/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Til: / Cc:
Fra : Ammitz
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 05-09-08 13:12

Er der een som kan fortælle mig, - hvad forskellen er på at sende fra Til: og fra Cc:
Hvornår bruges det ene og hvornår bruges det andet.
Jeg kan ikke se nogen forskel, - men der må jo være en grund til at der er 2 muligheder?

Ammitz

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 05-09-08 13:18

Jeg mener ikke man kan sende fra de to. Man sender til TIL og cc.

Til og bare til. Cc er Carbon copy - altså bare en kopi.

Bcc er Blind carbon copy. De andre kan ikke se hvem den er sendt til.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 05-09-08 13:19

Undskyld. Fejl i ovenstående.

Jeg mener ikke man kan sende fra de to. Man sender til TIL og til cc.

Til er bare til. Cc er Carbon copy - altså bare en kopi.

Bcc er Blind carbon copy. De andre kan ikke se hvem den er sendt til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-08 13:22

Du kan kun skrive til en person, hvis du vil sende samme mail til flere, så skriv dem i CC feltet adskilt med semikolen, CC feltet kan ses af alle modtagere af samme mail, hvis de andre modtagere ikke skal kunne se hinandens mail adresser så kan du bruge BCC feltet

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 05-09-08 13:30

Jamen hidtil har jeg kun brugt Til: når jeg skulle sende, - også selvom jeg skulle sende til flere adresser.
Sætter jeg flere adresser efter hinanden i Til: feltet med semikolon imellem, - modtager alle indehaverne af disse adresser - fint den samme mail fra mig.
Det var derfor jeg spurgte!
Ammitz

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-08 13:31

Ja alle modtager mailen, men alle kan også se hinandens mailadresser, og da ikke alle ønsker at blive "set" er der den anden mulighed også

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 05-09-08 13:35

Joh - men er det ikke kun Bcc: der skjuler de andre modtagere?
Jeg synes Til: og Cc: virker på nøjagtig samme måde?
Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 13:35

Skal du sende til MANGE bør du sende mailen til dig selv og skrive ALLE øvrige i bcc....

Så "frigiver" du ikke adresser der kan misbruges.....

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 05-09-08 13:37

refi:
Det var jo ikke det der var mit spørgsmål - kun forskellen på Til: og Cc:
Ammitz

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 05-09-08 13:39

Citat
Jeg synes Til: og Cc: virker på nøjagtig samme måde?

Det gør den ikke da alle der står i cc blot modtager en KOPI af den mail du oprindeligt har sendt fra TIL feltet og dermed har du frigivet HVEM du oprindeligt har sendt den til....

Til: peter
cc: lise;anders;hans;

Alle får den mail der er sent til peter men de ser også peters adresse

Til: mig selv
bcc: lise; peter; anders; hans

ALLE modtager mailen incl. dig selv - men de kan IKKE se hinanden - kun DIN adresse....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 13:41

Med andre ord....

cc giver IKKE en mail til vedkommende - blot en kopi af en mail til en anden....

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 05-09-08 13:41

I princippet er der ingen forskel på til og cc. Normalt opfatter man det sådan, at TIL er til den person, der skal foretage sig noget mens cc bare er til orientering.

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 05-09-08 13:46

Tak for svaret refi.

Nu gik der et lys op for mig, - tak for dit uddybende svar!
Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 14:03

Selv tak

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-09-08 14:05

Til er den eller de personer meddelelsen er til.

CC er den eller dem der iøvrigt skal gøres bekendt med meddelsen

Bcc har samme funtion som CC bare uden at Til prsonerne er orienteret om at der findes en udsendt kopi.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-09-08 19:16

Typisk kandu.dk, der bliver givet point til et forkert svar, det rigtige svar kommer først bagefter.

Macr43 og Thomas.Haugaard har det rigtige svar, refis svar er noget sludder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 20:44

Mon ikke det er dig der ikke kan læse

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 05-09-08 23:00

marc43 skrev
Citat
I princippet er der ingen forskel på til og cc. Normalt opfatter man det sådan, at TIL er til den person, der skal foretage sig noget mens cc bare er til orientering.

Nemlig!

Det er almindelig høflighed overfor modtagerene (bådt 'til' modtagere og 'cc'/'bcc' modtagere) at bruge disse felter rigtigt.

Modtager jeg en mail til mig, så går jeg ud fra at modtageren har ment jeg bør vide/forholde mig til/reagere på indholdet.

Modtager jeg en mail cc mig, så er det måske nok for mig at vide "nn har sendt en mail til yy om dette eller hint", men jeg behøver ikke sætte mig ind i detaljer. Jeg kan selv vurdere om jeg vil nærlæse mailen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 05:55

Citat
Med andre ord....

cc giver IKKE en mail til vedkommende - blot en kopi af en mail til en anden....

Var vist også det JEG skrev...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-09-08 11:03

Ja, refi, det var det du skrev, men det er noget sludder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 11:12

Nu vrøvler du da vist rigtig

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-09-08 11:14

Refi fortsætter med at padle rundt. Det er ok, det rigtige svar kan læses i tråden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 11:23

Ja - det er korrekt