/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Billig varme til vinter
Fra : Nanabn
Vist : 732 gange
10 point
Dato : 10-09-08 12:54

Hej!

Min kæreste og jeg er lige flyttet ind i en 76kvm taglejlighed, hvor der uheldigvis er el-varme

Er der nogen, der kender en bilig måde at få varme på?

Og nej, jeg gider ikke høre om sterinlys, tæpper, sex, uldsokker/undertøj mv., men vil meget hellere høre om alternative varmekilder.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-09-08 13:14

Træpiller
det kræver jo en skorsten og godkendelse.

http://www.billigvvs.dk/Braendeovne-Ecoteck(traepiller).html

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-09-08 13:15

I kan jo ikke gøre ret meget uden husejers tilladelse.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 10-09-08 13:25

Hvis i kan få husejers tilladelse, vil jeg varmt anbefale en varmepumpe luft til luft.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 10-09-08 13:39
Kommentar
Fra : Nanabn

Dato : 10-09-08 13:44

Tak for jeres forslag!

Det bør dog nok lige nævnes, at jeg er på SU og min kæreste tjener ikke vildt mange penge.

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 10 point
Dato : 10-09-08 14:30

Hvis du stadig vil tænke på at spare, - kan jeg oplyse dig, at når du bruger el-radiatorer og f.eks. bruger for 4000 kr. el. ville du med varmepumpen kun bruge for 1000 kr. for at få samme varme ud af det.
Vi kører med varmepumpe på 4. år nu, - og har denne erfaring.
Men helt korrekt - der skal investeres i varmepumpen før besparelsen kan komme på tale.

Før varmepumpen supplerede vi el-radiatorerne med en lille petroleumsovn, - som også viste sig at give en besparelse på det samlede varmeregnskab - (kan måske fås brugt).

Pas også på, - ikke at bruge for meget varmt vand - hvis I får dette fra en el-vandvarmer.
Ammitz

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-09-08 14:31

isolering

Godkendelse af svar
Fra : Nanabn

Dato : 10-09-08 14:43

Tak for svaret Ammitz.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 10-09-08 15:20

Selv tak, - og jeg håber sandelig ikke I bliver flået af El-selskabet, - når den endelige afregning kommer, - for El stiger nu igen temmelig voldsomt, - og så skal man jo være opmærksom på at man i skatter og afgifter betaler ca. 250% til staten herfor.
Så hold øje een gang om ugen, - og tag fat om nældens rod, - såsnart I synes I bare bruger en lille bitte smule for meget.
Ønsk jer el-sparepærer til jul og fødselsdag, - det I sparer ved dette kommer jer til gode mange år frem i tiden.

Ammitz