hijack this
Fra : Simmaster
Vist : 822 gange
100 point
Dato : 06-09-08 14:59

Hejsa, jeg sidder her med en vens pc og den er helt fucked og smækfyldt med et eller andet, jeg har scannet den med hijack this og ville gerne hvis en eller anden haj her, kunne hjælpe mig med, hvad jeg skal slette.

Et af problemerne er at jeg ikke kan åbne jobliste og et andet er at når jeg går ind på diverse hjemmesider ang. antivirus så lukker den browseren.

Håber i kan hjælpe, og på forhånd tak.

Mvh. Jacob

Min Log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\E-KEY\CeEKey.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TouchPad\TPTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoomingHook.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TOSHIBA-zoomfunktion\SmoothView.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TOSHIBA-programmer\TFncKy.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\Tvs\TvsTray.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\ConfigFree\NDSTray.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\Fælles filer\FiksDinPC\strpmon.exe
C:\WINDOWS\System32\WScript.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TOSCDSPD\toscdspd.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KHAL\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\WINDOWS\system32\TPSBattM.exe
C:\WINDOWS\system32\regsrv.exe
C:\WINDOWS\system32\sendi.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = http://search.bearshare.com/sidebar.html?src=ssb
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://search.bearshare.com/sidebar.html?src=ssb
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.bearshare.com/sidebar.html?src=ssb
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://search.bearshare.com/sidebar.html?src=ssb
F0 - system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\system32\winmgd.win
F1 - win.ini: run=C:\WINDOWS\system32\mouse_configurator.win
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PC-Antispyware Site Blocker Button - {10F0C2A9-8E38-43e3-204D-45524C494E20} - C:\Programmer\PC-Antispyware\IeExtension.dll (file missing)
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CeEKEY] C:\Programmer\TOSHIBA\E-KEY\CeEKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPNF] C:\Programmer\TOSHIBA\TouchPad\TPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HWSetup] C:\Programmer\TOSHIBA\TOSHIBA Applet\HWSetup.exe hwSetUP
O4 - HKLM\..\Run: [SVPWUTIL] C:\Programmer\Toshiba\Windows Utilities\SVPWUTIL.exe SVPwUTIL
O4 - HKLM\..\Run: [Zooming] ZoomingHook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TCtryIOHook] TCtrlIOHook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPSMain] TPSMain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmoothView] C:\Programmer\TOSHIBA\TOSHIBA-zoomfunktion\SmoothView.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TFncKy] TFncKy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tvs] C:\Programmer\TOSHIBA\Tvs\TvsTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NDSTray.exe] NDSTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IS CfgWiz] C:\Programmer\Norton Internet Security\cfgwiz.exe /GUID {257BBC47-1B26-432e-9F84-188603799DD3} /MODE CfgWiz /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [Salestart] "C:\Programmer\Fælles filer\FiksDinPC\strpmon.exe" dm=http://fiksdinpc.com ad=http://fiksdinpc.com sd=http://prolog.fiksdinpc.com
O4 - HKLM\..\Run: [CFSServ.exe] CFSServ.exe -NoClient
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel32] C:\WINDOWS\system32\Kernel32.win
O4 - HKLM\..\Run: [Israfel] C:\WINDOWS\system32\Israfel.vbs
O4 - HKCU\..\Run: [TOSCDSPD] C:\Programmer\TOSHIBA\TOSCDSPD\toscdspd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RiskIISetup.exe] C:\DOCUME~1\kennie\SKRIVE~1\mp3\RISKII~1.EXE /r
O4 - HKCU\..\Run: [e©ùýùæûïèóÎ×øøÁøôÍÊýùñûÍÞó] C:\Programmer\XP Antivirus\xpa.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: .protected
O4 - Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: .protected
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O7 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, DisableRegedit=1
O7 - HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, DisableRegedit=1
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\npjpi150_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\npjpi150_03.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O21 - SSODL: KernelAlrt - {324d9575-9ddc-4c35-be12-83425324d6e2} - C:\WINDOWS\Installer\{324d9575-9ddc-4c35-be12-83425324d6e2}\KernelAlrt.dll
O21 - SSODL: zip - {a828f011-f19c-4e69-9bbf-659837ad2bb0} - C:\WINDOWS\Installer\{a828f011-f19c-4e69-9bbf-659837ad2bb0}\zip.dll
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ConfigFree Service (CFSvcs) - TOSHIBA CORPORATION - C:\Programmer\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: IS Service (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O24 - Desktop Component 0: Privacy Protection - file:///C:\WINDOWS\privacy_danger\index.htm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-09-08 15:02

Der er ikke rigtig nogle her for tiden så enten www.spywarefri.dk eller Maleware og få hjælp

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 06-09-08 15:02

næppe nogen der løser hijackthis her - men

smut ind på http://www.malwarecheck.dk/forum/

de opererer ikke med gammeldags hijackthis - men den ny runscanner - så blot læg dit spørgsmål uden hijackthis i kategorien runscanner så får du hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 15:02

Kommer ingen her skal du nok gå på www.malwarecheck.dk eller www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-08 15:02

ps selvfølgelig gratis at oprette sig og bruge forum

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 15:03

3 på samme tid

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-09-08 15:05

15:02,1 her

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 06-09-08 15:06

Proev at starte med at downloade SuperAntiSpyware (Gratis)
www.superantispyware.com

Lad den udfoere en fuld skanning (nederst i venstre hjoerne).
Det kan godt tage et stykke tid, men den er MEGET effektiv.
Lad den fjerne, hvad den finder. Kraever sandsynligvis en genstart.

Men I boer lade den gennemgaa checket paa malwarecheck (Gratis)
www.malwarecheck.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-08 15:09

bearshare og xp antivirus - åhhh - afsted til malwarecheck.dk med dig

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 06-09-08 15:10

PS: Har hoert meget daarlig omtale af Bearshare mht vira og lignende. Det er maaske derfra problemmer stammer fra.
Proev endvidere at indstallere den gratis sikkerhedspakke, som malwarecheck foreslaar.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-08 15:26

naaah spyfus - for en gangs skyld vil jeg nok lige sige dig imod - spørger kører med zlob/smitfraud - etc infektioner så dit råd om superantispyware er langt fra nok

til gengæld

er dit link til malwarecheck.dk helt ok

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 06-09-08 16:05

>miritdk

lol...jeg tror, at du har misforstaaet mig. Jeg sagde, at han kunne starte med SAS i haab om, at hans browser ikke lukker ned.
Jeg mente langt fra, at dette er nok. Derfor henviste jeg ogsaa til Malwarecheck, som jeg selv bruger og laeser flittigt.

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 06-09-08 16:54

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-08 17:04

velbekomme og god fornøjelse simmaster

spyfus - sorry så misforstod jeg dig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-09-08 21:20

Jo tak til jer andre også