/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
hjæælp, mangler penge.
Fra : jannickd
Vist : 833 gange
132 point
Dato : 08-09-08 09:50

Jeg står i den uheldige situation at jeg er blevet fyret fra mit arbejde. jeg står og mangler penge her og nu til kost og husleje, el, gas osv.. kan man få økonomisk hjælp hos kommunen? i så fald hvor skal jeg gøre det henne? jeg bor i københavns kommune..

MVH Jannick

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-08 09:51

du finder selvfølgelig det socialcenter der ligger i den del af kbh hvor du bor - ringer og aftaler tid og så håber du

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-08 09:53
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 08-09-08 09:57

Sandsynligvis (ud fra din beskrivelse) kan du få hjælp - Find dit socialcenter: http://www.kk.dk/Borger/SocialeTilbud/Raadgivning/socialcentre.aspx
Hvis de ikke kan hjælpe dig med penge, så kan de nok anvise dig en måde at komme igennem på

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 08-09-08 09:58

Ja, det nåede miritdk jo allerede at fortælle

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-09-08 10:04

Er du ikke medlem af et fagforbund for så er problemet vel ikke så stort
Hilsen Swarn

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 08-09-08 10:19

Der burde være pligt til at forsikre sig mod arbejdsløshed,så skatteborgere ikke skal betale for andre mennesker´s ferier

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 08-09-08 10:30

swarn skrev:
Citat
Er du ikke medlem af et fagforbund for så er problemet vel ikke så stort

Ikke forstået. Hvad kan fagforbundet gøre? Garantere arbejde? Garantere lønindkomst? Garantere anden indkomst?

For det er vel ikke sådan at du blander rundt på fagforening og a-kasse. Hvis du ikke kan kende forskel, så bør du holde dig fra at rådgive.

Jeg er ved enden af et langt arbejdsliv. Jeg har aldrig oplevet at en fagforening har kunnet gøre noget der kunne hjælpe mig.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-09-08 10:33

Henvend dig på nærmeste Jobcenter - der er sikkert et nyt job derude til netop dig - Held og Lykke

Clou

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 08-09-08 10:35

Ikke for at nakke dig ,men har du ikke sat dig alt for dyrt nu hvor du er blevet fyret ??
Du skal sætte dig ned og gå alle dine regninger kassebonner mm og se om du kan skære ned.
Især internet,mobil og visat koster rigtigt mange penge.
Det kan ikke passe at vi som skatteborger skal betale til sådan noget

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 08-09-08 10:52

Vurder din situation. Hvor mange penge skal du bruge pr. mdr. og hvor lang tid går der inden du er i job igen ???

Hvis du er fyret har du en opsigelsesperiode, og din løn betales bagud. (min 14dg opsigelse + min 14dg løn, så du har 1 mdr. til at finde noget andet i)

Du kan med garanti finde et job, så du får en indkomst. Godt klar over at du sikkert ikke lige kan finde det job som du allerhelst vil have, og til den løn du gerne vil have. Du må man i Bilka/Netto eller på en fabrik og skrue et eller andet sammen.
Så kan du søge videre, når du er i job.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-08 11:18

En fagforening hjælper kun ved tvister og en del andre ting, men ikke penge, der skal man have betalt til arbejdsløshedskasse.

Det giver ikke fuld dækning, men dog så meget at man klarer det med lidt omlægning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 11:24

- Ubesvarede 2
- Besvarede 5
- Annullerede 21
- Slettede 0
Ialt 28

Der er nok også en del Kandubrugere der "føler" sig fyret

Står du HELT uden midler i fremtiden kan du naturligvis få bistandshjælp (og skovle sne inden længe)

Citat
her og nu til kost og husleje, el, gas osv

Hvis de udgifter er så høje at du allerede er uden midler - ja så vil bistand næppe række langt....

Allerede for ½ år siden ville du låne uden at afdrage

Det er et meget skidt spor at komme på som 20 årig....

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 08-09-08 11:51

Refi skriver: Allerede for ½ år siden ville du låne uden at afdrage
Det er et meget skidt spor at komme på som 20 årig.Citat slut::
De unge tror man kan få alting.Eftersom du er fyret, må du have haft et arbejde,dengang skulle du have meldt dig ind i en A.kasse.Og så havde du ikke stået i denne delemma nu.Hvis du altså havde stået der længe nok.
Jeg har været medlem af en a kasse i 40 år.Aldrig fået af den.Dyrt fornøjdelse???.
Men jeg har heller aldrig fået noget fra min livsforsikring???.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-08 12:10

Tjaeh, som indbetaler til A-kassen kan man jo også blive sur på dem der udnytter systemet, men det er alligevel en bedre forsikring end det offentlige som jo de senere år har skåret krafigt ned på bistand.

Jeg har "kun" trukket 5 ugers understøttelse i halvfjerdserne.

Men tilbage til trådens indehaver, find et job omgående, vikarbureauerne kan pt heller ikke finde folk nok.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 08-09-08 13:43

Hvis du kigger på jobzonen og lign. søger de faktisk en hel del murerlærlinge.
Det er forskellige steder i landet.

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 132 point
Dato : 08-09-08 14:04

Hvis du henvender dig på kommunen så vil du kunne få et beløb svarende til SU max men det hele kommer an på hvornår du henvender dig i forhold til hvornår du blev fyret samt om du selv er skyld i fyringen.

Hvad angår medlemskab af A-kasse så er understøttelsen for dem på din alder så lav at jeg godt forstår hvis man fravælger a-kassen og sætter pengene i banken i stedet og så venter med at melde sig ind til man er berretiget til normal understøttelse.

Da du sandsynligvis ikke kan få dækket dine udgifter ved at få en sats der svarer til SU så er løsningen for dig at få et job igen med det samme.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-09-08 14:16

- Ubesvarede 2
- Besvarede 5
- Annullerede 21
- Slettede 0
Ialt 28

Tjaaaaaaaaaa måske får du nogle fornuftige svar.

Hvad er problemet. Mange firmaer skriger efter arbejdskraft, så det burde vel ikke være noget problem at få arbejde.

Er du af den type som ikke er medlem af en arbejdsløshedskasse, kan man altid få noget af kommunen, måske et lån. Du skal nok få mad hver dag.

hawaii7

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-09-08 15:03

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 5
- Annullerede 21
- Slettede 0
Ialt 28

Godt gået refi !!!

Godkendelse af svar
Fra : jannickd

Dato : 11-09-08 18:44

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-09-08 21:57

Det var så lidt