. Jeg tror her i Randers i vores område har næsten hver 2. en hund eller kat. Vedtægterne siger bare, at hunden eller andet husdyr, ikke må være til væsentlig gene eller ulempe for andre beboere på Grundejerforeningen og Lejerforeningens områder.
Hvis det blev forbudt her er jeg sikker på at over 50 familier overvejede at flytte.
Min mening er at FORBUD ikke gavner noget eller nogen. Familien her har boet her i siden 1969 og jeg har ikke hørt om tvangsfjernelser af husdyr "Ej heller af børn" om vi har været heldige ved jeg ikke.
Mvh. Malik

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 15-09-08 00:49

jeg kan se at det der startet med at blive stillet som et spørgsmål har nu været omkring mange ting.

Men jeg vil starte med:

1. BROKKE44 du skriver at du på et kursus har fået af vide at Fransk bulldog og Engelsk bulldog hører til på denne liste over muskelhunde.
Der vil jeg gerne rette dig i, de hører ikke til denne gruppe , jf. dansk kennel klub, med de hører til under selskabshunde.

2. Som boligforeningen har skrevet i deres vedtægter "enhver hund der minder om ovennævnte i udseende"...! Det er noget af en gummipargraf, som de kan bruge til hvis de ikke kan lide hunden.
Jeg ville, hvis jeg boede i den forening, bede bestyrelsen om at komme med en bedre liste over hvad den sætning dækker over og hvilken hunde.

3. Her under er der et par links over bidske hunde, men det som man taler mere om er kamphunde, man skulle måske heller ind og overveje hvad det endligt er.
Men som det er sagt så mange gange før så er det ikke hunden men den der er i den anden ende af snoren, nemlig ejeren der gør hunden til en "kamphund", pga bla. manglende forståelse og viden om den hund man har anskaffet sig.
Som der er tidligere skrevet her i tråden, så er der nogle mennesker der IKKE burde have hund

Top 10 over mest bidske hunde..
Citeret fra EB.dk

1. Gravhund
2. Chihuahua
3. Jack-Russell-terrier
4. Akita
5. Australsk Kvæghund
6. Pitbull
7. Beagle
8. Engelsk Springerspaniel
9. Bordercollie
10. Schæfer

http://politiken.dk/videnskab/article535977.ece

http://avisen.dk/disney-hund-for-aggressiv-til-at-leve_66025.aspx

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/hunderapport
Fra rapportens side 67 - 68

Sankt bernhardshund (45,0 %),
Chow chow (41,2 %),
Samojedhund (38,9 %)
Pinschere (33,3 %)
Rottweiler (31,8 %)
Border collie (30,0 %)
Belgiske hyrdehunde (28,0 %)
Cocker spaniel (26,0 %)
Dansk/svensk gårdhund (25,5 %)
Schæferhund (22,2 %)
hunde af blandingsrace (19,1 %)
Papillon (15,6 %)
Gravhunde (13,9 %).

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-09-08 02:11

Ret informativt, michael 30

Sjovt nok at Sct Bernhard står øverst på den liste idet jeg læste for ½ år siden at man havde fundet ud af at den slet ikke var så godmodig som den giver indtrykket af.
Statestiken afspejler også den femtedel af hundeejere der er "genetisk kodede" til ikke at have styr på hunden eller ligefrem bruger den til at markere sig.

I sidste ende kan man ikke se bort fra det faktum at en hund er et dyr, og vil angribe hvis noget truer den eller flokken (menneskefamilien) eller enemærkerne, et faktum man udnytter til vagthunde og også i en lille grad hjemme, dette instinkt kan selv den bedste afretning ikke fjerne.

Mundkurv grænser til dyrplageri, der må man så overveje at fjerne hunden til alles bedste istedetfor, hvis så en hundeejer bliver sur over at se en dyr hund bare forsvinde kunne man give ham erstatning i form af en Pekingeser.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 15-09-08 06:54

Foreløbig mange tak for de mange indslag - hvad enten det var de få direkte svar på spørgsmålet eller de mange andre.

Uanset hvad, så har de affødt flere gode tanker, og viser desuden en (meget tiltrængt) opbakning fra neutral side, som har stor værdi for overvejelserne, om det er værd at slås videre for eller ej.

Og det ER det.

-->Michael30: Du har desværre fuldstændig ret med
Citat
Det er noget af en gummipargraf, som de kan bruge til hvis de ikke kan lide hunden.

Gummiparagraffer har vi mange af, og der kommer stadig flere til - men bekymringen fra flere sider er, at det nok også (eller især) gælder ejeren...!

Tråden vil være åben noget tid endnu, for jeg/vi har brug for al den hjælp der kan findes, så der kan strikkes et overbevisende og fair alternativt forslag sammen.

Og så har jeg ikke engang dyr selv - eller planer om at få det, mens jeg bor her!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-08 09:13

Havde du ikke et kæledyr??? Så nu får jeg tæsk af skagensnero

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-09-08 13:51

http://www.bt.dk/article/20080915/krimi/809150321/ FEDT...så kan de fandme lære det...hundeejerne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-09-08 16:27

http://ekstrabladet.dk/112/article1056132.ece tja hunde blev kvalt - som jeg læser det fordi de to betjente der ikke anede hvad de skulle stille op lagde sig på den - og vel havde fået strammet halsbåndet - hvis det var sådan et - såeeehhhh - hvor svært er det at få ind i hovedet på folk at man kan tage fat i bagbenene på hundene og pacifere dem ???? (langt flere måde som jeg ikke orker at sætte ind med)

at hunden forinden havde bidt sin ejer - jamen vækker det ikke mistanke om at ejeren ikke ligefrem har haft kontrol eller forstand på sin hund ?? (bare det at den løb frit ???)

en lille solskinshistorie til eftertanke herunder

http://ekstrabladet.dk/112/article1056282.ece

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-08 17:15

Jeg kan ikke fordrage løse hunde uanset størrelsen, men muskelhunde, rottweiler og dobbermann er dem jeg altid forsøger for, at gå i en størst bue udenom.

Jeg har spurgt dyrlægen hvad jeg helst skal have i lommen i tilfælde af en løs aggressiv satan, sand eller en pepperspray, han sagde pepperspray

Jeg vil simpelthen ikke turde gå tur med mit lille kræ, uden nogen form for forsvarsmiddel, hverken hund eller jeg har en chanche for at stikke af, hvis situationen opstår.

Jeg vil ikke finde mig i de løse hunde, det kan ikke være rigtigt, at man ikke kan gå en tur, uden at man skal være bekymret for om der kommer et dyr racende rundt om den næste hjørne.

Og nej, jeg kunne aldrig drømme om, at skulle hive en hund i bagbenene, jeg ville prøve at redde hvad der reddes ku'

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-08 17:41
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-08 17:45

Citat
Forbyd ALLE former for PRIVAT dyrehold VED LOV

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-08 17:48

refi, syntes du selv det lyder særlig realistisk??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-08 17:56

JA - i allerhøjeste grad.....

De (både hunde, katte og andet kravl) skaber KUN problemer....

At der så er nogen der påstår at de bliver lykkeligere af at have dem må være folk der ikke aner hvad de ellers skal bruge tiden på....

Dyr hører til i naturen..... (bortset fra de få undtagelser)

Som minimum kunne man forlange ansøgning om den slags - disse papirer skulle så følge dyret (UANSET hvilket) gennem hele livet som en slags nummerplade - ikke noget med egenavl.... (uheld "kvæles" ved fødsel)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-08 18:08

I "gamle dage" betalte man hundeskat, hvis det blev genindført, mon det så ikke ville medføre en reduktion af hundebestanden for visse grupper?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-08 18:12

Man kunne jo gøre det som med forsikringer...

Jo mere "bidekraft" jo højere præmie (stigende PROGRESSIVT )

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-09-08 21:54

Hvorfor er der ingen af alle de kloge mennesker, som har deltaget i denne tråd. Der har tænkt på hvem det er der har "fejlen" ?

Hvem er det der har fremavlet muskel/kamphundene. Hvem er det der ikke kan styre dem?

Fokuser på de to benede, for det er dem allene der er noget i vejen med.

Jeg har en jagthund som kan trække en kronhjort ned, den har afkom i Sverige som stiller elg - tænk hvis den ikke havde fået den rette opdragelse/opvækst og det derfor var mennesker,den ville jage.

Derfor løs ikke problemet ved at rette bager for smed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-08 21:59

Citat
Derfor løs ikke problemet ved at rette bager for smed.

Ja - de skal IKKE i samme butik...

Nå - det var nok ikke det du mente....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-09-08 22:03

Det er sværere at bortvise de 2-benede, og man slagter jo heller ikke pistolens opfinder, men fjerner pistolerne (hvis man kan finde dem)

Det er farligt så klog du er bb1 LOOL Tror du virkelig ikke, at vi ved dette, men i erkendelse af, at det er køteren som bider, må man starte med at fjerne den, hvis man ikke, i bedste fald, vil ha bidt røven i stykker. Man kan så håbe at næste generation af farlige, modige og hårde negle til dyretæmmere med deres "dyrevåben" tænker sig bedre om, end de nulevende gør det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-09-08 22:09

Citat
stigende PROGRESSIVT

Bideafgift skal stige med kvadratet på trykket pr. cm² med startafgift på 1.000 kr. pr. kg pr. cm²

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-08 22:11

Kontrolmåling hver fredag på Nørrebro....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-09-08 23:08

Undskyld klumme, men svar lige på hvad du vil gøre hvis den to benede blot anskaffer en ny hund?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-08 00:12

Hmmmm den går vist ikke. Du må ikke spørge, hvad JEG ville gøre, men hellere hvad loven tillader der blir gjort

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-09-08 00:28

Klumme i dit indlæg den 18-09-08 Kl. 22:03 stiller du spørgsmål om min viden.
Det må jeg vel have lov til at svare på.
Og lov givningen: Hvis den ikke kan bruges, som den er bør den laves om.
Det er de to benede der grundliggende er noget i vejen med og ikke en bestemt hunde type..
Det er mit budskab og det kan du anfægte eller lade være.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-08 00:31

Jeg er da enig med dig vedr. hvem der grundlæggende har fejlen med bidske hunde...så fat det dog

Men jwg indser også det umulige i at starte først en opdragelse af den tobenede for at vedkommende kan tage sig af opdragelsen på den firbenede. Du tænker i den lange bane, og jeg i den korte, fordi et voldshundeproblem skal altid løses med det samme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-08 00:36

Vi kan snakkes ved i morgen...hvis der egentlig er så meget at snakke om. Jeg sover faktisk allerede, så jeg vil gå i seng nu, mens jeg kan finde den

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-09-08 06:36

Jeg følger - som spørgeren - jo spændt med i denne tråd...

--> Klumme: Du har så evig ret i bemærkningen om kort- og langsigtet.

Vores beboermøde, som har udløst mine spørgsmål herinde, er jo på søndag. Og som tidligere skrevet, så kan årsagen til tråden (husordensændring om husdyr) findes på http://info.mono.net/9300/Besynderligt

Det har været mange fine tanker og argumenter i tråden, men jeg ved stadig ikke: Hvilke racer "minder om kamphund i udseende"?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-09-08 07:55

Og det er netop lige her problemet ligger. Man angriber hundene blot fordi de ligner noget man skal være bange for!
Der har lige frem været lavet en liste her inde!
Så vil man forbyde hunde i et område, så gælder det alle hunde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-08 08:46

Nå bob bob....... ved du hvad bb1. Du er det man kalder uden for pædagogisk rækkevidde, og har åbenbart 0 evne eller vilje til at sætte sig ind i, at andre kan have en frygt uden at du har den samme. Trist!!

Citat
Man angriber hundene blot fordi de ligner noget man skal være bange for!
Du fatter åbenbart ikke, at angsten ikke er noget man SKAL have, men er noget man blot har, og som følge af dette vil man gerne undgå hundetyper med et objektivt udseende, som kan gøre en ngst. Dette uanset om hunden så i øvrigt er kælen som et marsvin.

Du forstår åbenbart heller ikke, at det nu engang er nemmere at skue hunden på hårene, end at stå til rådighed ved en prøvespisning, hvor hunden eventuelt beviser at den er uegnet som beboer i bebyggelsen.

I øvrigt ofte et træk hus intolerante hundeejere, som synes at deres kæledyr er den mest bedårende skabning der er fostret på Jorden. Savlet og fråden ved dens mund samt den ildevarslende knurren, er bare et sundhedstegn og viser at hunden reagerer normalt på stimuli. LOOL

Citat
Jeg har en jagthund som kan trække en kronhjort ned, den har afkom i Sverige som stiller elg
Er det noget du er specielt stolt af, og fortæller alle og enhver du møder når du lufter køteren. Ikke fordi den gør noget, men folk skal da vide hvor dødsensfarlig den var, hvis ikke du som den ansvarsfulde køterbesidder du er havde opdraget den. Folk skal lige mærke gyset, og derefter kigge beundrende og taknemmeligt på dig....du store dyretæmmer

Næææ du - I kan få deres køtere udstoppet og sat på hjul, så I kan køre en tur med dem ind i mellem, og I kan få det lavet så den kan holde et askebæger i munden, så den gør lidt nytte i stedet for at skræmme andre mennesker fra vid og sans, samt hus og hjem.

Klumme, som stadig stemmer for hundefri byer.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 13:12

http://mail.google.com/mail/#inbox/11c89c9712747b95 hvis du har psyke til at læse om dette barbariske svineri

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 13:13

Ups...det kan man jo ikke Sorry

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 13:17
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-09-08 14:40

Det var da et klamt link, Klumme...

Nå, men på mødet i går sagde jeg, at jeg mente, at forslaget skulle forkastes og omformuleres, fordi det var fyldt med gummi-regler, som kunne mistolkes/-bruges - og at teksten delvis var på grænsen til det absurde m.v.

Der var også flere beboere, som forsvarede deres valg af hunderace - så enden på historien blev, at afdelingsbestyrelsen valgte at trække forslaget - ca. 2 sekunder før vi gik til stemmesedlerne! Der kommer så igen på et andet tidspunkt, og så er teksten forhåbentlig bedre...

Foreløbig takker jeg for alle indlæg, og efter en nærlæsning i aften lukker jeg tråden.

Foreløbig tak for de mange gode indlæg og stikord/hints/links m.v.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 22-09-08 15:16

Tillykke med resultatet Ysseven - Godt gået.

Michael30.
Nu er der vel ikke (altid) sammenfald med hvad Dansk Kennel Klub og Danmarks civile Hundeførerforening mener og skriver.

MEN jeg skrev tydeligt (tror jeg):
Men samtlige hunde på listen betegnes som racer med intet eller begrænset kropsprog.
Og herunder hører muskelhunde.

Det manglende kropssprog gør disse hunde svære eller umulige at "læse" for "almindelige" mennesker, og så går det ofte galt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 15:36

Ja gu er et klamt Ysse, men det mest grufulde er, at det er sandt. Ufatteligt hvad mennesket kan finde på.

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 23-09-08 07:46

Tak for svaret brokke44.

Din sidste bemærkning kom faktisk frem fra beboere, som jeg ikke engang kendte selv...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-09-08 09:53

Selv tak, Ysseven.

Det glæder mig uendeligt, at du fik stoppet et generelt forbud.

Med alle de andre kommentarer i tråden in mente, bør man nok i vedtægterne tage højde for, at der - desværre - er hundejere, der tror, at et levende væsen er noget, man blot køber (og giver lidt mad i ny og næ) og ikke foretager sig yderligere.
Hunde - af alle racer - SKAL trænes (helst i hundeklubber, hvor der er kyndige folk til at vejlede) og socialiseres med andre hunde og mennesker. Hvis ikke resulterer det som oftest i ukontrolleret/uønsket adfærd til gene for omgivelserne.
Hvis man ikke kan ofre den nødvendige tid, bør man ikke købe hund.