/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printerinstallation
Fra : ashkan
Vist : 570 gange
200 point
Dato : 11-09-08 17:52

Hej
Er der nogen der kan hjælpe????

Jeg har en pc med vista på. Nu har jeg købt en HP c6200 med printer og scanner. Når jeg følger intstallationen, skriver den, at der er fejl med driveren og den kan ikke installeres. Det sker i processen, hvor der skal skabes kontakt til hardwaren og installere denne. Jeg har downloaded en ny driver fra hp's hjemmeside, men med samme resultat. Det underlige er så, at når installationscd-en sidder i drevet, kan jeg sagtens printe, men tages cd'en ud, kan jeg ikke printe. Jeg kan slet ikke få forbindelse til scanneren. Hvad kan jeg gøre, er der nogen ideer? Det er jo ærgerligt med en ny printer man ikke kan bruge.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-09-08 18:35

Er du sikker på, at driveren understøtter Vista?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 18:44

Du skal huske at køre HELE installproceduren som administrator....

Det er sikkert derfor den nægter at installere men godt vil køre med cden i...

Og jo - den ER vistakompatibel...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 18:45

Citat
Jeg har downloaded en ny driver fra hp's hjemmeside, men med samme resultat

Så kan du også bare højtrklikke på den og "kør som administrator"....

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 19:02

Jeg har prøvet, men den skriver nu at der er fejl i INF (ved ikke hvad det er) og vil stadig ikke installere den korrekt. Når jeg går ind i printerens egenskaber (samtidig med cd'en sidder i drevet) og trykker for at erstatte driver, erstatter den driveren og skriver at enheden fungerer korrekt, men med cd'en ude er der igen ingen kontakt til printeren og der er på ingen måde kontakt til scanneren.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-09-08 19:12

Hvad hedder den driver fil som du har installeret? Når jeg går ind og søger på en driver til en printer der hedder c6200, så kommer der ikke nogen printer frem med det navn, kun 6240, 6250, 6280, 6283 og 6288.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 19:13

Er du 100% sikker på du har admin-rettigheder.... ??

Ellers kan du nemlig IKKE installere den slags....

Slet den printer driver der er og installer den du har hentet ved at højreklikke og "køre som admin"

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 19:24

Når jeg bruger "kør som administrator", virker det indtil den når 96%, derefter kommer først et vindue med "fatal error during installation" og derefter endnu et vindue med "the instruction at 0x003930d2 could not be read".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-08 19:25

Så er der fejl i driveren eller det er ikke den rigtige....

Prøv lige at hente en ny.....

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 11-09-08 19:33

jeg prøver lige helt forfra....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-09-08 19:38

Den driver cd er vel ridset eller snavsert siden den ikke kan læses. Du bør fjerne de drivere du nu har forsøgt at installere, måske endda bruge systemgendannelse til før du prøvede at installere noget. Og starte på en frisk derfra med installation af den driver du har downloadet. (den rigtige forhåbentligvis)Ikke noget med at plugge printeren i endnu før du bliver bedt om det. Efter endt installation så plug printeren i og se hvad der sker

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-09-08 21:01

kan du ikke lige kigge foran den lille LCD-skærm på printeren og se hvad printeren hedder, 6200 er en serie ikke en specifik printer.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-09-08 21:41

PYRAMIDERNE JA....

Det kan i nogle tilfælde være en pestilens at installere en printersoftware...

Har du husket at deaktivere din firewall og dit antivirusprogram meden du installerer?
Det kan i nogle tilfælde have betydning.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-09-08 22:30

Prøv at slette driveren igen og så genstart. Derefter slukker du for printeren mens du installerer softwaren, og når CD'en så er kørt færdig så kan du genstarte og tænde for printeren. Hvis det stadig ikke virker så åben for printer og bed om at få opdateret driveren.

Denne fremgangsmåde har jeg brugt med succes.

Annuller spørgsmålet
Fra : ashkan

Dato : 14-09-08 11:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål